  • 1. Data: 2009-01-07 15:00:43
    Temat: skuteczność blackholingu TP
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    Zainspirowany wykresem Michała postanowiłem sam sprawdzić, na ile
    blackholing wprowadzony przez TP przyczynił się do zmniejszenia ilości
    spamu wysyłanego z ich sieci.

    Policzyłem w pewnym systemie pocztowym ilość odrzuconych maili, które
    usiłowały się wesłać z AS 5617. Wziąłem pod uwagę następjące prefiksy:
    77.223.244.0/22
    77.223.248.0/21
    79.139.0.0/21
    79.139.44.0/22
    79.184.0.0/13
    80.48.0.0/13
    83.0.0.0/11
    95.48.0.0/14
    193.110.120.0/22
    194.126.164.0/22
    194.187.200.0/22
    194.204.128.0/18
    195.3.232.0/22
    195.116.0.0/15
    195.205.0.0/16
    212.160.0.0/16
    212.244.0.0/16
    213.25.0.0/16
    213.76.0.0/15
    217.96.0.0/14

    Wykres jest tu: http://217.153.129.254/spam_5617.png

    Czyżby włączenie blackholingu nastąpiło 19 grudnia?
    Jeśli tak, to spadek jest bardzo znaczący.
    Szkoda tylko, że TP nie zdążyła przed 11 listopada (zamknięcie McColo),
    efekt byłby zapewne spektakularny.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek Zapała

  • 2. Data: 2009-01-07 15:15:06
    Temat: Re: skuteczność blackholingu TP
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 07.01.2009, Jacek Zapala <j...@i...pl> wroted:

> [...]
    > Jeśli tak, to spadek jest bardzo znaczący.
    > Szkoda tylko, że TP nie zdążyła przed 11 listopada (zamknięcie McColo),

    A może dałbyś radę zrobić wykres od 12 listopada? Przeskalowałby się
    i dokładniej byłoby widać efekt.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 3. Data: 2009-01-07 15:16:56
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    Proszę bardzo: http://217.153.129.254/spam_5617_a.png

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-01-07 15:34:37
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 07.01.2009, Jacek Zapala <j...@i...pl> wroted:

    > Proszę bardzo: http://217.153.129.254/spam_5617_a.png

    No cóż, efekt jest wyraźnie widoczny. W sumie przed świętami powinien
    chyba być jakiś peak spamu?

    GS

  • 5. Data: 2009-01-07 16:01:44
    Od: Komuch <komuch@{NOSPAM}gmail.com>

    Jacek Zapala pisze:

    > Proszę bardzo: http://217.153.129.254/spam_5617_a.png

    Czym to generujesz ?

  • 6. Data: 2009-01-07 16:20:35
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Wed, 2009-01-07 at 17:01 +0100, Komuch wrote:

    > Czym to generujesz ?

    Wykres narysował OpenOffice, bo nie mogłem sobie przypomnieć, jak w
    gnuplocie zrobić taki opis osi X.

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2009-01-07 16:24:21
    Od: Komuch <komuch@{NOSPAM}gmail.com>

    Jacek Zapala pisze:

    > Wykres narysował OpenOffice, bo nie mogłem sobie przypomnieć, jak w
    > gnuplocie zrobić taki opis osi X.

    aaa... myślałem, że masz to gdzieś ładnie wrzucone i z automatu się robi :)

  • 8. Data: 2009-01-07 20:23:31
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Jacek Zapala <j...@i...pl> wrote:
    > Wykres narysował OpenOffice, bo nie mogłem sobie przypomnieć, jak w
    > gnuplocie zrobić taki opis osi X.

    set xdata time

    p.

  • 9. Data: 2009-01-07 21:02:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> writes:

    > A może dałbyś radę zrobić wykres od 12 listopada? Przeskalowałby się
    > i dokładniej byłoby widać efekt.

    Skala jest liniowa, powinna byc logarytmiczna. Dobrze byloby usrednic.
    Ja tam widze slaba skutecznosc, a przeciez w takich sytuacjach
    skutecznosc jest najlepsza na poczatku i nastepnie maleje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2009-01-07 21:03:14
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Wed, 2009-01-07 at 17:24 +0100, Komuch wrote:

    > aaa... myślałem, że masz to gdzieś ładnie wrzucone i z automatu się robi :)

    W sumie nie problem. Liczył z mailloga skrypt w perlu (polecam
    Net::Patricia), dane wrzucasz gnuplotowi i masz rysunek.

    --
    Jacek