  • 1. Data: 2014-06-18 18:26:38
    Temat: sortowanie 3 wierzcholkow po y
    Od: firr <p...@g...com>

    potrzebuje jakiegos kodu ktory posortowalby 3 wierzcholki trojkata po y-ku tj jak mam
    wierzcholki 1 2 3 to chce miec wierzcholki top middle down tak by to bylo jak
    najszybsze(moze to byc z kopiowaniem typu top = 1 (gdzie top i 1 to 3 floaty ) ale
    moze tez byc przez pointer - z tym ze dalej te top middle down sa ostro
    wykorzystywanetak ze dostep do nich przez pointer chyba nie uchodzi tak ze pewnie
    lepiej by to bylo z kopiowaniem

    moj stary kod na to sortowanie: (ze zlymi nazwami ale nie chcialo mi sie przepisywac)

    void FillTriangleWithDepthUnsafe (
    float xA, float yA, float zA,
    float xB, float yB, float zB,
    float xC, float yC, float zC, unsigned color)
    {

    ///////// posortowanie wierzcholkow w pionie //////////

    float upx, upy, upz ,
    midx, midy, midz ,
    downx, downy, downz;

    if(yA <= yB && yA <= yC)
    {
    upx = xA;
    upy = yA;
    upz = zA;

    if(yB <= yC)
    {
    midx = xB;
    midy = yB;
    midz = zB;

    downx = xC;
    downy = yC;
    downz = zC;

    }
    else
    {
    midx = xC;
    midy = yC;
    midz = zC;

    downx = xB;
    downy = yB;
    downz = zB;

    }

    }

    else if(yB <= yA && yB <= yC)
    {
    upx=xB;
    upy=yB;
    upz=zB;

    if(yA <= yC)
    {
    midx = xA;
    midy = yA;
    midz = zA;

    downx = xC;
    downy = yC;
    downz = zC;
    }
    else
    {
    midx = xC;
    midy = yC;
    midz = zC;

    downx = xA;
    downy = yA;
    downz = zA;

    }

    }

    else if(yC <= yA && yC <= yB)
    {

    upx=xC;
    upy=yC;
    upz=zC;

    if(yB <= yA)
    {
    midx = xB;
    midy = yB;
    midz = zB;

    downx = xA;
    downy = yA;
    downz = zA;
    }
    else
    {
    midx = xA;
    midy = yA;
    midz = zA;

    downx = xB;
    downy = yB;
    downz = zB;

    }

    }

    czy da sie wymyslec cos szybszego lub chociazby nie wolniejszego za to krotszego?
    (prawdopodobnie nie moglbym tylko uzyc pewnie struktury i zrobic kopiowanie struktura
    = struktura (i tak ten kod w runtime nie me chyba niemal blisko zadnego znaczenia ale
    pytam dla formalnosci)

  • 2. Data: 2014-06-20 02:15:59
    Temat: Re: sortowanie 3 wierzcholkow po y
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    firr <p...@g...com> wrote:

    > float xA, float yA, float zA,
    > float xB, float yB, float zB,
    > float xC, float yC, float zC, unsigned color)

    [...]

    > if(yA <= yB && yA <= yC)

    Mozna zapytac, w jakim celu "<=", a nie "<"?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/