  • 1. Data: 2015-10-29 18:05:49
    Temat: spaliła mi się żarówka;)
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    h7...
    zawsze latałem na hellach longlife odkąd przejechałem się na allegrowym
    chińskim badziewiu (nie dość ze przepalały się szybko to jeszcze
    wypaliły mi gniazda).

    no i tak patrze no i dumam... czy zarówki +xxx% cos dają naprawde czy to
    marketingowy bełkot?
    Zwrocilem uwagę na osram nightbreaker unlimited (boże co za nazwa...).
    Różnica pomiędzy zwykłą osram a tą dziwną jest 3x - czy to naprawdę
    warte tej różnicy? jest lepiej aby uzasadniało to cenę no i czy to +110%
    nie jest kosztem drastycznego spadku trwałości?

    ktoś używa?

  • 2. Data: 2015-10-29 18:16:27
    Temat: Re: spaliła mi się żarówka;)
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    W dniu 29.10.2015 o 18:05, sirapacz pisze:
> [...]
    > warte tej różnicy? jest lepiej aby uzasadniało to cenę no i czy to +110%
    > nie jest kosztem drastycznego spadku trwałości?

    Jeśli chodzi o H7 to masz w Carrefourze pod marką Carrefour, żarówki
    robione przez Philipsa (made in germany) po 15 zł sztuka.
    W tym aucie max ładowanie mam 14,2v i jeżdżę na nich już 2 lata

    http://www.carrefour.pl/produkty/products/zarowka-sa
    mochodowa-philips-h7-12v-55w

    Wszystkie te night coś tam coś tam zjaraja ci się za 2-3 miesiące a
    różnica jest niezauwazalna, moze 150lm wiecej przy 1500. Temp barwy jest
    zimniejsza i ludzie myślą, że swieci tak mocno jak HIDy:)

  • 3. Data: 2015-10-29 18:34:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >naprawdę warte tej różnicy? jest lepiej aby uzasadniało to cenę no i
    >czy to +110% nie jest kosztem drastycznego spadku trwałości?

    Nie moze byc +110%, bo homologacja dopuszcza +/- 15% ... strumienia
    swietlnego.

    Praktyka dowodzi jednak ze im "lepsze" zarowki, tym czesciej sie
    przepalaja.

    Ale ... wazne kto placi za badania ?
    http://jfox.republika.pl/moto/

    Zwroc uwage, ze ten ich strumien calkowity, to jest definicja wlasna
    laboratorium (Philips).
    I zapewne zalezy od reflektora.

    J.

  • 4. Data: 2015-10-29 20:38:08
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli chodzi o H7 to masz w Carrefourze pod marką Carrefour, żarówki
    > robione przez Philipsa (made in germany) po 15 zł sztuka.

    Za podobne pieniądze można kupić Tungsramy Megalight które naprawdę dobrze
    świecą.

    > Wszystkie te night coś tam coś tam zjaraja ci się za 2-3 miesiące a
    > różnica jest niezauwazalna, moze 150lm wiecej przy 1500. Temp barwy jest
    > zimniejsza i ludzie myślą, że swieci tak mocno jak HIDy:)

    Jak nie sprawdzi, to nie będzie wiedział po jakim czasie mu się przepalą. Ja
    w jednym samochodzie zmieniam mniej więcej dwa razy w roku (Osram NB), w
    drugim samochodzie Tungsramy ML jeżdżą od dwóch lat. Prywatna statystyka
    prowadzona na znajomych również wykazuje duży rozrzut, jednak w żadnym
    przypadku (z jednym wyjątkiem opisanym niżej) nie jest to 2-3 miesiące,
    tylko sporo dłużej.

    W jednym z samochodów służbowych (starszy Peugeot Partner) żarówki się
    przepalały co kilka miesięcy (zdecydowanie częściej niż co pół roku). Nigdy
    nie były to żarówki z serii +XXX%, ale zawsze markowe (tungsramy, philipsy,
    osramy). Ładowanie było prawidłowe. Ten typ tak po prostu miał.

    Co do jasności świecenia, to nie jest tylko kwestia barwy. Nie jest to
    oczywiście +XXX%, nie można ich porównywać z HID, ale jednak świecą znacznie
    lepiej niż standardowe modele tych samych producentów.
    Dużą rolę odgrywa też stan samych reflektorów, przy mocno zużytych często
    trudno zauważyć różnicę, przy dobrych odbłyśnikach i szkłach różnica jest
    znaczna.

    Wiwo

  • 5. Data: 2015-10-29 20:46:34
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > no i tak patrze no i dumam... czy zarówki +xxx% cos dają naprawde czy to
    > marketingowy bełkot?

    W niezniszczonych reflektorach (niewypalone odbłyśniki i nie zmatowiona
    szyba) dają.

> [...]
    > tej różnicy? jest lepiej aby uzasadniało to cenę no i czy to +110% nie
    > jest kosztem drastycznego spadku trwałości?

    Używa. Spadek trwałości jest wliczony w cenę i trzeba to brać pod uwagę.

    Osram NB jest ok., używam od kilku lat i jestem zadowolony. Jeśli chcesz
    przetestować żarówki +XXX% to przyjrzyj się jeszcze Tungsram lub GE (ta sama
    fabryka) z serii Megalight. Sporo tańsze, w mojej ocenie porównywalne z
    Osram. Co najważniejsze to nie są chińskie badziewia, tylko porządne
    żarówki, które świecą tam, gdzie mają świecić.

    Wiwo

  • 6. Data: 2015-10-29 20:53:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie moze byc +110%, bo homologacja dopuszcza +/- 15% ... strumienia
    > swietlnego.

    http://ocdn.eu/images/pulscms/MjQ7MDMsMmU0LDAsMSwx/6
    9392a899b18c8ea1067b2e6accf0861.jpg

    :P

    > Praktyka dowodzi jednak ze im "lepsze" zarowki, tym czesciej sie
    > przepalaja.
    >
    > Ale ... wazne kto placi za badania ?
    > http://jfox.republika.pl/moto/

    dzieki - wlasnie okazalo sie ze helle ktore wg mnie swieca dobrze (nawet
    bardzo dobrze) sa przecietne (dostaly ocene 3)

  • 7. Data: 2015-10-29 21:02:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Używa. Spadek trwałości jest wliczony w cenę i trzeba to brać pod uwagę.

    raczej trzeba doliczyc do ceny:)

> [...]
    > porównywalne z Osram. Co najważniejsze to nie są chińskie badziewia,
    > tylko porządne żarówki, które świecą tam, gdzie mają świecić.

    wezme te megalighty, faktycznie cena ok 20pln sztuka(w porownaniu do 37
    za osrama nb). ciekawym czy bedzie jakas zauwazalna roznica...
    dzieki

  • 8. Data: 2015-10-29 21:28:57
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    W dniu 29.10.2015 o 20:38, Wiwo pisze:

    > Użytkownik "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Za podobne pieniądze można kupić Tungsramy Megalight które naprawdę
    > dobrze świecą.

    Ale, że co mają być niby jakieś wybitnie lepsze, że je wymieniłeś?:)

> [...]
    > rozrzut, jednak w żadnym przypadku (z jednym wyjątkiem opisanym niżej)
    > nie jest to 2-3 miesiące, tylko sporo dłużej.

    Sporo dłużej? To chyba rzadko światła włączają:) Ale nawet wymiana 2x w
    roku to ja podziękuję no chyba, że ktoś ma za dużo kasy i łatwe podejście:)

> [...]
    > Nigdy nie były to żarówki z serii +XXX%, ale zawsze markowe (tungsramy,
    > philipsy, osramy). Ładowanie było prawidłowe. Ten typ tak po prostu miał.

    Mimo wszystko jednak coś z elektryka musiał mieć spieprzone, albo źle
    zaprojektowane reflektory w których żarówka ma "mało miejsca" i się
    mocno nagrzewa.

> [...]
    > Dużą rolę odgrywa też stan samych reflektorów, przy mocno zużytych
    > często trudno zauważyć różnicę, przy dobrych odbłyśnikach i szkłach

    Nie zauważyłem znaczącej różnicy, zwłaszcza że tym autem jeżdżę
    praktycznie tylko po mieście, 2x kiedyś w to wszedłem i podziękowałem:)

  • 9. Data: 2015-10-29 21:31:51
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > raczej trzeba doliczyc do ceny:)

    > wezme te megalighty, faktycznie cena ok 20pln sztuka(w porownaniu do 37
    > za osrama nb). ciekawym czy bedzie jakas zauwazalna roznica...
    > dzieki

    Trwałośc sie liczy:)
    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Test-zarowek-H7-AD
    AC-wylonilo-najlepsze,wid,16618443,wiadomosc.html?ti
    caid=115d93

  • 10. Data: 2015-10-29 22:00:14
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Ale, że co mają być niby jakieś wybitnie lepsze, że je wymieniłeś?:)

    Z marketowych żarówek wyleczyłem się dawno temu. Być może teraz rzeczywiście
    poszli po rozum do głowy i zaczęli sprzedawać coś co można nazwać żarówkami,
    ale nawet jeśli robi to fabryka Philipsa, to raczej jest to odpowiednik ich
    najsłabszego modelu.
    Z moich prywatnych porównań (chociaż podobne wnioski wynikają z różnych
    testów i opinii innych użytkowników) markowe żarówki +XXX% dają więcej
    światła niż podstawowe modele, więc tak, uważam że te Tungsramy będą lepsze
    od Carrefourowych...

    > Sporo dłużej? To chyba rzadko światła włączają:)

    Aż tak dokładnie moje statystyki nie są, dlatego napisałem, że autor wątku
    musi sam sprawdzić.

    Ale nawet wymiana 2x w
    > roku to ja podziękuję no chyba, że ktoś ma za dużo kasy i łatwe
    > podejście:)

    Posiadanie samochodu wiąże się z wydawaniem kasy. U mnie wymiana jest bardzo
    łatwa, cała procedura dla obu żarówek to 5 minut (zmierzone ;-).

    > Mimo wszystko jednak coś z elektryka musiał mieć spieprzone, albo źle
    > zaprojektowane reflektory w których żarówka ma "mało miejsca" i się mocno
    > nagrzewa.

    Pewnie tak, chociaż wizyty w kolejnych warsztatach nic nie wykazywały.
    Śledząc podobne wątki na p.m.s. można znaleźć wiele podobnych marudzeń,
    wszystko niby sprawne, a żarówki się często palą...

    > Nie zauważyłem znaczącej różnicy, zwłaszcza że tym autem jeżdżę
    > praktycznie tylko po mieście, 2x kiedyś w to wszedłem i podziękowałem:)

    W mieście na upartego można jeździć bez świateł i też będzie coś widać. Poza
    miastem na nieoświetlonych drogach, naprawdę widać różnicę, ale tak jak
    zaznaczyłem wcześniej: stan reflektorów ma bardzo duże znaczenie. Brudne
    albo zniszczone odbłyśniki, matowe szkła potrafią znacząco ograniczyć ilość
    światła. To też sprawdziłem organoleptycznie...

    Wiwo