  • 1. Data: 2016-01-17 09:29:43
    Temat: stabilizator regulowany
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    Czy regulowany stabilizator napięcia (np L200CV) ustala napięcie bez
    względu na napięcie wejściowe? tzn. Jeżeli ustawię go na Uwy=5V przy
    Uwe=10V, to jeżeli zmienię Uwe na 20V to zmieni się Uwy czy nie?
    Wydaje mi się że napięcie wyjściowe się zmieni - są takie układy
    (regulowane) które mają to napięcie stałe.
    Na wyjściu potrzebuję do 2A

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-01-17 10:40:31
    Temat: Re: stabilizator regulowany
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ddddddddd pisze tak:

> [...]
    > Uwe=10V, to jeżeli zmienię Uwe na 20V to zmieni się Uwy czy nie?
    > Wydaje mi się że napięcie wyjściowe się zmieni

    no co ty. dlaczego?

    > są takie układy (regulowane) które mają to napięcie stałe. Na
    > wyjściu potrzebuję do 2A

    np LM 350 albo LM338

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-01-17 11:34:13
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > no co ty. dlaczego?

    Myślę, że o to, o co chodziło w tym pytaniu, to odpowiedź jest prawidłowa.

    Ale... LM1117 czy dostanę w podobnych pieniądzach coś lepszego?
    Bo...zmiana napięcia wyjściowego od zmiany napięcia wejściowego wynosi 0,2%
    i zmiana napięcia wyjściowego od prądu obciążenia wynosi 0,4%

    Google na hasło precyzyjny zwraca albo zródła odniesienia (tym nie jestem
    zainteresowany) albo szeroko pojętą precyzję np.: 7805

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2016-01-17 14:25:00
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 09:29, ddddddddd pisze:
> [...]
    > względu na napięcie wejściowe? tzn. Jeżeli ustawię go na Uwy=5V przy
    > Uwe=10V, to jeżeli zmienię Uwe na 20V to zmieni się Uwy czy nie?

    Trochę się zmieni. Mówi o tym parametr Line Regulation. Masz tam 60 dB
    czyli 1000 V/V. A wiec dVo=0,001*dVi. Przy wzroście napięcia wejsciowego
    o 10 V na wyjściu może sie zmienić o 10mV.

    > Wydaje mi się że napięcie wyjściowe się zmieni - są takie układy
    > (regulowane) które mają to napięcie stałe.
    > Na wyjściu potrzebuję do 2A

    Jeśli zasilisz napięciem 20 V, a na wyjściu masz 5V to przy prądzie 2A
    na stabilizatorze wydzieli ci się 30 W. Jesteś na to przygotowany?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2016-01-17 17:52:17
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-01-17 o 14:25, Mario pisze:
    > Jeśli zasilisz napięciem 20 V, a na wyjściu masz 5V to przy prądzie 2A
    > na stabilizatorze wydzieli ci się 30 W. Jesteś na to przygotowany?
    On tak. Stabilizator gorzej :)