  • 1. Data: 2016-01-15 22:56:47
    Temat: switch HDMI - jakie dodatkowe zasilanie (5V)?
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    "rozdzielacz"/ switch HDMI --> http://tinyurl.com/z9uswlr,
    dziala bez dodatkowego zasilania, ale:

    "(....) Po zastosowaniu dodatkowego zasilacza 5V urządzenie spełnia również
    funkcję wzmacniacza sygnału HDMI, umożliwiając zastosowanie kabli o
    większych długościach. (....)"

    Dodatkowe zasilanie podpina sie zapewne tutaj -->
    http://i.imgur.com/JFmYNIs.png

    Pytanie
    ------------
    jaki to rodzaj zasilania? tzn - dokladnie - co wypada dokupic? jakis link,
    pls...

  • 2. Data: 2016-01-15 23:26:10
    Temat: Re: switch HDMI - jakie dodatkowe zasilanie (5V)?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "1634Racine" <1...@1...pl> wrote in message
    > jaki to rodzaj zasilania? tzn - dokladnie - co wypada dokupic? jakis link,
    > pls...

    cokolwiek co daje dc 5v 2a (lub wiecej) z odpowiednia wtyczka i polaryzacja na
    niej

    najlatwiej dobrac cos z hubow usb chyba

    --
    http://db.org.pl/

  • 3. Data: 2016-01-16 03:02:49
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    m4rkiz w news:n7brm4$e3u$1$m4rkiz@news.chmurka.net

    nic nie rozumiem.
    ok.
    cos z tych gratow? ->
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string
    =zasilacz+5V+1A&bmatch=s0-ele-1-4-0111

  • 4. Data: 2016-01-16 17:33:49
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

[...]

    To stwierdzenie jest trochę przekoloryzowane.
    Switch jest urządzeniem aktywnym i do działania wymaga zasilania. Napięcie
    do zasilania switcha brane jest z urządzenia będącego źródłem sygnału (z
    odpowiedniego pinu na złączu HDMI). Norma dla standardu HDMI 1.3a definiuje
    jakie parametry musi mieć to napięcie:
    - napięcie w zakresie 4.8-5.3V
    - zabezpieczenie przed pobieraniem prądu większego niż 500mA
    - minimalny prąd wyjściowy 55mA
    Switch do pracy potrzebuje o ile dobrze pamiętam około 150mA. Prąd ten jest
    zapewne nieco większy gdy podłączamy długi kabel na wyjściu do telewizora,
    ale tego nie mierzyłem. Większość urządzeń na wyjściu HDMI zapewnia taki
    prąd, ale niektóre dekodery nc+ i polsatu dają tylko minimum tego co
    nakazuje norma, więc switch nie zadziała bez podpięcia zewnętrznego
    zasilacza (albo podłączenia do drugiego wejścia aktywnego innego źródła
    sygnału). Tak więc konkludując zasilacz jest potrzebny tylko wtedy, gdy
    posiadane przez nas źródło sygnału ma zbyt małą wydajność prądową linii +5V.

    Jeśli switch działa ci bez problemu i nie masz na ekranie dziwnych
    mrugających punktów lub linii, to podłączenie zasilacza niczego nie zmieni -
    nie poprawi sygnału :)

  • 5. Data: 2016-01-16 23:36:21
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    AS w news:569a7111$0$697$65785112@news.neostrada.pl
    [..........]

    domyslam sie, że z powietrzem nie żyje :)

    ten switch pracuje wg standardu 1.3b.
    Z kolei propozycja kabla dla podlaczenia do niego odtwarzacza --> np.
    http://tinyurl.com/j3xhk2o - pracuje wg standardu 1.4, czyli hdmi 1.4
    istnieje i ma sie dobrze.
    Zapewne wspomniany kabel 1.4 jest zgodny "w dol" z 1.3b, ale: co sie traci
    biorac switch 1.3b zamiast (zapewne gdzies tam istniejacego, nie trafilem
    jednakowż na taki) model zgodny z 1.4?

    ja nie wiem, jak pracuje switch, wszystkie klamotki sa dopiero kompletowane,
    po prostu chce uprzedzic fakty, jak cos bedzie kiepsko z obrazem, niech
    bedzie pod reka zasilanie. Jeno wiedza musi byc na 100% - jaki/ktory
    zasilacz brać.

  • 6. Data: 2016-01-17 17:46:29
    Od: A <a...@g...pl>

    AS wrote:

> [...]
    > tego co nakazuje norma, więc switch nie zadziała bez podpięcia
    > zewnętrznego zasilacza (albo podłączenia do drugiego wejścia aktywnego

    W ogóle z polsatowym dekoderem jest więcej problemów. Switch nie przepuszcza
    dalej sygnału. Być może problem z HDCP (mimo iż switch twierdzi, że ma HDCP
    pass thru).

    Jak ktoś zna switch typu kilka wejść, jedno wyjście, działający z dekoderami
    polsatu to niech się podzieli informacją.

    --
    A.

  • 7. Data: 2016-01-18 09:11:53
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    biorac switch 1.3b zamiast (zapewne gdzies tam istniejacego, nie trafilem

    Parametry na napięcie 5V w kablu HDMI są takie same dla standardów 1.3a,
    1.3b, 1.4.
    Standard 1.4 niewiele różni się od 1.3. Znowości to przenosi rozdzielczość
    4K i ma dodaną funkcję ethernet dla dwóch przewodów (które w stosunku do 1.3
    mają być dodatkowo zaekranowane). Jeśli używasz rozdzielczości FULL HD i nie
    używasz ethernetu po kablu HDMI (czy ktoś spotkał to w praktyce?) to
    spokojnie możesz używać kabli i switchy 1.3a.

  • 8. Data: 2016-01-18 09:17:36
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

[...]

    A próbowałeś podłączyć zasilacz 5V? Jeśli nie ma gniazdka to można podpiąć
    zasilanie w switchu, tam gdzie zbiegają się diody sumujące zasilanie z
    gniazd HDMI. Nie potwierdzę czy to na pewno pomoże bo nigdy nie używałem
    dekoderów SAT.

  • 9. Data: 2016-03-06 13:07:02
    Od: o...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 09:17:04 UTC+1 użytkownik as napisał:
> [...]
    > zasilanie w switchu, tam gdzie zbiegają się diody sumujące zasilanie z
    > gniazd HDMI. Nie potwierdzę czy to na pewno pomoże bo nigdy nie używałem

    rozwiązanie jest banalnie proste - wystarczy stary zasilacz od telefonu 5V, który
    trzeba podłączyć do naszego przełącznika w miejscu opisanym w artykule
    http://eleccelerator.com/upgrade-a-passive-hdmi-swit
    ch-with-5v-power/
    sprawdzone- działa jak nalezy.. od teraz dekoder polsatu EVOBOX PVR wystarczy że
    podłączony jako jedyny do przełącznika i sygnał jest w TV :)