  • 1. Data: 2013-11-02 12:53:28
    Temat: stacja lutownicza
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Dzień dobry
    Do małego zakładu potrzebna jest nowa, lepsza, montażowa stacja lutownicza.
    Większość lutowania to elementy SMD (bez BGA) ale są też przewlekane na tych
    samych płytkach. Do tej pory były stacje typu SL-10. Poszukujemy coś
    sprawdzonego i niezawodnego. Warunkiem koniecznym jest dobra rączka, lekka,
    z elastycznym kablem i nie nagrzewająca się. Prosiłbym użytkujących droższe
    stacje o opinie. Budżet jest dość spory, do dwóch tysięcy, ale wiadomo że ma
    znaczenie. Czy stacje z podajnikiem cyny są coś warte?
    Wojtek

    --
    Bo my, Polacy tak mamy,
    że we wszystkim przesadzamy :(

  • 2. Data: 2013-11-02 13:15:13
    Temat: Re: stacja lutownicza
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-02 12:53, wowa pisze:
> [...]
    > dobra rączka, lekka, z elastycznym kablem i nie nagrzewająca się.
    > Prosiłbym użytkujących droższe stacje o opinie. Budżet jest dość spory,
    Ktoś tutaj mi kiedyś polecił RX-802 firmy goot - i jestem bardzo
    zadowolony, praca - bez porównania do xytronixów, wellerów itp.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-11-02 15:00:01
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-02 13:15, BartekK pisze:
    > Ktoś tutaj mi kiedyś polecił RX-802 firmy goot - i jestem bardzo
    > zadowolony, praca - bez porównania do xytronixów, wellerów itp.

    Czy kabel jest równie dobrze poddaje jak w wellerach?

    --
    rry

  • 4. Data: 2013-11-02 17:29:18
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-02 15:00, RR pisze:

    > Czy kabel jest równie dobrze poddaje jak w wellerach?

    Przewód jest cieniutki, silikonowy i elastyczny mniej-więcej jak typowy
    silikonowy przewód sondy od miernika (z tym że wiadomo - miernikowy to 1
    żyła, tutaj w środku jest ich więcej).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-11-02 23:05:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Polecam Quick 202D. Używam do wszystkiego - i SMD, i THT (90W daje radę).
    Duży wybór grotów. Jedyna wada - wymiana grota nie jest super łatwa -
    znaczy, niby jest łatwa, na wcisk - ale jak grot jest gorący to trzeba
    chwilkę odczekać.

    Poza tym - bardzo dobrze się sprawdza. Kabelek elastyczny, nie grzeje
    się rączka, automatyczna wyłączanie po odłożeniu do podstawki.
    Jakieś tam pamięci ustawień itp - no ale to już mniej przydatne.

    Cena ok. 770 zł brutto- czyli niedrogo.

    Poprzednio miałem SL-10 właśnie - myślałem, że tego QUICK'a będę używał
    sporadycznie do SMD, ale po kupieniu już nie dałem rady wrócić do SL.

  • 6. Data: 2013-11-03 19:24:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Poza tym - bardzo dobrze się sprawdza. Kabelek elastyczny, nie grzeje
    > się rączka, automatyczna wyłączanie po odłożeniu do podstawki.
    > Jakieś tam pamięci ustawień itp - no ale to już mniej przydatne.

    a, i jeszcze dodam - termopara jest w grocie - czyli ustawiona
    temperatura jest temperaturą grota rzeczywiście.

  • 7. Data: 2013-11-04 09:40:52
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]

    Dzięki za propozycje. A Weller? Czy obecne są również dobre jak dawniej?
    Ktoś używa?
    Wojtek

  • 8. Data: 2013-11-04 23:44:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Tutaj kilka słów bardziej szczegółowo na temat 202D

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=107
    1181&postdays=0&postorder=asc&highlight=quick202d&st
    art=480

    No tak ją zachwalam, bo naprawdę jestem zadowolony, a temat wyboru
    stacji przewija się często.

    Tak samo zresztą polecam hotaira Quick 861DS. Długo się zastanawiałem,
    zanim wybrałem ten komplet, ale po ponad 2 latach uważam, że dobry wybór.

    Oczywiście do 202D trzeba sobie zakupić sporo grotów (ale nie są
    drogie) - wtedy robota to sama przyjemność i sport :)

    Do hotaira polecam sobie dokupić adapter nasadek Quick NK-850.

  • 9. Data: 2013-11-05 17:07:00
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 2 listopada 2013 12:53:28 UTC+1 użytkownik wowa napisał:
> [...]
    >
    > Wi�kszo�� lutowania to elementy SMD (bez BGA) ale s� te� przewlekane na
    tych

    > samych p�ytkach. Do tej pory by�y stacje typu SL-10. Poszukujemy co�
    > sprawdzonego i niezawodnego. Warunkiem koniecznym jest dobra r�czka, lekka,
    > z elastycznym kablem i nie nagrzewaj�ca si�. Prosi�bym u�ytkuj�cych
    dro�sze
    > stacje o opinie. Bud�et jest do�� spory, do dw�ch tysi�cy, ale wiadomo
    �e ma
    > znaczenie. Czy stacje z podajnikiem cyny sďż˝ coďż˝ warte?

    Weller, Ersa, Pace, Dic-Denon.

    W domu mam "składaka" Pace (ST-25, oddzielnie kupowana kolba, odzielnie baza), miałem
    jeszcze Ersę RDS-80 (sprzedałem, bo Pace lepiej "leżał w dłoni"). Wellerów i Packów
    używałem w firmach (na "Pejsach" lepszych niż ten mój szła cała małoseryjna
    produkcja).
    Kolega ma Ersę i-Con - to jest dopiero cudo. Inny kolega "złożył" sobie Dic-Denon'a
    (coś a'la SS-8300, ale bez cyfrowego nastawiania temperatury). I jedna i druga stacja
    mają zaskakująco małe kolby (taki mniej więcej "długopis") przy mocy większej niż ten
    mój, jednak "konkretny" ST-25.

    SL10 kupowałem do jednej firmy, gdzie na cały sprzęt był budżet paręset zeta... Ale
    tam to było tylko do lutowania kabelków innych drobnych przeróbek urządzeń. Gdybym
    miał kupować cos do produkcji, to z którejś z tych wymienionych przeze mnie 4 firm.

  • 10. Data: 2013-11-05 18:51:02
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    ps.com...

    Weller, Ersa, Pace, Dic-Denon.

    Wstępnie jest wybrany Weller
    http://www.tme.eu/html/PL/stacje-lutownicze-welwx101
    0-z-lutownica-120w/ramka_9800_PL_pelny.html.
    Nie mogę znaleź żadnych opini o nim. Niestety nie jestem decyzyjny w tym
    wyborze i mam tylko słowo doradcze :)
    Wojtek