  • 1. Data: 2010-07-05 07:39:47
    Temat: stacja pogodowa dla bloku
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    macie pomysl, jak zrobic odczyt danych ze stacji pogodowej dla calego
    bloku (27 mieszkan)?

    Zalozenia:

    1. montujemy stacje pogodowa na zewnatrz budynku (w bialym domku jak
    to robia fachowcy od pogody).

    2. dystrybucja danych bezprzewodowo - bezposrednio ze stacji lub przez
    jakis interfejs zainstalowany w innym miejscu w bloku.

    3. do odczytu w miekszaniu uzywamy gotowych wyswietlaczy
    (bezprzewodowych)

    Czy do takich stacji podogowych co sa po sklepach mozna byloby
    dolaczyc wiele wyswietlaczy?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-07-05 08:23:12
    Temat: Re: stacja pogodowa dla bloku
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > macie pomysl, jak zrobic odczyt danych ze stacji pogodowej dla calego
    > bloku (27 mieszkan)?

    A po co Ci to ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2010-07-05 10:12:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > macie pomysl, jak zrobic odczyt danych ze stacji pogodowej dla
    > calego
    > bloku (27 mieszkan)?

    Modulator TV i wpuscic w kablowke, albo na serwerze www i podpiac
    pod internet.
    Albo sms rozsylac ;-)

    > Czy do takich stacji podogowych co sa po sklepach mozna byloby
    > dolaczyc wiele wyswietlaczy?

    Trzeba by sie doszukac, ale powinno byc mozliwe ustawienie jednego
    wspolnego kanalu.

    J.

  • 4. Data: 2010-07-05 13:32:34
    Od: Marcin Sroczyk <s...@w...home.pl>

    Witam

    On Mon, 05 Jul 2010 09:39:47 +0200, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >(bezprzewodowych)
    >
    >Czy do takich stacji podogowych co sa po sklepach mozna byloby

    Jeżeli mieszkańcy mogą odczytywać dane przez internet, to może konto
    na Wunderground + program WUHU + zgodna z nim stacja pogody (ja
    posiadam WS-2300). Wadą jest konieczność użycia komputera do
    odbierania danych, ew. można spróbować użyć do tego terminala HP serii
    t5000 z zainstalowanym WinXP.

    http://www.wunderground.com
    http://home.comcast.net/~wuhu_software/
    http://echolink.pl/articles.php?article_id=8#XP

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-07-05 18:58:57
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    > A po co Ci to ?

    Jak to po co?

    Nie ma facet się czym zająć to wymyśla sobie problemy.

  • 6. Data: 2010-07-05 19:19:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-05 15:32 Marcin Sroczyk napisał(a):

> [...]
    > posiadam WS-2300). Wadą jest konieczność użycia komputera do
    > odbierania danych, ew. można spróbować użyć do tego terminala HP serii

    Czy do odbierania pogody wystarczy zwykła przeglądarka www?
    No to nie widzę problemu aby do pokazywania zaprząc najtańszą nawigację
    z Biedronki (200 zł? a na pokładzie kolorowy ekran dotykowy i procesor
    ARM) z włożoną kartą SD WiFi. Trochę pracy przy przystosowywaniu
    pierwszego egzemplarza takiego "wyświetlacza" i już. A i tak większość
    chętnych pozostanie przy opcji oglądania pogody przez własny komputer.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-07-05 21:00:47
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i0tb8e$35c$1@news.onet.pl,
    Adam Dybkowski <a...@4...pl> nabazgrał:
    (ciap)
    > A i tak większość chętnych pozostanie przy opcji oglądania pogody
    > przez własny komputer.

    Prosciej kapelusz z piórkiem wywiesic za okno!

    --
    Włodek ;-)

  • 8. Data: 2010-07-05 22:44:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-05 23:00 Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Prosciej kapelusz z piórkiem wywiesic za okno!

    U mnie w domu stoi na codzień bardzo przydatny taki właśnie wskaźnik
    temperatury on-line - ściągam co minutę bieżące wyniki pomiarów ze
    strony stacji pogodowej Wydziału Fizyki PW i pokazuję na małym LCD
    132x64. Same duże cyfry więc nawet zwykły LCD 7-segmentowy 4-cyfrowy by
    wystarczył w zupełności. Zajmuje się tym płytka Ethernut 1.3f. Zwykłego
    termometru łatwo nie wyrzucę za okno bo ściany pd-zach mocno się
    nagrzewają i praktycznie od połowy dnia własne pomiary temperatury można
    o kant d...

    Pewnie da się taniej ale akurat nieużywany Ethernut miałem pod ręką i
    okazał się jak znalazł do tego zastosowania. Oczywiście można też wziąć
    Arduino + Ethernet Shield (choć to razem droższe niż Ethernut).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-07-06 06:16:44
    Od: Marcin Sroczyk <s...@w...home.pl>

    On Mon, 05 Jul 2010 21:19:44 +0200, Adam Dybkowski
    <a...@4...pl> wrote:

> [...]
    >pierwszego egzemplarza takiego "wyświetlacza" i już. A i tak większość
    >chętnych pozostanie przy opcji oglądania pogody przez własny komputer.

    WUnderground udostępnia dane w formacie XML, ewentualnie coś, co oni
    nazywają Weather Sticker :)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-07-06 07:04:33
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 5 Lip, 09:39, a...@p...pl wrote:
    Czesc,

    > macie pomysl, jak zrobic odczyt danych ze stacji pogodowej dla calego
    > bloku (27 mieszkan)?
    Popatrz jak to inni zrobili:

    http://www.tomberry.org/index.php