  • 1. Data: 2009-07-03 15:43:36
    Temat: starzenie się opon
    Od: "All" <a...@p...not.pl>

    Witam. Proste pytanko do doświadczonych eksploatatorów.
    W jaki sposób starzeje się nieużywana opona?
    Po ilu latach składowania (zakładając poprawne składowanie)
    traci 50% swej wartości jezdnej?
    [to by był taki czas półrozpadu ;), który praktycznie eliminowałby ją
    chyba z użycia].

    Albo inaczej - w jakim stopniu utraciła swe własności nieużywana,
    fabrycznie nowa opona, wyprodukowana przed trzema laty.

    All
    KLE500 schorongiefkom

  • 2. Data: 2009-07-03 15:56:24
    Temat: Re: starzenie się opon
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-03 17:43:36 +0200, "All" <a...@p...not.pl> said:

    > Po ilu latach składowania (zakładając poprawne składowanie)
    > traci 50% swej wartości jezdnej?

    Nie wiem jak w %, ale AFAIK np. Pirelli zakłada, że opona może być
    składowana do 5 lat i jest w dalszym ciągu objęta pełną gwarancją -
    info od dystrybutora. O innych firmach słyszałem, że dają ok. 3 lat.

    > Albo inaczej - w jakim stopniu utraciła swe własności nieużywana,
    > fabrycznie nowa opona, wyprodukowana przed trzema laty.

    Prawidłowo przechowywana - raczej w niewielkim. Ale raczej nie licz na
    wyniki laboratyjnych analiz.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 3. Data: 2009-07-03 18:23:02
    Od: "Jacek Śliwicki" <g...@n...pl>

    > Albo inaczej - w jakim stopniu utraciła swe własności nieużywana,
    > fabrycznie nowa opona, wyprodukowana przed trzema laty.

    Myślę , że jest tak samo dobra , jak nowa , a wymysły o max. 4 -letnim
    okresie eksploatacji/składowania , to typowy chwyt marketingowy producentów
    , którzy chcą ich , po prostu , sprzedać jak najwięcej ...

    Sam założyłem na tył nową oponę Brigestona do V -Stroma też tzw. leżak
    magazynowy , 5 -letnią i nie widzę żadnej różnicy - i na suchym i na mokrym
    .

    pozdro

    jacek

  • 4. Data: 2009-07-03 20:22:48
    Od: "All" <a...@p...not.pl>

    Jacek Śliwicki w news:h2lisk$pmv$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    /.../

    Dzięki de Fresz i Jacek.
    Jakoś przy 4oo tego problemu nie widać. Dwie opony, to jednak
    większe obciążenie i ogólnie, waga sprawy.
    Dziwne trochę, że w magazynie leży taka "ostatnia", 3-letnia opona.

    > Sam założyłem na tył nową oponę Brigestona do V -Stroma też tzw. leżak
    > magazynowy , 5 -letnią i nie widzę żadnej różnicy - i na suchym i na mokrym

    No ale nie wiadomo jak to będzie po dwóch kolejnych sezonach.

    Chyba pójdę za Waszą sugestią i wymienię komplet.
    Poprzedni Dunlop Trailmax wytrzymał ~10 kkm.
    Wygląda na to, że teraz będzie Pirelli MT60.

    Dzięki.

    > pozdro
    >
    > jacek

    All
    KLE500

  • 5. Data: 2009-07-03 22:10:49
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    All pisze:

    > Witam. Proste pytanko do doświadczonych eksploatatorów.
    > W jaki sposób starzeje się nieużywana opona?

    Sybi! - Pan do Ciebie... ;-)

    --

    pozdr
    pj

  • 6. Data: 2009-07-04 04:33:31
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "(pj)"
    Proste pytanko do doświadczonych eksploatatorów.

    > Sybi! - Pan do Ciebie... ;-)

    Zaraz zaraz przeca wagony nie maja opon :)

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

    P.S. Jak tam Opener???

  • 7. Data: 2009-07-04 06:13:52
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "All"
    No ale nie wiadomo jak to będzie po dwóch kolejnych sezonach.

    Po dwoch sezonach??? To nie masz zamiaru jezdzic na tych oponach??? Bo
    zwykle to zuzywa sie min. dwa kpl. na sezon...a nie jeden na dwa sezony :)

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 8. Data: 2009-07-04 06:50:19
    Od: "All" <a...@p...not.pl>

    "Tytus z Fabryki" w news:h2mshf$cq1$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    /.../

> [...]

    > Po dwoch sezonach??? To nie masz zamiaru jezdzic na tych oponach??? Bo
    > zwykle to zuzywa sie min. dwa kpl. na sezon...a nie jeden na dwa sezony :)

    :)). Dzięki za pozytywne. Prawdę mówiąc, nie mam jeszcze
    wyrobionego zdania na temat własnych mozliwości [szczególnie,
    że Easy zgasiła mój zapał SWORAMowy ;))], niemniej...

    Chyba masz rację. 1kkm na miesiąc to całkiem możliwy wynik,
    a sezon zdaje się może trwać od marca do listopada... więc :).

    > T i żółte
    > (te najszypsze)

    Szerokosci!!

    All
    KLE500 schorongiefkom

    ps. dzisiaj w Karpaczu powinienem zobaczyć Kuczu, tak? :)
    Pewnie w tłumie nie da rady....
    W każdym razie też pozdrawiam!

  • 9. Data: 2009-07-04 08:04:53
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    All pisze:

    > ps. dzisiaj w Karpaczu powinienem zobaczyć Kuczu, tak? :)
    > Pewnie w tłumie nie da rady....
    > W każdym razie też pozdrawiam!

    w Lagowie - i Kucza....
    Jak ktos na moto bedzie wietrzyl pachy to wiesz kto to bedzie :)

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 10. Data: 2009-07-04 10:34:32
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "All" <a...@p...not.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyrobionego zdania na temat własnych mozliwości [szczególnie,
    > że Easy zgasiła mój zapał SWORAMowy ;))], niemniej...

    e? To Ty jezdzisz (-łes) tylko po to by sie publicznie tym czesto
    chwalic????

    --
    Easy
    Zielona Dziura