  • 1. Data: 2013-10-03 16:00:06
    Temat: sterownik led rgb, ale z regulacją kolor+jasność?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Witam
    Są sobie powszechne chińskie sterowniki do taśm led RGB, typu:
    http://www.ledwv.com/en/images/LED%20RGB%20Driver%20
    20W.jpg
    Można ustawić różne kolory, przeróżne migania itp, można włączyć "biały"
    (wszystkie kolory) oraz regulować jasność... tylko że regulacja jasności
    działa wyłącznie w trybie białym - tzn wszystkie 3 kanały R+G+B są
    regulowane wspólnie (pewnie takie samo pwm ustawione na wszystkich).

    A ja szukam takiego sterownika do RGB, na którym da się ustawić
    temperaturę bieli (tzn +/- cieplej zimniej), ewentualnie jakiś kolor, i
    regulować jego jasność od prawie-zera do full. Czyli wstępnie ustawiany
    R,G,B, a potem przyciskami jasności +/- symetrycznie ściemniane
    wszystkie kanały (mnożymy wstępną nastawę danego koloru przez
    współczynnik jasności? Już pomijam, że wypadało by mieć korekcję
    nieliniowej regulacji każdej z barw).
    Obecnie robię to poprzez połączenie chińskiego sterownika, taśmy RGB ze
    wspólnym plusem, oraz osobnego regulatora jasności na tym plusie
    (ściemniającego wszystkie kolory/ledy razem poprzez redukcję zasilania),
    ale to po pierwsze dwa urządzenia, dwa piloty, a po drugie - przy
    ściemnieniu i większości kolorów powoduje zanik "słabszej składowej"
    koloru (np ustawiony lekko-fioletowy B+20%R, a po ściemnieniu do połowy
    - wygląda już jak zwykły niebieski), no i nie ma jak ustawić balansu
    bieli, a ten - bywa co inna taśma (i stosunek wydajność ledów RGB do
    siebie) zupełnie inny i dziwny. No i na końcu - gdy częstotliwości PWMów
    zdudniają się - bywa że przy niskich jasnościach zaczyna to
    nieprzyjemnie migotać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2013-10-03 17:51:26
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    BartekK pisze:
    > Witam
    > Są sobie powszechne chińskie sterowniki do taśm led RGB, typu:
    > http://www.ledwv.com/en/images/LED%20RGB%20Driver%20
    20W.jpg

    A na forum elektroda.pl pytałeś? Tam bardziej zajmują się elektroniką
    niż na grupie o pecetach.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2013-10-03 17:54:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-03 17:51, Piotr Rezmer pisze:
    20W.jpg

    > A na forum elektroda.pl pytałeś? Tam bardziej zajmują się elektroniką
    > niż na grupie o pecetach.

    oj sorry - miało isc na pl.misc.elektronika

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-10-03 20:19:22
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-10-03 16:00:06 niejaki BartekK napisał:
    > Witam

    ciach

    jak nie potrzebujesz pilota to wystarczy we wszystkie linie wprowadzić
    potencjometry
    3 linie kolorów - ustawiasz żądaną barwę
    linia plusowa - ustawiasz jasność

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2013-10-03 20:27:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-03 20:19, p0li pisze:

> [...]
    > potencjometry
    > 3 linie kolorów - ustawiasz żądaną barwę
    Jakbym nie potrzebował pilota, i dopuszczał analogową regulację
    jednokrotną - to bym głowy nie zawracał pytaniem ;)
    Mogę wziąć avr, zmajstrować coś własnego - ale po pierwsze będzie to
    ulepek, po drugie dla 4 sztuk to płytki mi się nie chce robić, a po
    trzecie nadal nie będę miał kulturalnego pilota... i wyjdzie to zapewne
    drożej, niż chińszczyzna (porównując do chińskich sterowników, które
    mam, i kosztują 20-30zł - nie ma szans bym w tej cenie zrobił
    jednostkowe cokolwiek, czego by nie było wstyd oddać klientowi do ręki)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-10-03 21:54:13
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > na końcu - gdy częstotliwości PWMów zdudniają się - bywa że przy
    > niskich jasnościach zaczyna to nieprzyjemnie migotać.

    ja mam taki i chyba spełnia twoje wymagania
    http://allegro.pl/pilot-kontroler-sterownik-ir-rgb-4
    4-tasma-led-smd-i3570747939.html

    jeffrey