  • 1. Data: 2013-03-26 13:19:38
    Temat: swietlowka rurowa a dlawik
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    odziedziczylem akwarium i tak mnie tknelo aby sprawdzic ile to pradu
    zyzywa oswietlenie (i inne elementy: pompka, grzalka).

    Oswietlenie bo sie przerazilem. Jest tam swietlowka rurowe Osram 18W i
    do tego starter i dlawik. Miernik (taki gniazdkowy) pokazuje 41W z fi
    0.98. To troche duzawo jak na swietlowke 18W.

    Miernik obciazony zarokwa 40W pokazuje 39W fi 1.00 - wiec jest
    sprawny.

    Wiec moje pytanie: czy te 20-pare watow roznicy to jest strata
    spowodowana przez dlawik???

    Czy wymiana dlawika i startera na elektroniczny zasilacz cos zmieni?

    BTW: rura to Osram 18W i swiatlo 865. Czy sa moze odpowiednie LEDowki,
    ktore nadawalyby sie do oswietlania akwarium?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-03-26 14:31:27
    Temat: Re: swietlowka rurowa a dlawik
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@m...pl>

    Dnia 2013-03-26, o godz. 13:19:38
    a...@p...pl napisał(a):

    > czesc,
    >
    > Wiec moje pytanie: czy te 20-pare watow roznicy to jest strata
    > spowodowana przez dlawik???

    A czy grzeje się jak 20W? 30W lutownica jest dosyć ciepława.

    Pozdrawiam
    MM

  • 3. Data: 2013-03-27 13:36:47
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 26 Mar 2013 14:31:27 +0100, Maciej Milinkiewicz
    <n...@m...pl> wrote:

    >A czy grzeje się jak 20W? 30W lutownica jest dosyć ciepława.

    z tego co sie dowiedzialem, to przez dlawik i pewnie bedzie zalozony
    zasilacza (zaplonnik) elektroniczny.

    Ale mam pytanie: czy taki zaplonnik (starter+dlawik lub zasilacz
    elektroniczny) moze byc np. 1.5m od rury aby dac to poza akwarium
    gdzie jest wilogoc a do akwarium same 2 przewody.

    --
    ThinkXtra