  • 1. Data: 2013-03-25 21:38:06
    Temat: [tania] alternatywa dla starego dysku ATA
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Leży u mnie pewien stary komputer - Cyrix 6x86. Pożytku z niego żadnego,
    nawet z przeglądaniem prostych stron sobie nie radzi. Trzymam go ze
    względów czysto sentymentalnych - fajnie czasem odpalić jedną z
    klasycznych gier na sprzęcie, który był moim pierwszym pecetem.

    Sęk w tym, że ostatnio dysk zaczyna szwankować. Podejrzewam bad sectory.
    Czy istnieje jakieś alternatywne rozwiązanie, np. przejściówka IDE2CF?
    Kiedyś straszono błyskawiczną degradacją karty w wyniku działania pliku
    wymiany, ale na dobrą sprawę dzisiaj z pamięci flash korzysta się
    powszechnie i nic złego się nie dzieje - SSD w netbookach, SD w
    Raspberry Pi itp. Zabytkowy pecet i tak jest włączany okazjonalnie.

  • 2. Data: 2013-03-25 22:30:01
    Temat: Re: [tania] alternatywa dla starego dysku ATA
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-25 21:38, Atlantis pisze:
> [...]
    > powszechnie i nic złego się nie dzieje - SSD w netbookach, SD w
    > Raspberry Pi itp. Zabytkowy pecet i tak jest włączany okazjonalnie.

    Proponuję na allegro za 5 zł przejściówkę ATA-SATA (działa nawet z
    bardzo starymi kontrolerami) i podłączyć nawet 4-terabajtowy dysk :D

  • 3. Data: 2013-03-25 23:07:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Proponuję na allegro za 5 zł przejściówkę ATA-SATA (działa nawet z
    > bardzo starymi kontrolerami) i podłączyć nawet 4-terabajtowy dysk :D
    Przejściówka działa, ale płyta główna (bios) z 6x68 (czyli płyta pod
    Pentium P5, czipset pewnie triton VX lub TX?) to już nie zobaczy takiego
    dysku w całości. 2GB to dość bezpieczna wielkość dysku dla tych płyt,
    dlatego przejściówka CF-IDE i karta CF (jakaś lepsza, x133 czy coś),
    jest dobrym rozwiązaniem na dzisiaj, ale trzeba pilnować i 10x
    sprawdzić, czy kupiona przejściówka CF-IDE obsługuje tryby udma, bo
    wiele z nich nie obsługuje (brak okablowania jednego pinu, i nie działa
    udma/dma, tylko pio-mode, masakrycznie wolne niezależnie od karty).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-03-25 23:21:38
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-25 23:07, BartekK pisze:

    > Przejściówka działa, ale płyta główna (bios) z 6x68 (czyli płyta pod
    > Pentium P5, czipset pewnie triton VX lub TX?) to już nie zobaczy takiego
    > dysku w całości.

    Ale BIOS musi zobaczyć tylko tyle, żeby zabootować system. System
    operacyjny zobaczy cały dysk, pod warunkiem, że komunikuje się z
    kontrolerem ATA bezpośrednio (a nie przez przerwanie 13h BIOS-u) no i
    sam system obsługuje odpowiednio wielkie dyski (czyli Win95 pewnie
    odpada dla dysków 100GB+).

  • 5. Data: 2013-03-25 23:54:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-03-25 21:38, Atlantis wrote:
> [...]
    >
    > Sęk w tym, że ostatnio dysk zaczyna szwankować. Podejrzewam bad sectory.
    > Czy istnieje jakieś alternatywne rozwiązanie, np. przejściówka IDE2CF?

    Mam coś takiego (flash disk chyba 64MB)
    ale nie wiem czy jest ok
    http://www.parkytowers.me.uk/thin/neoware/CA2/index.
    shtml
    mój jest w opłakanym stanie (ze szrotu), nie wystartował, seria długich
    pisków i koniec :-(

    Mogę zrobic komuś prezent z całości.

    Włodek

  • 6. Data: 2013-03-26 00:01:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > względów czysto sentymentalnych - fajnie czasem odpalić jedną z
    > klasycznych gier na sprzęcie, który był moim pierwszym pecetem.

    Jednak DosBox jest fajniejszy. Różne emulacje kart muzycznych, grafik,
    przyspieszenie albo nie, do wyboru, do koloru.

    --
    pozdrawia Adam
    /nic nie musi być tym, czym wydaje się być/

  • 7. Data: 2013-03-26 02:34:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-26 00:01, Janko Muzykant pisze:

    > Jednak DosBox jest fajniejszy. Różne emulacje kart muzycznych, grafik,
    > przyspieszenie albo nie, do wyboru, do koloru.

    Czy udało Ci się w DosBoxie uruchomić Operację Glemp?

  • 8. Data: 2013-03-26 07:08:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Czy udało Ci się w DosBoxie uruchomić Operację Glemp?

    Nie miewam takich potrzeb.

    --
    pozdrawia Adam
    /sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego

  • 9. Data: 2013-03-26 08:31:45
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-26 07:08, Janko Muzykant pisze:

    > Nie miewam takich potrzeb.

    Z takimi uwagami to wypad na fora kruchtowe. Tu jest forum techniczne i
    problem jest konkretny - jak uruchomić tą aplikację pod DosBoxem?
    Dopiero co tak zachwalałeś "Różne emulacje kart muzycznych, grafik,
    przyspieszenie albo nie, do wyboru, do koloru.", więc chciałbym wiedzieć
    ile tych konfiguracji wypróbowałeś.

  • 10. Data: 2013-03-26 09:33:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Tuesday, March 26, 2013, 8:31:45 AM, you wrote:

    > Z takimi uwagami to wypad na fora kruchtowe.

    Mam wrażenie, że odstawiasz teraz trolling najczystszej wody. Każdy
    musi mieć potrzebę odpalania jakiś głupawych gierek a jak takiej
    potrzeby nie ma, to jest od razu kruchtowy? Baranka walnij!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan