  • 1. Data: 2015-07-16 11:55:05
    Temat: symetryczne połączenie
    Od: firr <p...@g...com>

    Z tego co wiem (acz nie mam duzej wiedzy w tym temacie) jesli chce napisac/zrobic gre
    sieciowa
    dla dwu graczy na winsock to jedna z kopi gry trzeba uruchomic w trybie serwer a
    druga w trybie klient [/? czyli chyba wynikaloby ze wrecz musze
    jakos zroznicowac te programy np dac specjalną binarke albo przelacznik "-s" albo
    guzik "postaw serwer" itp (?)]
    To mi sie oczywiscie nie podoba wolalbym tak napisac kod ze jesli dwu graczy
    uruchomi ta sama kopie programu-gry (mozna zalozyc ze ip swoich wspolgraczy wpisali
    juz gdzies tam do pliku konfiguracyjnego ) to polaczenie nastapi 'automatycznie'

    Czy da sie tak zrobic?

    (chyba sie da mysle ze trzebby napisac pewnie kod gdy taka aplikacja startuje w
    trybie klienta sprawdza czy znajdzie serwer jesli nie to sama przelacza sie w serwer,
    tym samym pierwsza uruchomiona apka byla by automatycznie serwerem -
    ale nie jestem pewiem czy ktos kto ma w tym troche praktyki moglby to potwierdzic?
    maybe some more hints?)

  • 2. Data: 2015-07-16 18:50:08
    Temat: Re: symetryczne połączenie
    Od: Pit <n...@s...lonestar.org>

    Dnia 16.07.2015 firr <p...@g...com> napisał/a:
    > Czy da sie tak zrobic?

    Można wykorzystać UDP i multicast. Swoją drogą wiele gier w sieci lokalnej
    realizuje to właśnie w ten sposób, a "serwer gry" nie ma wiele wspólnego z
    "server socket".

  • 3. Data: 2015-08-26 15:47:03
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, July 16, 2015 at 11:55:07 AM UTC+2, firr wrote:
> [...]
    juz gdzies tam do pliku konfiguracyjnego ) to polaczenie nastapi 'automatycznie'

    Po co?

> [...]
    > ale nie jestem pewiem czy ktos kto ma w tym troche praktyki moglby to potwierdzic?

    Wiele się da, ale po co?

  • 4. Data: 2015-08-26 16:41:53
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 15:47:05 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> [...]
    tym samym pierwsza uruchomiona apka byla by automatycznie serwerem -

    bylo napisane po co - pio to by zadna ze stron nie musiala wybierac czy uruchamia
    klienta czy serwer

  • 5. Data: 2015-08-26 20:51:12
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, August 26, 2015 at 4:41:54 PM UTC+2, firr wrote:
> [...]
    potwierdzic? maybe some more hints?)

    > bylo napisane po co - pio to by zadna ze stron nie musiala wybierac czy uruchamia
    Czyli skanowanie sieci i connect do znalezionych IP. W sumie jest to
    jakieś udogodnienie w małych sieciach lokalnych. W sieci rozległej i
    tak trzeba podać IP docelowe, więc żadne to udogodnienie.

    Pozdro

  • 6. Data: 2015-08-26 23:29:57
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 20:51:16 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> [...]
    > jakieś udogodnienie w małych sieciach lokalnych. W sieci rozległej i
    > tak trzeba podać IP docelowe, więc żadne to udogodnienie.

    dlaczego zadne? inaczej musialbym chyba dawac opcje czyt to ma byc serwer czy
    klient...
    I tak mi sie tego teraz nie che robic i nie
    znam sie na tym.. wiec moze pozniej

    i jakie skanowanie? wydaje mi sie na zdrowy rozum ze byc moze trzeba zalozyc ze jest
    sie klientem sprawdzic czy odzywa sie serwer jak
    nie to zrobic sie serwerem - tylko by to sie nie stalo w tym samym czasie ;/ w sumie
    nie wiem jak mowilem nie znam sie na tym i chwilowo odechcialo mi sie akurat teraz to
    robic

  • 7. Data: 2015-08-27 11:42:26
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Wed, 26 Aug 2015 14:29:57 -0700 (PDT), firr wrote:

    > i jakie skanowanie? wydaje mi sie na zdrowy rozum ze byc moze trzeba

    Masz całkowitą rację, wydaje Ci się.

    > zalozyc ze jest sie klientem sprawdzic czy odzywa sie serwer jak nie to

    Skąd klient ma wiedziećź gdzie jest serwer i jak się do niego połączyć?

    > zrobic sie serwerem - tylko by to sie nie stalo w tym samym czasie ;/ w
    > sumie nie wiem jak mowilem nie znam sie na tym i chwilowo odechcialo mi
    > sie akurat teraz to robic

    Po co zatem trujesz dupę?

    --
    howgh
    szemrany

  • 8. Data: 2015-08-27 17:45:15
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 11:43:18 UTC+2 użytkownik szemrany napisał:

    > Masz całkowitą rację, wydaje Ci się.

    > Skąd klient ma wiedziećź gdzie jest serwer i jak się do niego połączyć?

    > Po co zatem trujesz dupę?

    nie truje du*y prymitywny dupku, chyba ze
    odnosisz to do siebie - jest to zwykle pytanie ktore nieststy w pobliżu twoje go
    prymitywnego łba zmienia sie da ciebie w coś innego - tak to jest zwykle z głabami

  • 9. Data: 2015-08-30 16:52:39
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Aug 2015 08:45:15 -0700 (PDT), firr
    > nie truje du*y prymitywny dupku, chyba ze

    Trujesz. Mam coś takiego zrobionego: Java, wielowątkowo, EDT+wątek
    czekający na klientów+wątki obsługujące +wątek Klienta+etc. Circa 400
    LOC.

    Dla przeciętnie uzdolnionego to dwa dni pracy, więc dasz radę albo i
    nie...

    Ale bywają rzeczy ciekawe, np. terminale jednej i tej samej maszyny.
    Nie drążyłem, ale miało problemy.

    I jeszcze Drobiazg: co robić jak serwer się zamknie? Powinien jakiś
    klient być promowany na nowy serwer. Ale to nie jest dobre.

    Kluczem są gotowe klasy oraz wielowątkowość. IMNQHO bez w/w nie ma
    sensu.

  • 10. Data: 2015-08-30 19:14:09
    Od: firr <p...@g...com>

    > Circa 400
    > LOC.

    jakos mi z siecią nigdy nie podrodze..
    problem czeka bo moze czekac.. więc.. niech czeka

    przyjdzie czas to sie pewnie zrobi a na
    razie od czasu do czasu zasiegam informacji co najwyzej sporadycznie i na sucho - tak
    to bywa nawet nie chce mi sie zatstanawiac czy to dobrze czy zle - własciwie nie
    narzekam ;C