  • 1. Data: 2010-01-14 23:00:31
    Temat: szeregowo na USB
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    mam kamere, ktora mozna sterowac za pomoca kompa poprzez RS232.
    niestety moj laptop juz z posiadania takiego portu wyewoluowal. czy
    uzwyajac przejsciowki jak. np ta:
    http://tinyurl.com/ycmxaqf
    bede mial pelna mozliwosc kontroli tego urzadzenia, czy to raczej
    zalezy od oprogramowania, sterownikow i dupa blada?
    z gory dzieki za opinie. <rs>

  • 2. Data: 2010-01-15 03:16:03
    Temat: Re: szeregowo na USB
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisal w wiadomosci
    > mam kamere, ktora mozna sterowac za pomoca kompa poprzez RS232.

    A nie jest przypadkiem odwrotnie? Na przyklad pod RS podpinasz silnik który
    obraca kamera?

  • 3. Data: 2010-01-15 05:45:02
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 04:16:03 +0100, "MC" <m...@g...pl> wrote:

    >Uzytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisal w wiadomosci
    >
    >A nie jest przypadkiem odwrotnie? Na przyklad pod RS podpinasz silnik który
    >obraca kamera?

    no przeca wlasnie tak napisalem. <rs>

  • 4. Data: 2010-01-15 07:16:49
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

> [...]
    > bede mial pelna mozliwosc kontroli tego urzadzenia, czy to raczej
    > zalezy od oprogramowania, sterownikow i dupa blada?

    Jest duza szansa, przejsciówka bedzie widoczna przez system jako port COM. W
    przypadku wiekszosci sterowników mozesz wybierac numer portu. Natomiast nie
    wszystkie dzialaja tak samo, mialem rózne doswiadczenia z drukarkami
    fiskalnymi na COM, ale zawsze na którejs przejsciówce udalo sie uruchomic
    (zwykle tej drozszej), a czasem wystarczy pogrzebac w konfiguracji portu. Co
    do faktycznych róznic w dzialaniu mysle, ze wypowiedza sie osoby bardziej
    obeznane w temacie, ale to chyba nie bedzie potrzebne bo temat byl juz
    wielokrotnie walkowany na grupie i wystarczy pogrzebac w googlach.

  • 5. Data: 2010-01-15 08:39:24
    Od: Str90 <x...@o...eu>

    On 15 Sty, 00:00, rs <n...@n...spam.pl> wrote:

    > mam kamere, ktora mozna sterowac za pomoca kompa poprzez RS232.
    > niestety moj laptop juz z posiadania takiego portu wyewoluowal. czy
    > uzwyajac przejsciowki jak. np ta:http://tinyurl.com/ycmxaqf

    Cena chora. Za dosłownie kilka złotych kupisz jakiś złom na PL-2303.

    str

  • 6. Data: 2010-01-15 08:55:49
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 00:39:24 -0800 (PST), Str90 <x...@o...eu> wrote:

    >Cena chora. Za dosłownie kilka złotych kupisz jakiś złom na PL-2303.

    cena sie nie przejmuj. podalem ten model tylko dlatego, ze bylo przy
    nim zdjecie. <rs>

  • 7. Data: 2010-01-15 10:45:40
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > no przeca wlasnie tak napisalem. <rs>

    Niezupełnie. Bo RS232 jest interfejsem między kamerą a silnikiem. Komputer
    nie ma z tym wiele wspólnego.

  • 8. Data: 2010-01-16 08:34:36
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > bede mial pelna mozliwosc kontroli tego urzadzenia, czy to raczej
    > zalezy od oprogramowania, sterownikow i dupa blada?

    Rozumiem, że do sterowania tą kamerą masz odpowiednią aplikację na PC.
    Jeśli chodzi o przejściówki to chyba tylko PCMCIA-RS232 daje pełną
    zgodność z wbudowanym portem COM. Działanie tych USB-RS232 zależy zawsze
    od dołączonych sterowników. Różnice w działaniu są dość subtelne ale
    czasami sprawiają wiele kłopotów.

    Paweł

  • 9. Data: 2010-01-16 19:03:01
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 16 Jan 2010 09:34:36 +0100, Paweł <p...@n...pl>
    wrote:

    >Rozumiem, że do sterowania tą kamerą masz odpowiednią aplikację na PC.

    tak jest.

> [...]
    >zgodność z wbudowanym portem COM. Działanie tych USB-RS232 zależy zawsze
    >od dołączonych sterowników. Różnice w działaniu są dość subtelne ale

    dzieki za odpowiedz. tego sie wlasnie obawiam. PCMCIA powiadasz? to
    moze byc dla mnie rozwiazanie, o ile ten software do kamery to lyknie.
    <rs>