  • 11. Data: 2014-07-22 18:07:36
    Temat: Re: szybki logarytm
    Od: firr <p...@g...com>

    > Wymuszenie użycia koprocesora przez -mfpmath=387 nic nie daje,

    ztcw nalezy uzywac "-mfpmath=both" to daje optymizatorowi do dyspozycji oba sety
    rejestrów tym samym pozwala zmniejszyc odwolania do L1

    mozesz przy okazji powiedziec moze jakiej opcji uzywasz do disasemblowania kodu?
    uzywalem kilku ale te wyniki w disasembly jakos mi sie nie podobają i jeszcze sie
    niezdecydowalem co daje 'najlepszą postac'

  • 12. Data: 2014-07-22 18:14:10
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 lipca 2014 18:07:36 UTC+2 użytkownik firr napisał:

    > ztcw nalezy uzywac "-mfpmath=both" to daje optymizatorowi do dyspozycji oba sety
    rejestrów tym samym pozwala zmniejszyc odwolania do L1

    tak wiec both wydaje sie najsensowniejsza opcja,
    podobno tez autowektoryzer dla sse startuje dopiero przy -O3 tak ze mozna probowac -
    ale
    na ten autowektoryzer tak po prawdzie to bym za bardzo nie liczył (chyba ze ktos poda
    przyklad ze to choc 'czasem' ;/ dziala)

  • 13. Data: 2014-07-22 18:39:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.07.2014 18:07, firr wrote:

    > ztcw nalezy uzywac "-mfpmath=both" to daje optymizatorowi do

    Nic nie zmieniło.

    > dyspozycji oba sety rejestrów tym samym pozwala zmniejszyc odwolania
    > do L1

    Wątpię z tym cache. Może w bardzo specyficznym przypadku, gdy akurat
    kilka rejestrów więcej ratuje sytuację.

> [...]
    > disasemblowania kodu? uzywalem kilku ale te wyniki w disasembly jakos
    > mi sie nie podobają i jeszcze sie niezdecydowalem co daje 'najlepszą

    objdump -d

    Żeby mieszało z kodem jeszcze -S, wychodzi tak sobie.
    Kompilować pewnie trzeba z -g.

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2014-07-22 19:03:20
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 lipca 2014 18:39:09 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >
    > kilka rejestrów więcej ratuje sytuację.

    > objdump -d
    >

    > Żeby mieszało z kodem jeszcze -S, wychodzi tak sobie.

    no niewazne, ja uzywam -both ;/

    a mozesz moze przy okazji sprawdzic czy dla exp() tez generuje cos na sse ze
    skokami?

  • 15. Data: 2014-07-22 21:25:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-22 15:58, bartekltg pisze:
    > Zerknąłem do tego, co robi oryginalny log. Też głownie
    > mnoży i dodaje, ma jednak nieco więcej skoków.

    Czy logarytm nie jest liczony przez koprocesor znacznie szybciej?

  • 16. Data: 2014-07-22 21:40:32
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    trochę zboczyliśmy z tematu...

    pytanie jest takie, jak uzyskać równomierny rozkład punktów na osi x,
    gdy skala jest logarytmiczna...

    nie wiem czy Ktoś mnie zrozumie, ale może...

  • 17. Data: 2014-07-22 21:41:47
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    a jeśli chodzi o prędkość, to musi się wyrabiać w jakichś 20ms...

  • 18. Data: 2014-07-22 22:41:13
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.07.2014 21:25, Borneq wrote:

    > Czy logarytm nie jest liczony przez koprocesor znacznie szybciej?

    Sporo w bibliotece używają sse to chyba nie. Sprawdzenie
    nie jest takie łatwe, np mimo -mfpmath=387 w funkcji uzywa
    sse. Udało się dopiero dla aplikacji 32 bitowej.
    Pętla kręci się nieco, ale wyraźnie wolniej, ale czy to oznacza,
    że koprocesor jest dokłądnie o tyle wolniejszy ciężko powiedzieć.

    pzdr
    bartekltg

  • 19. Data: 2014-07-22 22:41:21
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.07.2014 21:40, feldmarszałek tusk wrote:
    > trochę zboczyliśmy z tematu...
    >
    > pytanie jest takie, jak uzyskać równomierny rozkład punktów na osi x,
    > gdy skala jest logarytmiczna...

    Ciąg geometryczny.

    pzdr
    bartekltg