  • 1. Data: 2015-09-24 17:56:14
    Temat: szyfrowanie hasła
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    potrzebny algorytm jak to się nazywa, chyba "jednokierunkowy" algorytm
    kodowania hasła? czyli kodujemy i porównujem, ale nie da się rozkodować
    hasła... czy Ktoś spoza po mi pomoże?

  • 2. Data: 2015-09-24 19:07:24
    Temat: Re: szyfrowanie hasła
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 24 Sep 2015 17:56:14 +0200, platformowe głupki wrote:

    > potrzebny algorytm jak to się nazywa, chyba "jednokierunkowy" algorytm
    > kodowania hasła? czyli kodujemy i porównujem, ale nie da się rozkodować
    > hasła... czy Ktoś spoza po mi pomoże?

    Algorytm jak to się nazywa, nie istnieje. Nawet jednokierunkowy. Nie można
    nim kodować hasła, bo porównanie się nie uda. Da się za to rozkodować, ktoś
    z po cipo może.

    --
    howgh
    szemrany

  • 3. Data: 2015-09-24 19:29:54
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 24.09.2015 17:56, platformowe głupki wrote:
    > potrzebny algorytm jak to się nazywa, chyba "jednokierunkowy" algorytm
    > kodowania hasła? czyli kodujemy i porównujem, ale nie da się rozkodować
    > hasła... czy Ktoś spoza po mi pomoże?

    https://www.youtube.com/watch?v=8ZtInClXe1Q

    Pierwsze dwie rady, ciut ponad minuta.

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2015-09-25 18:40:25
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    kurde nie oglądam tych durnot,
    nie możesz mi w jednym zdaniu napisać?

  • 5. Data: 2015-09-25 21:14:51
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 25.09.2015 18:40, platformowe głupki wrote:
    > kurde nie oglądam tych durnot,

    Jeśli naprawdę zadajesz takie pytania,
    powinieneś ten filmik obejrzeć.

    > nie możesz mi w jednym zdaniu napisać?

    "Chcę zbudować kocioł ciśnieniowy na przegrzaną wodę,
    dajecie mi jakiś hint w jednym zdaniu".

    To nie jest problem na jedno zdanie!

    Na dzień dobry:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Cryptographic_hash_fun
    ction
    W szczególności
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cryptographic_hash_fun
    ction#Password_verification

    https://en.wikipedia.org/wiki/Key_stretching

    https://en.wikipedia.org/wiki/Key_derivation_functio
    n !!!

    http://codahale.com/how-to-safely-store-a-password/

    I to na dzień dobry, żebyś wiedział, czego szukać.
    Jeśli nie chce Ci się tego czytać, to logowanie przez mordoksiegę
    naprawdę wydaje się rozsądnym dla Ciebie rozwiązaniem.

    BTW. Pamiętałem, że była o tym tutaj dyskusja i padły tam
    istotne uwagi (i np ostatni z linków powyżej) więc wygooglałem
    wątek:
    https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.comp.progra
    mming/xr2hydCZNXk/Y8yrNTYt4JoJ
    Ok, znalazłem linka do pochwały bcrypt. Ale co to, kto jest założycielem
    wątku...

    Pytałeś o dokładnie to samo dwa i pół roku temu i dostałeś
    wyczerpującą informację.

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2015-09-25 22:47:53
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-09-25 o 21:14, bartekltg pisze:

    > Jeśli naprawdę zadajesz takie pytania,
    > powinieneś ten filmik obejrzeć.

    Niesamowite, że ktoś jeszcze próbuje mu odpowiadać merytorycznie.
    Szacun.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2015-09-25 23:38:40
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 25.09.2015 22:47, Kviat wrote:

    > Niesamowite, że ktoś jeszcze próbuje mu odpowiadać merytorycznie.

    Problemem (niezbyt dużym, ale zawsze) jest to, że google może komuś
    zwrócić ten wątek.

    Od drugiej strony, lekkie (link do wiki to niezbyt wymagająca
    odpowiedź) umerytorycznienie wątku może sprowokować
    jakaś ciekawą dyskusję. Z tej poprzedniej sam dowiedziałem
    się paru nowych rzeczy.
    Grupa nie cierpi na nadmiar ruchu więc spróbować nie zaszkodzi.

    Albo chociaż rada z filmiku "nie rób własnego zarządzania hasłami,
    zrób logowanie z fejsa czy googla" chwyci, bo dla mnie to dość
    kontrowersyjne zalecenie. Pewnie trzeba było to wypisać tekstem,
    bo każdy bał się kliknąć w link przeznaczony dla platformowego glupka:]

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2015-09-26 00:59:13
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-09-25 o 23:38, bartekltg pisze:

    > Problemem (niezbyt dużym, ale zawsze) jest to, że google może komuś
    > zwrócić ten wątek.

    Mizerny odsetek tych, którzy go nie znają.
    Szkoda fatygi. Chyba, że dla zabawy:)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2015-09-26 01:01:00
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 26.09.2015 00:59, Kviat wrote:

    > Mizerny odsetek tych, którzy go nie znają.
    > Szkoda fatygi. Chyba, że dla zabawy:)

    Myślałem raczej o osobach spoza grupy.

    No i zawsze pozostają powody z drugiej cześci postu;)

    pzdr
    bartekltg

  • 10. Data: 2015-09-26 11:50:57
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, September 25, 2015 at 11:38:43 PM UTC+2, bartekltg wrote:

> [...]
    >
    > Od drugiej strony, lekkie (link do wiki to niezbyt wymagająca
    > odpowiedź) umerytorycznienie wątku może sprowokować
    Raczej awanturę.

    No ale dobra, jako największy naiwniak, zacznę:

    1) Użyć gotowej przetestowanej biblioteki.
    2) Ustawić duży koszt.
    3) Bezpiecznie zmodyfikować algorytm w bibliotece, poprzez np.
    długą stałą sól.
    4) Trzymać w trzech różnych 'miejscach':
    - zaszyfrowane hasła
    - losową sól
    - stałą sól.
    5) Jeśli w Twojej firmie pracuje nieuczciwy administrator, to i
    tak wszystko dupa, po podmieni kod obsługujący hasła.
    6) ???
    7) ???
    8) ???