  • 131. Data: 2009-01-09 13:41:11
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Oby się nie zdziwili, ja np po mału rezygnuję z pakietów sat, słoneczko mi
    > gaśnie
    > w lutym, nke potrzymam jeszcze narazie, zostawię sobie tylko dvb-t jak się
    > pojawi.

    I ja już tak właśnie zrobiłem.
    Cyfra kończy mi się w tym miesiącu, zostawiam sobie tylko Canal+.
    Reszta już od października oglądana z dvb-t.

    Córka ma swoją telewizję z tpsa - bo za darmo (a dokładniej to ma cenę
    ujemną), gdyby nie to to by jej też nie było.

  • 132. Data: 2009-01-09 13:42:50
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.01.2009 sensei <n...@n...pl> napisał/a:

> [...]

    w lutym, nke potrzymam jeszcze narazie, zostawię sobie tylko dvb-t jak się pojawi.
    Pewnie z kierunkowej i bym do Śremu się wbił, ale nie chce mi się nowych grabi
    na dachu stawiać :) Na film wolę iść do kina, albo do wypożyczalni, jak już się
    pojawi w tv to staroć. Discovery już obejrzałem całe :D taśme mają za krótką chyba.
    Sport tak sobie oglądam, a to co mnie bawi to w sumie na publicznej i tak leci.
    W sumie offroad na owsiaktv co oglądam i jakieś muzyczne i tego by mi było
    szkoda.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 133. Data: 2009-01-09 17:09:35
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    > Czyli żeby widzieć tak samo źle na HD jak na SD, od 32 cali musiałbym
    > siedzieć z 6-8 metrów.
    > Ale z takiej odległości to mi już lornetka byłaby potrzebna do takiego tv.

    Coś pokręciłeś.

    Dla telewizora 42 cale wystarczy siedzieć w odległości około 4m od ekranu,
    żeby oko nie wyłapało różnic pomiędzy 480 i więcej linii. Dla 32 cali będzie
    to więc bliżej - poniżej 3.5m.

    Co więcej, testy wykazały, że nawet siedząc odpowiednio blisko znaczna część
    ludzi w dynamicznych scenach nie widzi żadnej różnicy między HD i SD - bo
    tak jest zbudowany nasz organizm.

    Głóny problem telewizji HD leży obecnie w zajętości pasma. Dobre SD zajmuje
    5-7 Mbit/s. Dobre DVD nawet 10 Mbit/s.
    Dobre HD wymaga 15 i więcej Mbit/s. Dobre BluRay ponad 30 Mbit/s.

    Każdy porządny kanał HD wymaga więc tyle pasma, ile dwa dobre kanały SD. A
    to oznacza koszty.
    Tnie się więc SD, nadaje się "znaczki pocztowe" (więcej czarnego oznacza
    mniejszy strumień danych). Wszystko po to, aby przeznaczyć pasmo na HD.

    A może by pójść w tym kierunku:
    SD zacząć kodować przy użyciu h264 (HDTV), który daje jakość mpeg2 (DVD)
    przy 2x mniejszym strumieniu.
    Kanały SD przy strumieniu 3Mbit/s wyglądałyby tym sposobem podobnie jak
    najlepsze SD 6Mbit.

    Oczywiście wymagałoby to wymiany dekoderów na "HD" nawet tym klientom,
    którzy nie potrzebują HDTV.

    MN

  • 134. Data: 2009-01-09 17:30:56
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:gk80ce$47k$1@news3.onet...
    > Głóny problem telewizji HD leży obecnie w zajętości pasma. Dobre SD
    > zajmuje 5-7 Mbit/s. Dobre DVD nawet 10 Mbit/s.

    Znajdź mi chociaż jedno DVD ze średnim (zresztą - nawet z chwilowym)
    10Mbit/s :)

    --
    Wiewior
    j...@t...cy