  • 1. Data: 2013-01-29 02:00:46
    Temat: temperatura PCH
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    np w Gigabyte GA-Z77X-D3H chipset nagrzewa się aż do 62 st (otwarta
    obudowa bez wiatraków).

    Nie spodziewałem się zasadzki z tej strony ;) Bardziej ze strony
    procesora (i5-3570K). Czy ten typ tak ma? Czy można np coś wyłączyć,
    obniżyć taktowanie RAM-u (KHX1600C9D3P1K2 8G) itp żeby był
    chłodniejszy? Pytam z ciekawości.

    Zamknąłem obudowę i dałem wiatrak skierowany na chipset. Temperatura
    spadła do 49st Tylko że komp stał się trochę mniej passive a bardziej
    noisy ;)

    --
    Piter

  • 2. Data: 2013-01-29 10:37:19
    Temat: Re: temperatura PCH
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-29 02:00, PiteR pisze:
    > np w Gigabyte GA-Z77X-D3H chipset nagrzewa się aż do 62 st (otwarta
    > obudowa bez wiatraków).
    Normalne i zwyczajne, nic specjalnego, nieszkodliwe dla niego, w końcu
    producent płyty dal taki a nie większy radiator, bo uznał że takie
    chłodzenie wystarcza, i uzyskiwane temperatury są w normie.

> [...]
    > procesora (i5-3570K). Czy ten typ tak ma? Czy można np coś wyłączyć,
    > obniżyć taktowanie RAM-u (KHX1600C9D3P1K2 8G) itp żeby był
    Nie, bo ram masz podłączony przecież wprost do procesora (w procesorze
    jest kontroler ramu, czipset obsługuje tylko sata, usb i magistrale pcie)

    > Zamknąłem obudowę i dałem wiatrak skierowany na chipset. Temperatura
    > spadła do 49st Tylko że komp stał się trochę mniej passive a bardziej
    > noisy ;)
    Jak bardzo ci to spać nie daje, to mu zmień radiator na bardziej
    skuteczny - zapewne jest na nim coś, co powierzchnię żeberek ma
    niewielką. Dasz mu coś takiego
    http://www.nowyelektronik.pl/opisy/75180.jpg albo nawet albo nawet
    http://www.angela.pl/galerie/t/thermalright-hr-05-sl
    i_2997.jpg (hr-03 i
    hr-05, tak, to jest na czipset, nie na procesor) i będziesz miał czyste
    sumienie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-01-29 11:11:27
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Temperatura
    > spadła do 49st Tylko że komp stał się trochę mniej passive a bardziej
    > noisy ;)

    Ale za to premium glossy.

    Czym mierzysz temperaturę: zewnętrznym termometrem, czy odczyt z tego,
    co podaje płyta?

  • 4. Data: 2013-01-29 18:17:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    M1SLQ pisze tak:

    > Czym mierzysz temperaturę: zewnętrznym termometrem, czy odczyt z
    > tego, co podaje płyta?

    Nie bo nie przylega do gęstych żeberek :) odpusciłem.

    HWINFO32 podaje 43st
    EasyTune6 51st
    BIOS 52st
    ręka raportuje też około 50st ;)

    --
    Piter

  • 5. Data: 2013-01-29 18:18:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    BartekK pisze tak:

    > Normalne i zwyczajne, nic specjalnego, nieszkodliwe dla niego

    a no to dobrze, nie będę drążył :)

    tnx

    --
    Piter