  • 1. Data: 2011-04-05 08:14:18
    Temat: transformacja z 0..1 do 0..1 z podbiciem
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    powiedzmy ze mam monochromatyczny obraz (fotke) skladajacy sie ze
    znormalizowanych (od 0.0 do 1.0) floatow

    obraz jest przyciemny - prawie czarny tj wiekszosc wartosci luminancji
    lezy w zakresie gdzies tak od 0.0 do 0.3 (nie wiem dokladnie)

    tylko mala czesc pikseli (ok 1%) tak na oko ma wartosci w zakresie
    od 0.5 do 1.0

    generalnie chodzi o to by jak najbardzie uwyraznic wszystkie szczegoly
    czyli musze przetransformowac jakas ciagla transformacja te znormalizowane
    floaty w inne znormalizowane floaty tak by "rozciagnac" i "podniesc" ten
    niski przedzial i "zagescic" ten gorny

    niby proste ale zastanawiam sie nad tym i nie jest to mimo wszystko dla mnie
    takie oczywiste

    1) jak to zrobic by dobrze wygladalo (nie mam dokladnych danych np
    histogramu rozkladu tych wartosci tylko orientacyjne wyobrazenie )
    2) jak to zrobic by nie robic tego dlugo (nie chce mi sie mierzyc
    tego histogramu - wolalbym cos przypasowac z reki - przepuscic floata
    wejsciowego przez jakas prosta funkcje do floata doceowego i koniec)
    3) jak to zrobic by przemiello sie to dosyc szybko (jakies mnozenia
    czy dodawania ale bez przesady ze zlozonoscia )

    skleic ze dwa odwzorowania liniowe czy jakos inaczej

    ktos wie ?

  • 2. Data: 2011-04-05 08:32:02
    Temat: Re: transformacja z 0..1 do 0..1 z podbiciem
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-05 10:14, fir pisze:
> [...]
    > floaty w inne znormalizowane floaty tak by "rozciagnac" i "podniesc" ten
    > niski przedzial i "zagescic" ten gorny (...)

    Np. tak:
    http://www.algorytm.org/przetwarzanie-obrazow/korekc
    ja-gamma.html

  • 3. Data: 2011-04-05 08:45:21