  • 1. Data: 2014-04-14 16:19:19
    Temat: tryby pracy silnika - przełącznik
    Od: Prawy <r...@g...com>

    Taki jest trend, że elektryczność wchodzi do motocykli i bez abs, led i rum już nie
    idzie jechać.

    Dlatego pomyślałem o że fajna sprawa to taki przełacznik modów: v2 / v4 / inline 4 do
    swojego motora, aby pocieszyć sie aspektami wszystkiego.

    Przełącznik juz mam wybrany, 3stanowy, tylko musze pomyśleć jak go zawiesić i gdzie.

    Druga sprawa to co będzie przełączał. Dla uproszczenia musiałyby to być cztery
    jedocylindryczne silniczki powiedzmy żeby razem wyszło 1000 to po 250ccm każdy.

    W praktyce w modzie pierszym rozruszniki zapalają tylko 2 pierwsze cylinderki w
    odstępie 1/4obr. W modzie drugim zapalają sie dwa pierwsze i dwa ostatnie jakoś na
    przemian, a w modzie 3 wszystkie sie zapalają na hura, jest bowiem pomijalnie mała
    szansa że układ będzie pracował na big bang, a nawet jak to mozna zgasić i zapalić
    jeszcze raz.

    W ten sposób przełączając tryby w jednym układzie uzyskujemy to co najlepsze z każdej
    konfiguracji, czy to hurley czy nie hurley.

    PS Przeniesienie napedu oczywiście klasyczne na tył

  • 2. Data: 2014-04-14 17:36:06
    Temat: Re: tryby pracy silnika - przełącznik
    Od: m...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 16:19:19 UTC+2 użytkownik LEWY napisał:
> [...]
    każdej konfiguracji, czy to hurley czy nie hurley.

    > PS Przeniesienie napedu oczywiście klasyczne na tył

    Aż strach pomyśleć jak ci się w tym modzie zwarcie zrobi i z czachy dym poleci.

    Chodzi mi o twój wewnętrzny mood i twoja personalna czachę :-)

  • 3. Data: 2014-04-15 17:28:58
    Od: p...@b...pl

    W dniu poniedziałek, 14 kwietnia 2014 16:19:19 UTC+2 użytkownik Prawy napisał:

    > Dlatego pomyślałem o że fajna sprawa to taki przełacznik modów: v2 / v4 / inline 4
    do swojego motora, aby pocieszyć sie aspektami wszystkiego.

    Dobra koncepcja. Wg mnie najlepiej byłoby modować Ariela Square Four, bo on jest
    naraz: dwoma prawie V-kami, dwoma twinami oraz czterocylindrowa rzędówką - tyle że w
    dwóch rzędach. Sprzęgła między wałami korbowymi robisz sterowane elektrycznie i masz
    co chciałeś.

    Podeślij foty jak Ci wyszło.

    cieszesiezemoglempomoc

    KJ