  • 1. Data: 2011-03-17 12:40:11
    Temat: tuner DVB-S jako DVB-T - dałoby się?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    Witam,

    rozważam taki problem, na razie teoretycznie. W typowych współczesnych
    instalacjach SAT, zwłaszcza na multiswitchach, jednym kablem idzie pasmo
    naziemne (47-860 MHz) i SAT (900-2200 MHz czy jakoś tak). Potem w
    gniazdku abonenckim jest to zwykle rozdzielane na R, TV i SAT. Przy czym
    niektóre gniazdka wycinają z SAT pasmo naziemne, a inne wręcz przeciwnie
    - chwalą się przepustowością 5-2200 MHz na wyjściu SAT.

    Czy dałoby zrobić tuner DVB-S, który mógłby się wstroić w pasmo TV
    (47-860) i odbierać DVB-T? Jeden kanał satelitarny ma szerokość bodajże
    27,5MHz, więc tuner dał by radę odbierać nawet 3 sąsiednie kanały
    naziemne (szerokość 8MHz). Z punktu widzenia cyfrowego,
    demultlipleksowanie takiego strumienia jest do zrobienia, ale nie znam
    się za dobrze na części analogowej - czy to by się dało praktycznie zrobić?

    Bo 2200/900 = 2,5 a 2200/47 = 46, więc rozpiętość częstotliwości jest
    duża. Więc jak Koledzy sądzą, dałoby się to praktycznie zrobić, czy nie?

  • 2. Data: 2011-03-17 13:21:05
    Temat: Re: tuner DVB-S jako DVB-T - dałoby się?
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > TV (47-860

    Dalo by rade, ale:
    -inna glowica
    -inna modulacja
    -inny soft

    = dodatkowy caly tuner:)

  • 3. Data: 2011-03-17 17:20:12
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Czy dałoby zrobić tuner DVB-S, który mógłby się wstroić w
    > pasmo TV (47-860) i odbierać DVB-T?

    Takie tunery są i nazywają się combo :-).

  • 4. Data: 2011-03-17 18:19:39
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-03-17 18:20, Robert_J pisze:

    > Takie tunery są i nazywają się combo :-).

    Możesz podać przykładowy egzemplarz który tak ma, jak opisałem? Bo combo
    oznacza zazwyczaj dwa tunery w jednej obudowie DVB-S i DVB-T z dwoma
    osobnymi wejściami - satelita na F, antena na Belling-Lee.

    Natomiast ja pytam o tuner z jednym wejściem F, jedną głowicą strojoną w
    zakresie 47-2200 MHz, tak żeby odbierał w zależności od dostrojenia tv
    naziemną lub satelitę.

  • 5. Data: 2011-03-18 07:41:27
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej!
    > Możesz podać przykładowy egzemplarz który tak ma, jak opisałem? Bo combo
    > oznacza zazwyczaj dwa tunery w jednej obudowie DVB-S i DVB-T z dwoma
    To nie reklama:)
    http://skroc.pl/8fdb

  • 6. Data: 2011-03-18 07:49:08
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > głowicą strojoną w zakresie 47-2200 MHz, tak żeby odbierał
    > w zależności od dostrojenia tv naziemną lub satelitę.

    OK, ale powiedz jaki sens, prócz samozadowolenia twórcy,
    miałaby taka konstrukcja z dwoma głowicami? Jedna głowica o
    tak szerokim zakresie podejrzewam że sprawiałaby dużo więcej
    problemów niż dwie oddzielne.
    Można poza tym zainstalować wewnątrz zwrotnicę RTV-SAT i
    wyprowadzić tylko jedno złącze :-).

  • 7. Data: 2011-03-18 22:35:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-18 08:41 wchpikus napisał(a):

    > To nie reklama:)
    > http://skroc.pl/8fdb

    Znowu jakaś głupia mania skracania udzieliła się tej grupie.
    Nie prościej było napisać normalnie:
    http://www.adbglobal.com/products/terrestrial/adb-28
    50st.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2011-03-20 20:48:57
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    Tomasz Wójtowicz:
    > Czy dałoby zrobić tuner DVB-S, który mógłby się wstroić
    > w pasmo TV (47-860) i odbierać DVB-T?

    Nie. Sa to dwa rozne systemy przekazu informacji.

    Poniewaz kanal satelitarny jest to kanal Gaussa (bez odbic,
    opoznien) wiec nie wystepuja problemy, jakie zwykle spotyka
    sie w przypadku DVB-T: kanal przekazu Riceana (wielodrogowosc)
    lub nawet Rayleigha (odbior wielodrogowy bez bezposredniej
    widocznosci nadajnika). Wymusza to wiec zastosowanie dodatkowo
    modulacji OFDM.

    Oznacza to przyktycznie, ze informacja jest przesylna przykladowo,
    az na ~8 tys. podnosnych (a moze byc nawet ~32 tys)!!!

    Dodatkowo w sygnale nadawanym, do niwelowania wplywu
    wielodrogowosci, stosuje sie nadmiarowy czas transmisji
    (additional guard interval), ktory jest wypełniany przez nadajnik
    sygnałem cyklicznego prefiksu (cyclic prefix), zwykle = 1/8.

    Oczywiscie poza tym, struktura sygnalow DVB-S i DVB-T jest
    prawie podobna.
    -=-=-=-=-

    W STB z glowicami DVB-S i DVB-T, oba sygnaly "spotykaja sie"
    dopiero na poziomie zdemodulowanego strumienia transmisji - TS.

    Pzdr.J.P.

  • 9. Data: 2011-03-20 23:02:49
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-03-20 21:48, Jerzy Pastusiak pisze:
> [...]
    >
    > W STB z glowicami DVB-S i DVB-T, oba sygnaly "spotykaja sie"
    > dopiero na poziomie zdemodulowanego strumienia transmisji - TS.

    Dziękuję, o taką odpowiedź mi właśnie chodziło.

    --
    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 10. Data: 2011-03-21 22:01:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1103202045140.7124@sci.pam.szczec
    in.pl...

    > Witaj.
    > Tomasz Wójtowicz:

    > Nie. Sa to dwa rozne systemy przekazu informacji.

    No i co z tego, jeśli sygnał ten przetwarzany będzie cyfrowo?
    Przecież to się tylko algorytmem różni.
    Prawdziwym i jedynym realnym problemem jest zrobienie szerokiej głowicy
    po stronie analogowej.