    From: "bagno" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: urządzenie do ciągłego pomiaru parametrów akumulatora
    Date: Sun, 26 Dec 2010 21:52:24 +0100

    Witam

    Mam problem z autem - rozładowuje mi się akumulator.

    Chciałbym zrobić urządzenie które przez tydzień będzie mierzyło napięcie na
    akumulatorze
    i prąd czuwania.

    Chciałbym do tego wykorzystać zestaw startowy na ATMEGA8 lub ATTINY2313.
    Akurat coś
    takiego mam pod ręką.

    Zastanawiam się jakich niespodzianek mogę się spodziewać.

    Zakładam, że będzie to zasilane z jakichś baterii. Powinno wytrzymać ten
    tydzień jeżeli będe
    wybudzał procesor co pół godziny na czas pomiaru.

    Czy przetworniki z tych kontrolerów dadzą radę ? Chciałbym mierzyć prądy od
    30mA do około
    10A i napięcia od 8 do 16. Chciałbym uzyskać dokładność do około 10mA i
    0,1V.

    Do pamiętania danych mam jakiś niewielki eeprom.

    Czy jest szansa, że to skalibruje bez większych kombinacji ?

    To nie musi być strasznie dokładne. Chce stwierdzić, że na przykład po 2
    dniach napięcie spadło
    o połowe albo, że coś mi zjada dużo prądu. Chociaż do tego trzebaby mierzyć
    dużo częściej niż
    raz na pół godziny.

    Ma to sens robić ? Może ktoś zna mądrzejsze metody sprawdzenia co się dzieje
    ?