  • 1. Data: 2012-10-05 23:10:15
    Temat: Phoenix BIOS
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    Chciałbym zrobić zrzut wszystkich ustawień Phoenix BIOS 6.00 do pliku
    binarnego. Potrzebne mi to do reverse engineeringu, tzn. mam dwa
    identyczne kompy z takim samym BIOSem i mogę porównać te dwa zrzuty.
    Czy da się to zrobić pod jakimkolwiek systemem (DOS/Windows/Linux)?

    Wiem, że programem debug pod Windows mogę odczytać 64-bajtowy CMOS
    (porty 70h i 71h - tam są głównie ustawienia godziny i daty). Mogę też
    odczytać obszar pamięci od 0040:0000 do 0040:00FF, ale to nie są ustawienia.

    Chodzi mi o odczytanie całej konfiguracji komputera z BIOS (razem z
    hashowanymi hasłami BIOS).
    Czy z poziomu systemu operacyjnego (dowolnego) da się to zrobić?

    pozdrawiam
    inst4nce

  • 2. Data: 2012-10-06 10:29:13
    Temat: Re: Phoenix BIOS
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 5 października 2012 23:10:34 UTC+2 użytkownik inst4nce napisał:
> [...]
    >
    > hashowanymi hasłami BIOS).
    >
    > Czy z poziomu systemu operacyjnego (dowolnego) da się to zrobić?

    Dobre pytanie, Nie wiem niestety ale mozesz
    looknac np pod

    http://en.wikipedia.org/wiki/System_Management_BIOS

  • 3. Data: 2012-10-06 15:11:06
    Od: "M.M." <m...@g...com>

> [...]
    > odczytać obszar pamięci od 0040:0000 do 0040:00FF, ale to nie są ustawienia.
    To gdzie one sa zapisane?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-10-08 15:18:07
    Temat: Re: Phoenix BIOS (debug)
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    W dniu 2012-10-05 23:10, inst4nce pisze:
> [...]
    > (porty 70h i 71h - tam są głównie ustawienia godziny i daty). Mogę też
    > odczytać obszar pamięci od 0040:0000 do 0040:00FF, ale to nie są

    Czy jest jakiś graficzny odpowiednik programu debug pod Windows, bo nie
    chce mi się cały czas klepać komendy w stylu:
    -d 0040:0000 200

    Znalazłem takie coś:
    http://www.codeguru.com/code/legacy/controls/MemView
    er.zip
    ale nie za bardzo czyta pamięć:
    It shows the memory contents by bytes and explains bytes to ASCII as
    much as possible. If a memory page is not readable, it shows '?' instead.

    To jednak konsolowy debug radzi sobie lepiej. Np. C000:0000 debugiem
    mogę sobie przejrzeć a MemViewerem nie.

    Przydałby się graficzny odpowiednik, tak żeby można było przeglądać
    pamięć za pomocą suwaka.

  • 5. Data: 2012-10-08 15:20:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    inst4nce <i...@g...pl> wrote:

    > Czy jest jakiś graficzny odpowiednik programu debug pod Windows, bo nie
    > chce mi się cały czas klepać komendy w stylu:
    > -d 0040:0000 200

    Zrób plik i przekieruj go do debuga przez < lub |.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2012-10-09 09:53:23
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    W dniu 2012-10-08 15:20, Adam Wysocki pisze:
    > Zrób plik i przekieruj go do debuga przez< lub |.

    Ok. Dzięki :)
    O to mi chodziło.

    pozdrawiam
    inst4nce