  • 1. Data: 2012-12-25 21:48:50
    Temat: wd green 1TB
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    kurdesz, który wd green 1TB ma 512 bajtowe sektory? bo już się pogubiłem...
    help!

  • 2. Data: 2012-12-25 22:15:12
    Temat: Re: wd green 1TB
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 25 Dec 2012 21:48:50 +0100
    doszła do mnie wiadomość <kbd3fi$cd6$1@node1.news.atman.pl>
    od "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> :
    >kurdesz, który wd green 1TB ma 512 bajtowe sektory? bo już się pogubiłem...
    >help!

    Znajdź sobie po oznaczeniu:
    www.wdc.com/wdproducts/library/other/2579-001028.pdf
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.

  • 3. Data: 2012-12-25 22:46:25
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale w tym pliku nie ma informacji o rozmiarze sektora ;o)

  • 4. Data: 2012-12-25 22:53:11
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a czy Ktoś próbował odpalać Win XP na dysku z 4k sektorami?

  • 5. Data: 2012-12-25 22:55:42
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    interesuje mnie aspekt przekładania dysków pomiędzy różnymi komputerami
    (jako dyski dodatkowe w kieszeni)...

  • 6. Data: 2012-12-25 23:46:21
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 25 Dec 2012 22:46:25 +0100
    doszła do mnie wiadomość <kbd6rh$fl8$1@node1.news.atman.pl>
    od "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> :
    >ale w tym pliku nie ma informacji o rozmiarze sektora ;o)

    Jest, szukaj "advanced format" - to oznacza sektory 4K.
    Jak taki dysk odpowiednio spartycjonujesz(początki partycji na LBA
    podzielnym przez 8, na przykład 64 / 1024 / 2048) to nie będziesz miał
    kłopotów z wydajnością, windows XP na nim postawisz a i jako
    zewnętrzny też możesz go używać.

  • 7. Data: 2012-12-26 09:04:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w wiadomości grup
    > a czy Ktoś próbował odpalać Win XP na dysku z 4k sektorami?

    Bez najmniejszych problemów odpalałem na 64K.

  • 8. Data: 2012-12-26 12:57:08
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czyli taki EARS
    będzie miał 512b sektory?

    http://allegro.pl/nowy-dysk-wd-1tb-3-5-64mb-7200-sat
    a-gw-2lata-i2862967628.html

    bo gość pojechał w opisie...

  • 9. Data: 2012-12-26 13:25:22
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kbd787$g3e$1@node1.news.atman.pl...
    >a czy Ktoś próbował odpalać Win XP na dysku z 4k sektorami?

    WD dostarcza do takich dysków program WD Align. I jeśli używasz dysku
    Advanced Format pod XP to albo musisz przełożyć zworkę (bodaj jak jest tylko
    jedna partycja) albo użyć tego programu.
    http://www.wdc.com/global/products/features/?id=7&la
    nguage=16

  • 10. Data: 2012-12-26 16:21:09
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    >a czy Ktoś próbował odpalać Win XP na dysku z 4k sektorami?

    Oczywiście! Sektory 4k to nie jest żaden problem. Jedyne, co trzeba zrobić, to
    założyć partycję w miarę współczesnym programem. Ale nawet jeśli założy się źle,
    to nic strasznego się nie stanie - będzie wprawdzie utrata wydajności przy
    zapisach, ale przeciętny użytkownik nawet tego nie zauważy (choć oczywiście
    należy po prostu dobrze założyć partycję i zapomnieć).

    latet