  • 1. Data: 2014-12-03 17:32:50
    Temat: wtyk rj45 linka/drut
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Witam,

    Pytanie dotyczy wszelakich rj-otów (11, 12) - czy można zamiennie
    stosować wtyki przeznaczone do linki/drutu - znacz wtyk przeznaczony na
    linkę, a zaciskamy drut i odwrotnie. One się trochę różnią tymi nożykami,
    pytanie czy na tyle, by miało to znaczenia, a jeśli tak to jakie?

    TIA

    Ghost

  • 2. Data: 2014-12-03 17:38:56
    Temat: Re: wtyk rj45 linka/drut
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    no i dlaczego wszyscy sprzedają tylko jeden rodzaj... nie wigląda mi na
    uniwersalny (ten z trzema nozami)...

  • 3. Data: 2014-12-03 18:02:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
> [...]
    > zaciskamy drut i odwrotnie. One się trochę różnią tymi nożykami, pytanie czy
    > na tyle, by miało to znaczenia, a jeśli tak to jakie?

    zastanawialem sie nad tym 15 lat temu i od tego czasu do dzisiaj zauwazylem
    zadnych przeszkod zeby stosowac to co mam pod reka ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 4. Data: 2014-12-03 19:30:19
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 03-12-14 18:02, m4rkiz pisze:

    > zastanawialem sie nad tym 15 lat temu i od tego czasu do dzisiaj zauwazylem
    > zadnych przeszkod zeby stosowac to co mam pod reka ;)

    Potwierdzam.

  • 5. Data: 2014-12-03 19:33:15
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ghost wrote:
> [...]
    > na linkę, a zaciskamy drut i odwrotnie. One się trochę różnią tymi
    > nożykami, pytanie czy na tyle, by miało to znaczenia, a jeśli tak to

    kiedyś były różne a teraz są uniwersalne
    ten do linki czasem się przycina i przeba więcej siły użyć stosując na
    drucie - ma 2 kły w jednej płaszczyźnie
    do drutu ma lekko rozchylone ostrza

  • 6. Data: 2014-12-03 19:46:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dupek Żołędas pisze tak:

    > Potwierdzam.

    pan Wąski jest debeściak ;)

    --
    Piter

  • 7. Data: 2014-12-03 20:51:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    > linkę, a zaciskamy drut i odwrotnie. One się trochę różnią tymi nożykami,
    > pytanie czy na tyle, by miało to znaczenia, a jeśli tak to jakie?

    Oki, naczy nie przejmowac sie i zaciskac co pod reka akurat.

  • 8. Data: 2014-12-03 23:24:38
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Oki, znaczy nie przejmowac sie i zaciskac co pod reka akurat.

    No to ja zaprzeczę.
    Linka z 2-ma kłami, drut z 3-ma rozchylonymi.
    Do kupienia wszędzie - żadne uniwersalne mi się nie sprawdzały przy
    drucie. Raz kontaktowało, raz nie.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. jest jeszcze jedna ciekawostka - moja praska wbija za głęboko, w
    efekcie czasami nie kontaktują styki, w życiu bym nie pomyślał że to
    możliwe.

  • 9. Data: 2014-12-04 08:57:36
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

> [...]

    >ps. jest jeszcze jedna ciekawostka - moja praska wbija za głęboko, w
    >efekcie czasami nie kontaktują styki, w życiu bym nie pomyślał że to

    No to może to jednak wina praski a nie niezamienności?

  • 10. Data: 2014-12-04 12:07:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > linkę, a zaciskamy drut i odwrotnie. One się trochę różnią tymi nożykami,
    > pytanie czy na tyle, by miało to znaczenia, a jeśli tak to jakie?

    RJ-tki do linki czasem niekontaktują po zaciśnięciu na drucie, wchodzą w
    izolację, a nie w miedź. Ale jest to tylko kilka procent nieskuteczności.
    Jak nie zaciskasz tych złącz w setkach sztuk, to możez nawet nie zauważyć
    problemu. Jeśli robisz to seryjnie, to lepiej kup dedykowane. Różnica w
    cenie żadna, a oszczędzisz sobie kilka procent wybrakowanych wyrobów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba