  • 1. Data: 2016-02-29 21:39:35
    Temat: wylutowywanie rzedu 20 przekaznikow
    Od: a...@g...com

    witam
    no wlasnie taki problem, ze caly rzadek 20 sztuk
    trzeba wylutowac z plytki i nie popsuc plytki.
    czynnosc ta powtarza sie czesto bo to naprawy i serwis.
    jak to szybko zrobic

    pzdr

  • 2. Data: 2016-02-29 21:59:14
    Temat: Re: wylutowywanie rzedu 20 przekaznikow
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-29 21:39, a...@g...com wrote:
    > no wlasnie taki problem, ze caly rzadek 20 sztuk
    > trzeba wylutowac z plytki i nie popsuc plytki.

    Awaryjnie sprawdza się to:

    http://allegro.pl/2w1-lutownica-i-rozlutownica-z-ods
    ysaczem-40w-230v-i5975433336.html

    > czynnosc ta powtarza sie czesto bo to naprawy i serwis.

    To zainwestuj w rozlutownicę z ssawką:

    https://www.youtube.com/watch?v=8eYVa8qAbzU

  • 3. Data: 2016-02-29 22:08:14
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 22:00:30 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Awaryjnie sprawdza się to:

> [...]

    takie cudactwa mamy
    mnie by raczej chodzilo o cus
    co jednoczesnie podgrzewa wszystkie 6 nozek i
    delikwent odpada w dol z plytki

    pzdr

  • 4. Data: 2016-02-29 22:16:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-29 22:08, a...@g...com wrote:
    > mnie by raczej chodzilo o cus
    > co jednoczesnie podgrzewa wszystkie 6 nozek i
    > delikwent odpada w dol z plytki

    Zostawi cynę na padzie, potencjalnie zaleje dziurę po nodze. Myśle że
    bez odsysania jadna po drugiej to raczej bedzie tylko kłopot i spowolni
    pracę. Rozwiązania nie znam poza oczywistym - kawałkiem miedzi udajacym
    grot i mającym prawidłowy rozstaw do grzania wszystkiego na raz.

    Nie wiem jak w przypadku przekaźników, ale przy obudowach DIP to sie nie
    sprawdza. Co prawda scalak wypada, ale i tak pady trzeba czyścić.

  • 5. Data: 2016-03-01 00:14:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    >
    > Nie wiem jak w przypadku przekaźników, ale przy obudowach DIP to sie nie
    > sprawdza. Co prawda scalak wypada, ale i tak pady trzeba czyścić.

    Tudzież opalarka do drewna, tylko może nie spełniać wymogu
    nieszkodliwości dla PCB. Jak na razie dość skutecznie jej używam aby
    wyciągać kondensatory z płyt głównych od PC, ale pierwsze kilka wylutów
    nie było zbyt udanych.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2016-03-01 09:05:39
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 21:39:37 UTC+1 użytkownik a...@g...com
    napisał:
> [...]
    > trzeba wylutowac z plytki i nie popsuc plytki.
    > czynnosc ta powtarza sie czesto bo to naprawy i serwis.

    Wszystko co koledzy sugerują i tak ci nie podpasuje. Jak nie za 3 to za 7 razem
    scieżki sie odkleją od laminatu bo ktoś je przegrzeje.

    Ja bym celował albo w montaż tych przekaźników na podstawce albo wlutowanie w płytke
    kabelka cat5 i lutownaie tych przekaźników do kabelka.
    Albo wymiana przekaźników na lepsze skoro te padają tak często...

    Albo wlutowanie pinów w plytke i zamówienie 50 wytrawionych plytek w które wlutujesz
    przekaźniki i gniazdka na piny.

    I taki zestawik wetkniesz sobie w te drogocenna plytke szybko, bezbolesnie.

  • 7. Data: 2016-03-01 10:14:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >no wlasnie taki problem, ze caly rzadek 20 sztuk
    >trzeba wylutowac z plytki i nie popsuc plytki.
    >czynnosc ta powtarza sie czesto bo to naprawy i serwis.
    >jak to szybko zrobic

    po wylutowaniu podstawki wlutowac.

    Czesto ? Co to za urzadzenie, ze niszczy 20 przekaznikow naraz ?

    Ale jesli klient placi ... to moze osobna plytka z przekaznikami na
    zlaczu - i szybka serwisowa naprawa :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-03-01 10:32:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-02-29 22:08, a...@g...com wrote:

> [...]
    >spowolni pracę. Rozwiązania nie znam poza oczywistym - kawałkiem
    >miedzi udajacym grot i mającym prawidłowy rozstaw do grzania

    Stary pomysl - wygiac potrzebny ksztalt z drutu i podlaczyc do
    transformatorowki.
    Kiepsko sie sprawdza ... ale sprobowac mozna ...

    J.

  • 9. Data: 2016-03-01 10:52:47
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 29.02.2016 um 21:39 schrieb a...@g...com:
> [...]
    > trzeba wylutowac z plytki i nie popsuc plytki.
    > czynnosc ta powtarza sie czesto bo to naprawy i serwis.

    Zrobić grot do lutownicy podgrzewający wszystkie 6 nóg na raz. Kiedyś
    były gotowce do DIP, np jako grot do Wellera. Może jeszcze gdzieś są,
    ale zrobić samemu też można.

    Waldek

  • 10. Data: 2016-03-01 17:43:48
    Od: a...@g...com

    witam

    po 10 latach przekazniki padaja bo:
    przez kontakty plynie prad do silnikow do 10 A