  • 1. Data: 2010-09-09 17:43:13
    Temat: wyszukiwanie granic
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Dzień dobry

    Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać algorytmu:
    Mam dane wejściowe w postacie listy odcinków i łuków - mogą się dowolnie
    przecinać, łączyć w łańcuchy itd. Chciałbym utworzyć listę zamkniętych
    obszarów (oczek) tak aby po "kliknięciu" w jakiś obszar szybko wyznaczyć
    jego obwiednię. Wstępnie zakładam że przy importowaniu danych wszystkie
    elementy zostaną pocięte na skrzyżowaniach, posortowane w łańcuchy i
    przekształcone w graf połączeń. Problemy zaczynają się przy próbach
    posortowania łańcuchów w zamknięte pętle. Informacje zawarte w samym
    grafie połączeń są (chyba) niewystarczające - np "przekreślone koło"
    zawiera trzy pętle, z których mnie interesują tylko dwie wewnętrzne a z
    listy połączeń nie da się wywnioskować o które chodzi. Długość ścieżek
    też o niczym nie mówi - mogą być dowolnie pozaginane. Sensownym
    kryterium jest pole powierzchni figury - ale jego obliczenie też wygląda
    na niezły problem... Jak na razie jedyne w miarę praktyczne rozwiązanie
    które mi przychodzi do głowy to wyrenderowanie całego tego bałaganu w
    wysokiej rozdzielczości i "pokolorowanie" wszystkich obszarów. Niezbyt
    mi się to podoba bo dane wejściowe mogą zawierać obiekty o dużej
    rozpiętości rozmiarów.
    Jakieś sugestie?
    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 2. Data: 2010-09-09 18:44:54
    Temat: Re: wyszukiwanie granic
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-09-09 19:43, grg12 pisze:
    > Dzień dobry
    >
    > Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać algorytmu:
    Hasło do google: Geometria obliczeniowa

> [...]
    > przecinać, łączyć w łańcuchy itd. Chciałbym utworzyć listę zamkniętych
    > obszarów (oczek) tak aby po "kliknięciu" w jakiś obszar szybko wyznaczyć
    Jaki warunek musi spełniać punkt w środku obszaru względem odcinków
    będących brzegiem tego obszaru?
    Jak na to odpowiesz to myślę, że uda Ci się znaleźć rozwiązanie Twojego
    problemu.

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 3. Data: 2010-09-09 20:11:15
    Od: grg12 <g...@c...at>

    W dniu 2010-09-09 20:44, Wit Jakuczun pisze:
    > Jaki warunek musi spełniać punkt w środku obszaru względem odcinków
    > będących brzegiem tego obszaru?
    > Jak na to odpowiesz to myślę, że uda Ci się znaleźć rozwiązanie Twojego
    > problemu.

    Linia wyprowadzona z niego przetnie granice nieparzystą ilość razy? Chmm
    - faktycznie - wystarczy sprawdzić czy dowolny punkt na linii granicznej
    nie znajduje się w obszarze zamkniętym przez większą pętle.
    Dzięki

  • 4. Data: 2010-09-10 05:12:09
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Thu, 09 Sep 2010 20:44:54 +0200, Wit Jakuczun
    <w...@g...com> wrote:

    >Hasło do google: Geometria obliczeniowa

    Sprzedaje te ksiazke ;-) (mam 2 egzemplarze). Polecam.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/