  • 1. Data: 2010-09-07 14:05:04
    Temat: visual c++ 2005 - apply code changes
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    witam,

    zauwazylem ostatnio, ze edycja kodu podczas wykonywania programu w
    visual c++ i opcja 'apply code changes' zajmuje mi coraz wiecej czasu,
    ostatnio visual c++ po prostu mi sie wiesza i trzeba killowac proces.
    drastycznie obniza mi to efektywnosc kodowania, szczegolnie w obecnej
    fazie projektu;

    pozbylem sie plikow .ncb i .suo - podejrzewalem, ze im wiecej break
    point'ow i im wieksza baza intellisense tym z wydajnoscia gorzej - ale
    to nie to;

    czesciowo zlokalizowalem przyczyne, ale tez nie do konca. otoz, w menu
    tools > options > projects and solutions > vc++ directories, mam liste
    katalogow dla 'include files', ktora ma ~15 pozycji. wiekszosc z nich
    rozwiazana poprzez uzycie zmiennych srodowiskowych [?], cos w stylu
    '$(EXT_BOOST)', gdzie wartosc sciezki EXT_BOOST jest zdefiniowana w
    rejestrach. zauwazylem, ze jesli lista dla 'include files' jesli
    dluzsza, niesamowicie wydluza to [a w pewnym momencie uniemozliwia]
    uzycie 'apply code changes'. problem w tym, ze ~15 pozycji to nie tak
    znowu wiele, potrzebuje po prostu tyle sciezek dla 'include files', a
    niebardzo wiem co z tym fantem zrobic;

    czy ktos zetknal sie z podobnym problemem i moglby sie podzielic
    rozwiazaniem?

    pozdrawiam,

    Marcin Sarnowicz.

  • 2. Data: 2010-09-07 21:25:20
    Temat: Re: visual c++ 2005 - apply code changes
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 07/09/2010 15:05, Sarr. wrote:
    > zauwazylem ostatnio, ze edycja kodu podczas wykonywania programu w
    > visual c++ i opcja 'apply code changes' zajmuje mi coraz wiecej czasu,
    > ostatnio visual c++ po prostu mi sie wiesza i trzeba killowac proces.

    co to jest "apply code changes" i dlaczego potrzebne jest do
    programowania???

    B.

  • 3. Data: 2010-09-08 09:36:17
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    On 7-9-2010 23:25, Bronek Kozicki wrote:

    > co to jest "apply code changes" i dlaczego potrzebne jest do
    > programowania???

    bardzo cenie sobie mozliwosc postawienia break pointu, odpalenia
    programu i edycji kodu podczas dzialania programu z dolaczonym
    debuggerem. przydatne na przyklad w funkcjach gdzie jest kilka if/else
    czy inne switch/case i podczas wykonywania programu okazuje sie, ze
    znalazl sie jeden przypadek, ktory nie jest poprawnie obsluzony dla
    pewnych parametrow. mozna wtedy wprowadzic poprawke i zaaplikowac ja
    [apply code changes] bez potrzeby ponownej kompilacji, likowania i
    odpalania programu. niekiedy okazuje sie to zbawieniem, na przyklad
    kiedy taka sytuacja jest ciezka do zreprodukowania [dajmy na to serwer
    chodzi kilka godzin, albo trzeba grac pol godziny w dana misje zanim sie
    trafi dany przypadek].

    coz, tyle w kwestii wyjasnienia. taka sztuka dla sztuki, bo nie licze w
    tym momencie na zadna pomoc w kwestii 'apply code changes' od osoby,
    ktora nie wie co to jest ;]

    pozdrawiam,

    Marcin Sarnowicz.