    From: gary <g...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: z cyklu jak to zrobić
    Date: Thu, 17 Sep 2009 13:02:48 +0200

    mam do rozgryzienia taki problem
    Piec CO z podajnikiem groszku sterowany z kontrolera.

    W przypadku zagaśnięcia pieca, automatyka wykrywa ten fakt i uruchamia
    sygnał dźwiękowy (coś jak piszczek z peceta)

    problem w tym że piec znajduje się w piwnicy a użytkownik na parterze i
    nie słyszy tego sygnału. Rano zastaje zimne kaloryfery i wygaszony piec
    zasypany miałem.

    Jak zabrać się do wykonania sygnalizacji do mieszkania ?
    mam możliwość przeciągnięcia kabla od pieca do mieszkania (przebiega tam
    już skętka UTP do domofonu.

    Problem:
    kontroler jest na gwarancji zamknięty w hermetycznej obudowie, jedyne co
    można wykorzystać to wydobywający się ze środka dźwięk piszczka.

    Nie chcę wykonywać zwykłego interkomu z mikrofonem, bo będzie słychać w
    mieszkaniu odgłosy pracującego pieca (wentylator i inne stuki)

    może ktoś podpowie jak ten fakt selektywnie zidentyfikować
    Myślałem o jakimś układzie progowym reagującym na dźwięk o określonej sile.
    Zanim zacznę coś konstruować wolę zapytać forum jak by się inni do tego
    zabrali.
    Pozdrawiam
    Romek