  • 1. Data: 2010-04-06 08:33:14
    Temat: zabezpieczenie ogrodzenia z siatki?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Witam,
    jakiś czas temu bawiłęm się takim patentem zakładanym na klamkę - pętla z
    drutu z kawałkiem elektroniki, zbliżenie ręki do klamki powodowało
    piszczenie. Przyszło mi do głowy, czy nie ma takiego patentu żeby zrobić coś
    takiego ale np o długości 100m i więcej i jakoś przepleść przez siatkę ( tu
    chyba problem bo siatka metalowa:) ).
    JEśli chodzi o kradzież to można poprostu pociągnąc dwa druty i jakiś alarm
    na przecięcie, ale chodzi mi po głowie jakaś sygnalizacja że ktoś przez
    siatkę przechodzi ( bariery irdy raczej odpadaja).
    Może komuś coś przychodzi do głowy?
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-04-06 08:57:02
    Temat: Re: zabezpieczenie ogrodzenia z siatki?
    Od: c...@p...onet.pl

    Może jakieś fotokomórki na ruch albo takie jak w drzwiach tramwajowych? Ale
    nie wiem jak z odległością wtedy?

  • 3. Data: 2010-04-06 09:10:39
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może jakieś fotokomórki na ruch albo takie jak w drzwiach tramwajowych?
    > Ale
    > nie wiem jak z odległością wtedy?
    >
    > --

    Bariery pisał że odpadają.

    Polecam czujniki indukcyjne, czujniki zbliżeniowe pojemnościowe,

  • 4. Data: 2010-04-06 09:14:43
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl>

    "Michał" <x...@n...pl> wrote in message news:hperkb$68d$1@news.onet.pl...
> [...]
    > coś takiego ale np o długości 100m i więcej i jakoś przepleść przez
    > siatkę ( tu chyba problem bo siatka metalowa:) ).

    Są specjalne czujki do ogrodzeń z siatki (drut + mądra elektronika
    odróżniajaca wiewiórkę od człowieka wspinajacego się po ogrodzeniu).
    słowo kluczowe:
    bonelli

    Włodek

  • 5. Data: 2010-04-06 09:16:30
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > alarm na przecięcie, ale chodzi mi po głowie jakaś sygnalizacja że ktoś
    > przez siatkę przechodzi ( bariery irdy raczej odpadaja).

    Mnie do głowy przyszły czujniki naciągu drutu naciągowego. Jakiś siłomierz
    tensometryczny mógłby mieć tu zastosowanie. Nie wiem natomiast jaką
    filtrację sygnału trzeba by zastosować. Na pewno filtr górnoprzepustowy ze
    względu na zmiany temperatury. Nie wiem, jaki sygnał dadzą rochy spowodowane
    wiatrem i jego silniejszymi podmuchami. Wydaje mi się jednak, że nie powinno
    być trudne wychwycenie sygnału towarzyszącego przechodzeniu człowieka przez
    siatkę.

    Michał

  • 6. Data: 2010-04-06 11:37:02
    Od: "news.neostrada.pl" <1...@t...pbz>

> [...]
    > alarm na przecięcie, ale chodzi mi po głowie jakaś sygnalizacja że ktoś
    > przez siatkę przechodzi ( bariery irdy raczej odpadaja).

    Uszanowanie

    Chcesz kupić , czy zbudować ?
    Może coś w tym stylu :
    http://www.stekopsa.pl/czujnik-ochrony-obwodowej.htm

    awiesiek

  • 7. Data: 2010-04-06 11:44:06
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Chcesz kupić , czy zbudować ?
    > Może coś w tym stylu :
    > http://www.stekopsa.pl/czujnik-ochrony-obwodowej.htm

    raczej chyba kupić, z drugiej strony wolałbym żeby to nie kosztowało tyle co
    ogrodzenie:)

    Co do bonelli - przeglądałem stronę, nic nie znalazłem, ale zadzwonię
    później to podpytam,

    pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2010-04-06 12:09:39
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hpf6q8$fdj$1@news.onet.pl,
    Michał <x...@n...pl> nabazgrał:

    > raczej chyba kupić, z drugiej strony wolałbym żeby to nie kosztowało
    > tyle co ogrodzenie:)
    >
    > Co do bonelli - przeglądałem stronę, nic nie znalazłem, ale zadzwonię
    > później to podpytam,

    Mieli to na CD promocyjnym, kilka lat temu, tanie to raczej nie było :-(
    --
    Włodek

  • 9. Data: 2010-04-06 13:20:38
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Kiedyś to się nazywało Kargul a teraz chyba Czata.

    PC

  • 10. Data: 2010-04-06 15:26:58
    Od: "MoRan Gandziajewicz" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Michał" napisał:

    > chodzi mi po głowie jakaś sygnalizacja że ktoś przez siatkę przechodzi

    Potrzebujesz czegoś takiego, ale tanie nie jest:

    http://www.atline.pl/katalog/anikom/AN303AN300.htm