  • 1. Data: 2015-02-10 19:08:10
    Temat: zaczipowani
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jest robota

    http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90443,17364677,P
    racownicy_szwedzkiej_korporacji_zostali_zaczipowani_
    .html

    J.

  • 2. Data: 2015-02-10 19:34:03
    Temat: Re: zaczipowani
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 lutego 2015 19:08:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Jest robota
    >
    > http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90443,17364677,P
    racownicy_szwedzkiej_korporacji_zostali_zaczipowani_
    .html

    > J.
    Kiedyś wystarczał tatuaż z numerem.

  • 3. Data: 2015-02-10 19:38:25
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    w rękach? szkoda, że nie w dupach
    wtedy może by sie trochę ograniczali z tymi wystrzałami "sukces"...

  • 4. Data: 2015-02-11 16:15:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" napisał w wiadomości
    racownicy_szwedzkiej_korporacji_zostali_zaczipowani_
    .html

    >Kiedyś wystarczał tatuaż z numerem.

    Czytnik byl za drogi, i system nie wytrzymal ekonomicznie.

    W zasadzie mozna by wytatuowac kod paskowy, ale zbyt latwy do
    podrobienia :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-02-12 01:56:15
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > W zasadzie mozna by wytatuowac kod paskowy, ale zbyt latwy do
    > podrobienia :-)

    Za to rozwiązanie z czipem ma jedną "cenną" zaletę - da się wyciąć taki
    czip i nim posłużyć, zanim poprzedni właściciel zostanie znaleziony.
    Jakoś mnie ta perspektywa nie nęci.

  • 6. Data: 2015-02-12 10:13:02
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-02-12 o 01:56, Maciek pisze:

    > Za to rozwiązanie z czipem ma jedną "cenną" zaletę - da się wyciąć taki
    > czip i nim posłużyć, zanim poprzedni właściciel zostanie znaleziony.
    > Jakoś mnie ta perspektywa nie nęci.

    Dlatego tak samo jak z zabezpieczeniami biometrycznymi - w przypadku
    "grubszych" spraw mogą być co najwyżej ogniwem łańcucha zabezpieczeń, a
    nie jedynym zabezpieczeniem. Bo nikt chyba nie będzie ryzykował
    dożywotniego wyroku dla kilku dnia zakupów z limitem 50 zł.
    A czytnik biometryczny stosowany na poważnie powinien sprawdzać nie
    tylko, czy mamy do czynienia z ręką albo okiem danego człowieka, ale też
    czy są one przyczepione do właściciela (pomiar temperatury, przepływu
    krwi itp.).

  • 7. Data: 2015-02-12 10:26:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. napisał:

    >Za to rozwiązanie z czipem ma jedną "cenną" zaletę - da się wyciąć
    >taki czip i nim posłużyć, zanim poprzedni właściciel zostanie
    >znaleziony. Jakoś mnie ta perspektywa nie nęci.

    O ile w ogole trzeba wycinac.

    Z karty kredytowej "radiowej" daje sie odczytac numer, 10 ostatnich
    transakcji, i nie trzeba zadnych kodow znac ...

    J.

  • 8. Data: 2015-02-13 08:05:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > tylko, czy mamy do czynienia z ręką albo okiem danego człowieka, ale też
    > czy są one przyczepione do właściciela (pomiar temperatury, przepływu

    W którejś z książek SF był wątek z tzw. "zdziercami", czyli bandytami
    zdzierającymi z ofiary skórę z dłoni, żeby było i ciepło i pulsująco.
    Smacznego, jeżeli akurat jesz :-)
    Ryzykowanie dożywocia jest bardzo iluzoryczne. Za kilka podrobionych
    banknotów możesz dostać 25 lat, ponieważ to jest zbrodnia. Sprawdź co
    grozi za zatłuczenie człowieka na smierć, jeżeli będzie bronił swojego
    portfela. Nawet jeżeli ofiara tygodniami będzie umierała w szpitalu.
    Podpowiem - litościwi sędziowie (i prawo) traktują to jako pobicie ze
    skutkiem śmiertelnym, bo przecież nie chciał go zabić a że był oporny...
    Za to krótki ból po strzale w głowę i koniec jest już zagrożony
    dożywociem. To tyle na temat wiary w sprawiedliwość.
    Zabezpiecznie ważnego obiektu nie może się opierać tylko ten chip (co
    sam zauważyłeś), więc wracamy do punktu wyjścia. Musi być kilka
    elementów systemu, sprawna ochrona, reagująca np. na faceta z bandażem
    na dłoni, otwierającego drzwi a tu z głośnika dochodzi "Dzień dobry pani
    Kowalska". Moim zdaniem to jest tylko próba sprzedaży nowego produktu
    lub ideologii.

  • 9. Data: 2015-02-13 09:55:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 13 lutego 2015 08:05:48 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > W którejś z książek SF był wątek z tzw. "zdziercami", czyli bandytami
    > zdzierającymi z ofiary skórę z dłoni, żeby było i ciepło i pulsująco.
    > Smacznego, jeżeli akurat jesz :-)

    "Limes inferior" Zajdla? :>

    L.

  • 10. Data: 2015-02-13 10:52:21
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-02-13 o 08:05, Maciek pisze:

    > W którejś z książek SF był wątek z tzw. "zdziercami", czyli bandytami
    > zdzierającymi z ofiary skórę z dłoni, żeby było i ciepło i pulsująco.
    > Smacznego, jeżeli akurat jesz :-)

    "Limes Inferior" Zajdla.
    Książka faktycznie wizjonerska, chociaż jakby nie patrzeć, to autorowi
    zabrakło wyobraźni w kluczowych kwestiach. Nie przyszło mu na przykład
    do głowy, że mobilne urządzenie służące do przeprowadzania operacji
    finansowych może być ciągłe połączenie z "centralą". OIDP zajdlowskie
    "klucze" synchronizowały się dopiero po skorzystaniu ze stacjonarnego
    "bankomatu", co stwarzało możliwość przekrętów przy transakcjach
    "bezpośrednich".
    Myślę, że współczesna technologia też byłaby w stanie dość łatwo
    odróżnić "Zdziercę" od prawowitego właściciela dłoni. ;)

    > Ryzykowanie dożywocia jest bardzo iluzoryczne. Za kilka podrobionych
    > banknotów możesz dostać 25 lat, ponieważ to jest zbrodnia. Sprawdź co

    Bo tutaj naruszasz państwowy monopol. :)

> [...]
    > na dłoni, otwierającego drzwi a tu z głośnika dochodzi "Dzień dobry pani
    > Kowalska". Moim zdaniem to jest tylko próba sprzedaży nowego produktu

    Jednak nowe podejście ułatwia korzystanie z pewnych elementów systemu.
    Już nie musisz wyciągać karty za każdym razem, gdy chcesz skorzystać z
    zamka RFID w mało kluczowym przejściu wewnątrz budynku. Nie musisz
    wykonywać skomplikowanych operacji, gdy chcesz odblokować komputer,
    który stoi zamknięty w biurze.

    Oczywiście, że przesunięcie ręką po czytniku nie może wystarczyć do
    zdezaktywowania systemu alarmowego albo otwarcia głównych drzwi w środku
    nocy.