  • 1. Data: 2021-08-28 07:06:39
    Temat: zakłócenia obrazu na amplitunerze
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Mam amplituner Denon AVR-X520BT. Do tego 2 identyczne odtwarzacze BD, no
    i telewizor. Od dłuższego czasu (na początku tego nie było) w momencie
    przełączenia dowolnego z tych odtwarzaczy na wizję, występuje takie
    dziwne, chaotyczne śnieżenie. Przypomina to albo iskrzenie, albo
    problemy z transmisją po HDMI - na ułamek sekundy, część obrazu (pas,
    węższy lub szerszy) wypełnia się szumem i tak losowo w różnych miejscach
    (zwykle bardziej u dołu) kilka razy na sekundę. Po paru minutach cały
    ekran robi się na moment szumem po czym zakłócenia w tej postaci
    znikają, choć są ciągle jakieś dużo subtelniejsze latające paski (od
    czasu do czasu).

    I teraz tak:
    - nie jest to kabel
    - jest to Denon (wszystko jest ok przy bezpośrednim podłączenie do tv,
    również przy "pass through" przy wyłączonym Denonie).
    - efekt występuje z oboma egzemplarzemi BD
    - efekt występuje na każdym z wejść HDMI
    - efekt występuje wyłącznie z tymi odtwarzaczami (żaden inny sprzęt tak
    się nie zachowyje).
    - efekt nie zależy od długości pracy ani Denona ani BD, a wydaje się zależeć
    głównie od czasu aktywnego przekazywania obrazu z tych odtwarzaczy, choć nie
    jest to wartość stała.

    Ki dabeł?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-08-28 12:01:25
    Temat: Re: zakłócenia obrazu na amplitunerze
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > głównie od czasu aktywnego przekazywania obrazu z tych odtwarzaczy, choć nie

    Włącz wszystkie te urządzenia do JEDNEGO przedłużacza sieciowego i
    podłącz do gniazdka sieciowego z bolcem.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-09-07 10:41:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-28, Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Włącz wszystkie te urządzenia do JEDNEGO przedłużacza sieciowego i
    > podłącz do gniazdka sieciowego z bolcem.

    Dziękuję za sugestię. Zprawdzę za jakiś czas bo to dość karkołomne u
    mnie przedsięwzięcie.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2021-09-10 12:37:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprawdź potencjał bolca ;-).

    -----

  • 5. Data: 2022-05-09 05:22:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-07, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Dziękuję za sugestię. Zprawdzę za jakiś czas bo to dość karkołomne u
    > mnie przedsięwzięcie.

    Odgrzebuję tę lekką staroć... Sprawdziłem, i na innej listwie i na innym
    fizycznie gnieździe (w ścianie). Nie pomogło. Natomiast mam trochę
    więcej danych, które nadal niczego mi nie rozjaśniają. Otóż:

    1) trzeci, zupełnie innej firmy (ww. 2 to LG, nowy to Sony) odtwarzacz
    BD ma w tym układzie identyczny problem.

    2) okazało się, że jednak kabel robi, ale nadal nie wygląda mi to na
    kabel. Na bodajże 10 różnych kabli, które sprawdziłem, problem nie
    wystepuje z kablami 4k Ugreen. Te wcześniejsze kable to były i
    standardowe i tzw. high speed, 4k, co zresztą wydawałoby się nie powinno
    mieć znaczenia bo problem jest już przy standardowym 2k.

    Tak, że nadal nic nie wiem, ale choć zidentyfikowałem coś co działa.

    --
    Marcin