  • 1. Data: 2016-06-15 20:16:35
    Temat: zakłócenia od zasilacza - jak sobie z tym poradzić
    Od: s...@s...com

    Witajcie,

    jest sobie urządzenie, które wcześniej było zasilane ze starego, oryginalnego
    zasilacza transformatorowego 5V/12V (1.5A/1A). Niestety zasilacz wziął i zepsuł się.
    Niby nic bo 5V/12V to dosyć typowe jest, więc wzięliśmy pierwszego z brzegu
    impulsowego Chińczyka co podaje, że umie 2A/2A i niby wszystko gra i buczy. Ale... to
    jest urządzenie, które współpracuje z monitorem PAL (takim jeszcze na kineskopie aka
    CRT) i teraz po tym monitorze cały czas biega sobie nałożony na obraz pasek ,,mrówek"
    a kiedy zasilane urządzenie robi coś więcej to ,,mrówki" jeszcze skaczą w rytm tego
    co owo urządzenie robi. Odsuwanie zasilacza od kineskopu nic nie zmienia. Wymiana
    zasilacza na innej marki, wielkości itp. też nie pomaga. Przypuszczamy, że te
    zasilacze ,,sieją" jakoś zwrotnie do sieci elektrycznej, do której są podpięte, a z
    której zasilany jest również i monitor. Nie bardzo jest jak to sprawdzić bo nie ma
    innego źródła zasilania pod ręką. Jeżeli nic mądrzejszego nikt nie wymyśli to
    przyniesiemy jakiegoś UPSa na próbę i rozłączymy od sieci aby sprawdzić ale może ktoś
    coś wie już teraz?

    Znacie może taki temat? Wiecie jak sobie z czymś takim poradzić?

  • 2. Data: 2016-06-15 21:28:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 15 czerwca 2016 20:16:36 UTC+2 użytkownik s...@s...com
    napisał:
    > Znacie może taki temat? Wiecie jak sobie z czymś takim poradzić?

    Kiedyś miałem problem z generatorem trójfazowym, łapał jakiś syf
    z okolicznych urządzeń. Na szybko pomogło podpięcie go do
    innego gniazda zasilającego, za pomocą bębnowego przedłużacza.
    Rozwinięty przewód miał parę metrów długości, reszta została na bębnie.
    Pomogło jak ręką odjął, nie wiem czy te śmieci zostały wycięte przez
    indukcyjność/pojemność przedłużacza, czy zadziałały jakieś inne czary,
    fakt faktem że warto spróbować :>

    L.

  • 3. Data: 2016-06-15 21:58:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 15.06.2016 o 20:16, s...@s...com pisze:
> [...]
    coś wie już teraz?

    > Znacie może taki temat? Wiecie jak sobie z czymś takim poradzić?

    Chińczycy zamiast dławików w zasilaczach mają zwyczaj stosować zworki.
    Załóż na wszystkie kable wychodzące z zasilacza rdzenie ferrytowe.
    Są po parę złotych specjalne na zatrzask.

  • 4. Data: 2016-06-15 23:29:06
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 15.06.2016 o 20:16, s...@s...com pisze:
    > Witajcie,

    więc wzięliśmy pierwszego z brzegu impulsowego Chińczyka co podaje, że
    umie 2A/2A

    Jak byś wziął Polaka, to od razu byłoby lepiej.

    --
    Kaczin

  • 5. Data: 2016-06-16 08:02:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Jun 2016 11:16:35 -0700 (PDT), s...@s...com
> [...]
    > Ale... to jest urządzenie, które współpracuje z monitorem PAL
    > (takim jeszcze na kineskopie aka CRT) i teraz po tym monitorze cały

    Ale z modulatorem antenowym, czy wejscie "monitorowe"/composite/scart?
    A moze RGB ?

> [...]
    > sieci elektrycznej, do której są podpięte, a z której zasilany jest
    > również i monitor. Nie bardzo jest jak to sprawdzić bo nie ma

    "prostownik" od akumulatora, trafo izolujace (dwa trafa) ... monitor
    zmienic. Albo zostawiwszy urzadzenie wlaczone podlaczcie do TV inne
    zrodlo sygnalu.

    Bo przechodzenie zaklocen przez zasilanie - malo prawdopodobne, chyba,
    ze na sygnale antenowym.
    Za to sprawdzilbym dokladnie polaczenie mas - tu moze byc problem.
    Petle, spadki napiecia - podlaczcie wszystko do jednego przedluzacza z
    bolcami.

    J.

  • 6. Data: 2016-06-16 15:15:50
    Od: silverdr <s...@s...com>

    On Thursday, 16 June 2016 08:02:06 UTC+2, J.F. wrote:

    > Ale z modulatorem antenowym, czy wejscie "monitorowe"/composite/scart?
    > A moze RGB ?

    Y/C

    > "prostownik" od akumulatora, trafo izolujace (dwa trafa) ... monitor
    > zmienic. Albo zostawiwszy urzadzenie wlaczone podlaczcie do TV inne
    > zrodlo sygnalu.

    No właśnie innego Y/C też nie ma pod ręką..

    > Bo przechodzenie zaklocen przez zasilanie - malo prawdopodobne, chyba,
    > ze na sygnale antenowym.

    Też mi się tak wydawało ale powoli zacząłem wątpić.

    > Za to sprawdzilbym dokladnie polaczenie mas - tu moze byc problem.

    Sprawdzę jeszcze raz dokładnie kable ale wyglądało poprawnie. Zresztą nic nie było
    zmieniane poza zasilaczem.

    > Petle, spadki napiecia - podlaczcie wszystko do jednego przedluzacza z
    > bolcami.

    Tak jest zrobione.

  • 7. Data: 2016-06-16 15:17:13
    Od: silverdr <s...@s...com>

    On Wednesday, 15 June 2016 21:58:53 UTC+2, t-1 wrote:

    > Chińczycy zamiast dławików w zasilaczach mają zwyczaj stosować zworki.
    > Załóż na wszystkie kable wychodzące z zasilacza rdzenie ferrytowe.
    > Są po parę złotych specjalne na zatrzask.

    Hm, zobaczę.

  • 8. Data: 2016-06-16 15:18:12
    Od: silverdr <s...@s...com>

    On Wednesday, 15 June 2016 21:28:41 UTC+2, Lisciasty wrote:

> [...]
    > Pomogło jak ręką odjął, nie wiem czy te śmieci zostały wycięte przez
    > indukcyjność/pojemność przedłużacza, czy zadziałały jakieś inne czary,

    Mam bęben. Na wszelki wypadek przyniosę razem z UPSem.

  • 9. Data: 2016-06-16 18:22:43
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 15:18, silverdr pisze:

    > Mam bęben. Na wszelki wypadek przyniosę razem z UPSem.

    UPS niewiele ci da, chyba że to będzie on-line UPS,
    zwykłe tanie są off-line i mają najczęściej słabe filtrowanie +
    warystory przeciwprzepięciowe. Lepiej będzie poszukać zasilacza, musi
    być duży i ciężki.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2016-06-20 20:17:10
    Od: silverdr <s...@s...com>

    On Thursday, 16 June 2016 18:22:44 UTC+2, janusz_k wrote:

    > UPS niewiele ci da, chyba że to będzie on-line UPS,

    Chodziło o zweryfikowanie koncepcji.

    No i zweryfikowaliśmy - monitor popięty do UPSa, urządzenia do sieci: mrówki biegają.
    Urządzenia podpięte do UPSa, monitor do sieci: mrówki biegają. Podłączone przez bęben
    do odległych gniazd: biegają. To jednak nie poprzez sieć się przenosi tylko - jak
    inny kolega sugerował przez sygnał gdzieś. Szukamy teraz czy można jakoś masy lepiej
    połączyć.