  • 1. Data: 2010-05-29 22:49:42
    Temat: zakup nowego auta a urząd skarbowy
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Witam
    Moze i głupie pytanie ale nie moge znaleźć konkretnej odpowiedzi:
    Chce kupic nowe auto, w salonie, za gotówkę. Czy skarbówka w takim
    przypadku też pobiera swój haracz (no i ile - procent wartosci czy jakas
    stała kwota)?? Kupujący wypełnia ten druk PCC?
    Dzięki za odpowiedzi.

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2010-05-29 22:56:10
    Temat: Re: zakup nowego auta a urząd skarbowy
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-29 22:49, Jacek pisze:
> [...]
    > przypadku też pobiera swój haracz (no i ile - procent wartosci czy jakas
    > stała kwota)?? Kupujący wypełnia ten druk PCC?

    A niby za co ma pobierać? Dostajesz auto z fakturą, a nie umową k-s.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-05-29 23:02:18
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku też pobiera swój haracz (no i ile - procent wartosci czy jakas
    > stała kwota)?? Kupujący wypełnia ten druk PCC?

    Nie. Kupując w salonie otrzymujesz fakturę zakupu i płacisz vat a nie PCC.
    PCC płacisz gdy kupujesz "na umowę" kupna-sprzedaży
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-05-30 00:00:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail e...@3...lp napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A niby za co ma pobierać? Dostajesz auto z fakturą, a nie umową k-s.

    pytanie wcale nie pozbawione sensu.
    Za co pobieraja, jak kupujesz uzywany, tez nie rozumiem...

    P.S. Nie mozna kupic samochodu na paragon? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 5. Data: 2010-05-30 00:33:04
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Za co pobieraja, jak kupujesz uzywany, tez nie rozumiem...

    Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek
    Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek

    ot, logika :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-30 07:38:15
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > A niby za co ma pobierać? Dostajesz auto z fakturą, a nie umową k-s.

    No tak też myślałem ;)
    Dzięki

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-05-30 10:16:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 22:49:42 +0200, Jacek wrote:
> [...]
    >przypadku też pobiera swój haracz (no i ile - procent wartosci czy jakas
    >stała kwota)?? Kupujący wypełnia ten druk PCC?

    Nie wypelnia bo nie placi nic.

    Przynajmniej tak mu sie wydaje - spojrz na pozycje "VAT" w fakturze -
    skarbowka swoj haracz pobiera :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-05-30 10:34:40
    Od: "M.H." <m...@o...pl>

    W dniu 2010-05-30 00:33, M1SLQ pisze:

    > Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek
    > Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek
    >
    > ot, logika :)

    Sprzedawałeś/kupowałeś samochód używany kiedyś ?

  • 9. Data: 2010-05-30 12:00:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail mbierwia@w_domenie_o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Kupujesz używany - wzbogacasz się - płacisz podatek

    no to jak mi jeszcze wytłumaczysz czym rozni sie kupno uzywanego od nowego
    w tym kontekscie, to juz bede wiedziałwszystko.

    > Sprzedajesz stary - osiągasz przychód - płacisz podatek

    to jeszcze ewentualnie bym zrozumiał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 10. Data: 2010-05-30 12:37:26
    Od: "daro" <d...@u...ue>

    > Nie wypelnia bo nie placi nic.
    >
    > Przynajmniej tak mu sie wydaje - spojrz na pozycje "VAT" w fakturze -
    > skarbowka swoj haracz pobiera :-)

    To jeszcze nic, VAT przynajmniej widzi na fakturze, akcyzy juz nie - a
    płacić musi heheh.
    --
    d.