  • 1. Data: 2013-04-07 21:17:35
    Temat: zamiana liczby
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jest taka sprawa, jest sobie liczba dword (32 bity),
    trzeba ją zamienić na skróconą wielkość pliku, np. 100kB, 1Mb, 10Mb, 512kB
    itp...

    jak to szybko i skutecznie zrobić?

    tricki z dzieleniem przez 10 lub sumowaniem w BCD raczej odpadają, mam mało
    pamięci i do tego rejestry 8 bitowe...

    tak w ramach rozrywki umysłowej...

    tylko BARDZO UPRZEJMIE PROSZĘ nie flejmować...

  • 2. Data: 2013-04-07 21:22:55
    Temat: Re: zamiana liczby
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    b=B-bajty takie same, dla formalności

  • 3. Data: 2013-04-07 21:26:18
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Sunday, 7 April 2013 21:17:35 UTC+2, identyfikator: 20040501 wrote:
> [...]
    >
    > jak to szybko i skutecznie zrobić?
    >
    > tricki z dzieleniem przez 10 lub sumowaniem w BCD raczej odpadają, mam mało

    Przesynięcie bitowe o 10 bitów? (dzielenie przez 1024)

    > tylko BARDZO UPRZEJMIE PROSZĘ nie flejmować...

    Tego obiecać nie mogę ;)

    AdamK

  • 4. Data: 2013-04-07 21:27:09
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sun, 07 Apr 2013 21:17:35 +0200, identyfikator: 20040501 wyszeptal:

    > tak w ramach rozrywki umysłowej...

    Tak własnie myślałem, że w moim dzisiejszym dniu czegoś brakowało.

    --
    Edek

  • 5. Data: 2013-04-08 08:03:14
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Przesynięcie bitowe o 10 bitów? (dzielenie przez 1024)

    ale co to da? chodzi o zamianę na liczbę dziesięrtną... zapomniałem dopisać,
    że to w asemblerze, nie żadnym tam c czy c#...

  • 6. Data: 2013-04-08 12:37:09
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kjtmj4$p2c$1@node1.news.atman.pl...
    > Przesynięcie bitowe o 10 bitów? (dzielenie przez 1024)
    >
    > ale co to da? chodzi o zamianę na liczbę dziesięrtną... zapomniałem
    > dopisać, że to w asemblerze, nie żadnym tam c czy c#...

    Div 1000

  • 7. Data: 2013-04-08 17:10:01
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Div 1000

    nikt nie ma pomysłu? przypominam 8 bitów...

  • 8. Data: 2013-04-08 18:02:33
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    sory, nie zrozumiałem Cię do końca wcześniej,
    czyli normalnie podzielić przez 1024, a później wynik zamienić na ASCII?
    co to z tego wyjdzie? jakoś nie mogę sobie wyobrazić,
    wynik będzie w kiB MiB itd.?

  • 9. Data: 2013-04-08 18:11:29
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 17:10:01 UTC+2 użytkownik identyfikator:
    20040501 napisał:

    > nikt nie ma pomys�u? przypominam 8 bit�w...

    no nie bardzo zes to z poczatku przedstawił

    - pytanie w sumie teraz zupelnie klarowne-
    chodzi ci o przerobienie (algorytm w osmiobitowym asmie) liczby 32 bitowej
    na informacje o rozmiarze pliku typu
    "100kB, 1Mb, 10Mb, 512kB itp..." (co tu cie
    pisze mała a co duża w tych KB MB to sam
    nigdy nie pamietam :(

    ogolnie mz mozesz zrobic switcha to jest najprosciej napisac porownaj 4 bajty z
    wartosciami 1024 (kilobajt) 1024*1024
    (megabajt) wtedy zostanie ci tylko mala
    liczba od 0-1023 (bajtow , kilobajtow lub
    megabajtow) skonwertowac taką prosta liczbe na
    napis jest juz łatwo - zwykle robi sie to
    jednak przez dzielenie przez 10 wtedy te
    reszty po prostu wypisujesz jako cyfry
    - w czym problem - nie ma tam dielenia ?

  • 10. Data: 2013-04-08 18:46:59
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    - w czym problem - nie ma tam dielenia ?

    nie ma, nie chce mi się pisać bo procka sporo zajmie pamięci, dlatego
    pytałem czy istnieje lepszy sposób