  • 1. Data: 2013-04-11 13:10:00
    Temat: CRC-32 - czy jest standard?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Witam

    Czy istnieje jakis standard dla algorytmu w wersji podstawowej CRC-32? Czyli
    nie CRC-32 CCITT czy CRC-32 ZMODEM tylko wersja podstawowa, samo CRC-32?

    CRC-32 bazuje na wielomianie i w sumie o ten wielomian pytam. W zaleznosci
    od typu danych stosuje sie taki lub owaki wielomian, stad te wersje CCITT i
    inne, ale czy jest jakis wielomian podstawowy/uniwersalny, taki, ze jak sie
    z kims dogadam "stosujemy CRC-32" to nie musimy ustalac wielomianu?

    W tym artykule:

    http://4programmers.net/Algorytmy/Obliczanie_sum_kon
    trolnych_CRC-32

    koles podaje "taki uniwersalny" wielomian, ale biblioteka jakiej uzywam
    uzywa innego.
    No i chcialbym ustalic gdzie lezy kot pogrzebany.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2013-04-11 13:18:10
    Temat: Re: CRC-32 - czy jest standard?
    Od: "Wojciech Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 11.04.2013 o 13:10 R.e.m.e.K <g...@d...null> pisze:
> [...]
    > uzywa innego.
    > No i chcialbym ustalic gdzie lezy kot pogrzebany.

    Patrzyłeś tu?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_redundancy_check
    #Commonly_used_and_standardized_CRCs

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 3. Data: 2013-04-11 13:54:14
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 11 Apr 2013 13:18:10 +0200, Wojciech Sura napisał(a):

    > Patrzyłeś tu?
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_redundancy_check
    #Commonly_used_and_standardized_CRCs

    Dzieki, jakos tam predzej nie zajrzalem, a to mi temat nieco rozjasnilo.
    Okazuje sie ze "moja" (DEC) implementacja korzystala z alternatywnego
    wielomianu. Opisuje to komentarz w jednym z plikow z "Jedi Library":

    Defines a new "generator polynomial" and starting value for the 32 bit CRC
    functions. Beware that the check and the correction only works if the
    polynomial is "appropriate". Two of these polynomials are predefined:
    Crc32PolynomCCITT = $04C11DB7 represents the polynomial x^32 + x^26 + x^23
    + x^22 + x^16 + x^12 + x^11 + x^10 + x^8 + x^7 + x^5 + x^4 + x^2 + x + 1
    that is suggested by the CCITT and used by Ethernet and ZIP.
    Crc32PolynomXXXXX = $9DB11213 represents the polynomial x^32 + x^31 + x^28 +
    x^27 + x^26 + x^24 + x^23 + x^21 + x^20 + x^16 + x^12 + x^9 + x^4 + x + 1
    which is another "appropriate" polynomial (as far as I know). Beware that
    not appropriate polynomials result in highly undesirable behaviour of the
    CRC.

    Nie wiem co dokladnie autor mial na mysli piszac o <another "appropriate"
    polynomial> ale skoro w DEC tez z tego wielomianu skorzystali to musi byc to
    jakis "inny" standard.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K