  • 1. Data: 2009-04-08 21:46:13
    Temat: zaniżonapojemność dysku
    Od: "dysk killer" <k...@o...pl>

    Witam

    Mam problem z dyskiem Wd1200JB. Nominalna pojemność dysku 120 GB. W tej chwili
    pokazuje mi tylko 33 GB. Nie jest to wina systemu, sprzętu. Wcześniej było OK.
    Sam namieszałem próbójąc odzyskać dane. Programy diagnostyczne pokazują że dysk
    ma 66055244 LBA (powinien mieć dużo więcej 234441647), cylindrów 4011 (powinien
    mieć 14593). Próbowałem przywócić natywną liczbę LBA pogramem MHDD. Program
    zczytał tę wartość ale przy próbie akceptacji zakomunikował: Fail: "re-reboot
    HDD". Program "test disk" napisał: "Bad ending cylinder (CHS and LBA don't
    match)". Nieukrywam, że wcześniej próbowałem zerować ten dysk. Są zera ale do
    66055244 LBA, następnych nie widać. Czy uszkodziłem definitywnie dysk, czy też
    da się coś zrobić ? Proszę o wskazówki.

    "master disks"

  • 2. Data: 2009-04-09 06:21:18
    Temat: Re: zaniżonapojemność dysku
    Od: "Mirosław Szejduk" <s...@o...pl>

    Użytkownik "dysk killer" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 66055244 LBA, następnych nie widać. Czy uszkodziłem definitywnie dysk, czy też

    Zapewne masz założoną zworkę aby dysk pracował w trybie 32 GB zgodnosci z
    starymi płytami głównymi. Przyjżyj się dokładnie opisowi na dysku odnośnie
    ustawień zworek.

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 3. Data: 2009-04-09 06:31:00
    Od: k...@o...pl

    > Zapewne masz założoną zworkę aby dysk pracował w trybie 32 GB zgodnosci z
    > starymi płytami głównymi. Przyjżyj się dokładnie opisowi na dysku odnośnie
    > ustawień zworek.

    Jeśli chodzi o zworkę - nie zmieniałem jej położenia, wcześniej dysk pokazywał
    prawidłową pojemność. "Bawiłem" się programami diagnostycznymi do dysku i w
    którymś momencie przestawiłem geometrię dysku.

    m_d

  • 4. Data: 2009-04-09 12:21:23
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

> [...]
    > chwili
    > pokazuje mi tylko 33 GB. Nie jest to wina systemu, sprzętu. Wcześniej było

    W takim razie NTG. Ta grupa jest o sprzęcie.

    --
    rb