  • 1. Data: 2012-10-10 14:22:26
    Temat: zapytanie z KWP o dane osobowe
    Od: "Bartosz Bartczak" <l...@a...pl>

    Upowaznienie na zapytanie dowolnego podmiotu o dane osobowe na podstawie §11
    ust 5. regulaminu KWP w Katowicach z dnia 18 luty 2009r (którego treść mi
    jest nieznana) w związku z art. 20c ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia
    1996r o Policji jest podpisana przez komendanta wojewódzkiego.

    Pytania:
    1. Ponieważ w upoważnieniu zezwalają wiele róznych środków przekazu między
    innymi internetowo np poprzez email.
    Tu się właśnie zastanawiam czy dane osobowe można przekazywać otwartym
    tekstem dane osobowe ?
    Zgodnie z Art. 20c ust 5 pkt 1 można, o ile dane zostały zabezpieczone
    przed dostepem osób niepowołanych.
    Czyli bez ustalenia hasła inna drogą komunikacji się nie obędzie ? Może
    list polecony ?
    Jak wy realizujecie sam sposób przekazania danych ?

    2. W samej korespondencji Policjant przy zapytaniu piszę iż "pytania
    zastosowanie ma art. 33 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
    ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., nr 101, poz. 926, z późn. zm.)"
    Czytam
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-29-sierpni
    a-1997-r-o-ochronie-danych-osobowych/rozdzial-4_praw
    a-osoby-ktorej-dane-dotycza/?on=01.01.2012 i
    widzę że takiego zapisu w ustawie w ogóle nie ma na jaki się powołuje.
    Czyżby bałagan ?

    Pozdrawiam
    Bartosz Bartczak

  • 2. Data: 2012-10-23 20:46:02
    Temat: Re: zapytanie z KWP o dane osobowe
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    > Tu się właśnie zastanawiam czy dane osobowe można przekazywać otwartym
    > tekstem dane osobowe ?
    My dane szyfrujemy PGP lub szyfrujemy haslem ustalonym telefonicznie przed
    wysylka z policjamnetm. jak nie ma pgp

    > Czyli bez ustalenia hasła inna drogą komunikacji się nie obędzie ? Może
    > list polecony ?
    > Jak wy realizujecie sam sposób przekazania danych ?
    J/w
    --
    .:Artur:.

  • 3. Data: 2012-10-24 16:55:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-10-10 14:22, Bartosz Bartczak pisze:
    > Upowaznienie na zapytanie dowolnego podmiotu o dane osobowe na podstawie ?11
    > ust 5. regulaminu KWP w Katowicach z dnia 18 luty 2009r (kt?rego tre?? mi
    > jest nieznana) w zwi?zku z art. 20c ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia
    > 1996r o Policji jest podpisana przez komendanta wojew?dzkiego.

    Podpisana z kim? Tam, gdzie pracowałem nie podawali(śmy) danych
    osobowych Policji. Potrzebny był papier z Prokuratury / Sądu. A tak
    wokół tematu krążąc: łomżyński MPEC za wpisy rzekomo szkalujące firmę na
    prywatnym lokalnym portalu internetowym zgłosił na Policję fakt
    zamieszczenia takich komentarzy i Policja wszczęła dochodzenie.
    Właściciel portalu odmówił wydania nr-ów IP i mówi, że jeśli ma je wydać
    to niech MPEC go - jako naczelnego portalu - poda do Sądu. MPEC sądzić
    się jednak nie zamierza. Tu materiał -
    <http://www.tvp.pl/bialystok/informacje/obiektyw/wid
    eo/23102012-godz-1830/8887663>
    (od 13 minuty 18 sekundy programu).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2012-10-25 09:07:20
    Od: Tomasz Ziec <m...@e...net.pl>

    > Podpisana z kim? Tam, gdzie pracowałem nie podawali(śmy) danych
    > osobowych Policji. Potrzebny był papier z Prokuratury / Sądu.
    [..]

    Na podstawie Art. 20c. 1. Z Ustawy o Policji, która mówi:

    "W celu zapobiegania lub wykrywania przestępstw Policja może mieć
    udostępniane dane, o których mowa w  art. 180c i 180d ustawy z dnia
    16 lipca 2004  r. -- Prawo telekomunikacyjne (Dz.  U. Nr 171,
    poz. 1800, z późn. zm.52)), zwane dalej ,,danymi telekomunikacyjnymi",
    oraz może je przetwarzać."

    Należy również przekazywać na żądanie Policji dane osobowe, jednakże z
    pewnymi ograniczeniami, tj:

    2) Podmiot prowadzący działalność telekomunikacyjną udostępnia
    nieodpłatnie dane telekomunikacyjne:
    1) policjantowi wskazanemu w  pisemnym wniosku Komendanta Głównego
    Policji lub komendanta wojewódzkiego Policji albo osoby przez nich
    upoważnionej;
    2) na ustne żądanie policjanta posiadającego pisemne upoważnienie
    osób, o których mowa w pkt 1;
    3) za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej policjantowi
    posiadającemu pisemne upoważnienie osób, o których mowa w pkt 1.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Zięć.

    --
    Tomasz Zięć aka m4sh, xmpp:m...@m...com

  • 5. Data: 2012-10-25 13:30:34
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-10-25 09:07, Tomasz Ziec pisze:
> [...]
    > 3) za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej policjantowi
    > posiadającemu pisemne upoważnienie osób, o których mowa w pkt 1.

    OK. Nie pracowałem w firmie telekomunikacyjnej u operatora telekom, więc
    nie było tematu ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/