  • 1. Data: 2015-01-18 12:35:04
    Temat: zaroweczki choinkowe - pewnie banalne.
    Od: jg <f...@f...pl>

    hej,

    wytlumaczcie mi, prosze, jak to jest z tymi lampkami.

    mam cos takiego, jak to.
    http://allegro.pl/lampki-swiateczne-540-cm-ozdoby-ch
    oinkowe-lancuch-i5001276217.html

    kilka lampek przestalo swiecic, bez wplywu na swiecenie reszty (chyba, ze
    sie taka wadliwa lampke wyciagnie, wtedy wszystko gasnie).

    nie dziwilbym sie, gdyby nie to, ze omomierz pokazuje, ze zarnik nie ma
    przerwy - jest przejscie miedzy dwoma koncowkami zaroweczki. mimo to
    zaroweczka nie swieci. o co chodzi? myslalem, ze przewodzenie zarowki jest
    jadnoznaczne z tym, ze musi swiecic...

    moje wygladaja dokladnie jak te wyzej i jak te:
    http://allegro.pl/zarowki-lampki-choinkowe-rozne-kol
    ory-zaroweczki-i4963081944.html

    z tym, ze glowe bym dal, ze moje sa na 230v, bo niczego tam miedzy wtyczka
    a zaroweczka nie widze.

    --
    jg

  • 2. Data: 2015-01-18 12:53:11
    Temat: Re: zaroweczki choinkowe - pewnie banalne.
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-18 o 12:35, jg pisze:
> [...]
    ory-zaroweczki-i4963081944.html

    > z tym, ze glowe bym dal, ze moje sa na 230v, bo niczego tam miedzy wtyczka

    google zaczeło banować?

    http://ise.pl/index.php?option=com_jfusion&Itemid=39
    &jfile=viewtopic.php&f=23&t=8572

    @

  • 3. Data: 2015-01-18 13:39:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 12:35:04 +0100, jg napisał(a):
> [...]
    > przerwy - jest przejscie miedzy dwoma koncowkami zaroweczki. mimo to
    > zaroweczka nie swieci. o co chodzi? myslalem, ze przewodzenie zarowki jest

    Kiedys tam wpadli na pomysl, zeby te druciki mocujace zarnik zrobic
    sprezyste. Jak sie przepali, druciki sie rozchodza ... i stykaja obwod
    zastepczy.

    J.

  • 4. Data: 2015-01-18 14:01:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-01-18 o 13:39, J.F. pisze:
    oinkowe-lancuch-i5001276217.html

    > Kiedys tam wpadli na pomysl, zeby te druciki mocujace zarnik zrobic
    > sprezyste. Jak sie przepali, druciki sie rozchodza ... i stykaja obwod
    > zastepczy.

    Nie zgadłeś. Przyjrzyj się takiej żaróweczce :-)

    P.P.

  • 5. Data: 2015-01-18 14:11:57
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 12:35:05 UTC+1 użytkownik jg napisał:
> [...]
    ory-zaroweczki-i4963081944.html

    > z tym, ze glowe bym dal, ze moje sa na 230v, bo niczego tam miedzy wtyczka

    Mają i to spoty wpływ. Tym większy im mniej żarówek jest w komplecie. Po przepaleniu
    jednej na innych rośnie napięcie. Jak zostanie połowa to zaczynają się przepalać z
    prędkością światła. Zwłaszcza te ostatnie.

  • 6. Data: 2015-01-18 15:32:07
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > przerwy - jest przejscie miedzy dwoma koncowkami zaroweczki. mimo to
    > zaroweczka nie swieci. o co chodzi? myslalem, ze przewodzenie zarowki jest

    Przewodzenie żarówki jest jednoznaczne, ale lampka choinkowa nie jest
    sensu stricto żarówką, tylko żarówką połączoną równolegle z
    antybezpiecznikiem.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antifuse

  • 7. Data: 2015-01-18 15:32:49
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 12:53:11 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > google zaczeło banować?
    >
    > http://ise.pl/index.php?option=com_jfusion&Itemid=39
    &jfile=viewtopic.php&f=23&t=8572

    > @

    jedyny probujacy wyjasnic sprawe tekst z powyzszego linku (cyt. ponizej)
    jakos mi sie kupy nie trzyma.

    "Wewnątrz bańki szklanej znajdują się dwa wsporniki doprowadzajace prąd do
    włókna. Wsporniki pokryte są bardzo cienką izolacją. Na tej izolacji, w
    dolnej części wsporników, równolegle do włókna, nawinięty jest cienki
    drucik. Jeżeli włókno żarówki jest sprawne, to napięcie między wspornikami
    wynosi od 12V do 24V w zalezności od rezystancji włókna.
    Kiedy jednak włókno się przepali, napięcie miedzy wspornikami wzrośnie do
    wartosci napięcia zasilania. Wysokie napięcie (220V) powoduje przebicie
    cienkiej warstwy izolacji i zwarcie wsporników poprzez nawiniety drucik.
    Ciągłość zostaje zachowana."

    skad nagle 220v na jednej zaroweczce? jesli szeregowo to szeregowo i nie ma
    calego napiecia na zarowce...

    aczkolwiek, rzeczywiscie zauwazylem juz wczesniej, ze jest tam jakis drucik
    ktory obejmuje oba wsporniki, ale w najsmielszych zalozeniach nie
    przypuszczalem, ze az tak zaawansowana ta zaroweczka.

    --
    jg

  • 8. Data: 2015-01-18 15:34:09
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 14:01:33 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Nie zgadłeś. Przyjrzyj się takiej żaróweczce :-)
    >
    > P.P.

    najlepsze, ze te wlokna w nieswiecacych zarowkach nie wygladaja jakby mialy
    przerwe...

    --
    jg

  • 9. Data: 2015-01-18 15:39:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 15:32:49 +0100, jg napisał(a):
> [...]
    > Ciągłość zostaje zachowana."
    >
    > skad nagle 220v na jednej zaroweczce? jesli szeregowo to szeregowo i nie ma

    Nie ma, jak wszystkie sa takie same.
    A jak na jednej jest przerwa, prad nie plynie, spadku napiecia na
    pozostalych zarowkach w obwodzie nie ma, i na tej jednej przerwie jest
    230V

    > aczkolwiek, rzeczywiscie zauwazylem juz wczesniej, ze jest tam jakis drucik
    > ktory obejmuje oba wsporniki, ale w najsmielszych zalozeniach nie
    > przypuszczalem, ze az tak zaawansowana ta zaroweczka.

    Hm, zrobic izolacje, ktora pusci przy 200-300V to chyba nie tak latwo.
    Tzn moze sobie puszczac i przy 50V, ale zeby na pewno 300V nie
    przetrwala ... jaka to grubosc musi byc ?

    J.

  • 10. Data: 2015-01-18 15:42:09
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 05:11:57 -0800 (PST), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):

    > Mają i to spoty wpływ. Tym większy im mniej żarówek jest w komplecie. Po
    przepaleniu jednej na innych rośnie napięcie. Jak zostanie połowa to zaczynają się
    przepalać z prędkością światła. Zwłaszcza te ostatnie.

    chyba moznaby jakis rezystorek zastepujacy kilka przepalonych zarowek
    wetknac w miejsce jednej z przepalonych zaroweczek? z tym, ze kilka watow
    raczej powinien miec... wszystko hipotetycznie, abstrahujac od ceny nowego
    kompletu zarowek...

    --
    jg