  • 1. Data: 2009-05-02 07:31:22
    Temat: zasilanie urządzenia z kilku zrodel
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Witam wszystkich, to moj pierwszy post na tej grupie i odrazu
    konkretne pytanko:)

    czy Ktos z Was ma to wdrozone produkcyjnie zasilanie urzadzenia z kilku
    zrodel DC?
    chodzi mi o zasilanie jednego switcha na budynku wielorodzinnym (np 3
    rodzinnym)
    z trzech źrodel zasilania naraz i najlepiej jeszcze aby dzialalo na roznych
    zasilaczach
    (przykladowo zasilacze maja napiecia np 12v, 18v , 24v)

    co chce uzyskac:
    - wystarczy ze jedno zrodlo zasilania jest aktywne i switch dziala
    - jesli wiecej niz jedno zrodlo zasilania jest aktywne to nasze urządzonko
    musi zrobic z tego np: 12v:) aby sie switch nie spalil

    czy Ktos z Was podjalby sie wykonania takiego buzerka, lub doradzil jak go
    skonstruowac? :)

    pozdro
    Wasyl

  • 2. Data: 2009-05-02 10:25:10
    Temat: Re: zasilanie urządzenia z kilku zrodel
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 2 May 2009 09:31:22 +0200, Wasyl napisał:
> [...]
    > zasilaczach
    > (przykladowo zasilacze maja napiecia np 12v, 18v , 24v)

    Prosty układ na diodach.

    http://matrix.verox.pl/~verox/mv/poe.jpg

    Można go nawet stackować:

    http://matrix.verox.pl/~verox/mv/rzadek.jpg

> [...]
    > - jesli wiecej niz jedno zrodlo zasilania jest aktywne to nasze urządzonko
    > musi zrobic z tego np: 12v:) aby sie switch nie spalil

    Za układem, przetwornica

    http://matrix.verox.pl/~verox/mv/przetwornica.jpg

    Wszystko zależy jakiej mocy potrzebujesz.

    --
    begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 3. Data: 2009-05-02 11:19:27
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    wow! fajne:)
    ile takie cos kosztuje?

    jak bedzie sie zachowywac jak podlacze trzy rozne zasilacze?
    np 12v 18v i 24v?

    pozdro
    Wojtek

  • 4. Data: 2009-05-02 11:51:01
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 2 May 2009 13:19:27 +0200, Wasyl napisał:
    > wow! fajne:)
    > ile takie cos kosztuje?

    nie pamiętam, Płytki + elementy ok 15 pln.

    > jak bedzie sie zachowywac jak podlacze trzy rozne zasilacze?
    > np 12v 18v i 24v?

    Da na wyjściu 24V, jak Ci padnie zasilacz 24V to będziesz miał 18V itd,
    Zawsze najwyższe napięcie wejściowe będzie na wyjściu.

  • 5. Data: 2009-05-02 12:28:48
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 2 May 2009 11:51:01 +0000 (UTC), Verox napisał:

    > nie pamiętam, Płytki + elementy ok 15 pln.

    > Da na wyjściu 24V, jak Ci padnie zasilacz 24V to będziesz miał 18V itd,
    > Zawsze najwyższe napięcie wejściowe będzie na wyjściu.

    Mowa oczywiście o wyjściu z tego modułu z prostownikami, bo wyjście z
    przetwornicy to może być jakie chcesz ;-)

  • 6. Data: 2009-05-02 15:08:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 2 May 2009 09:31:22 +0200, Wasyl napisał(a):

    > z trzech źrodel zasilania naraz i najlepiej jeszcze aby dzialalo na roznych
    > zasilaczach
    > (przykladowo zasilacze maja napiecia np 12v, 18v , 24v)

    Żaden problem. Tylko jaki z tego pożytek, skoro i tak wszystkie zasilacze
    będą z jednej sieci? :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2009-05-07 08:53:54
    Od: l...@g...com

    On 2 Maj, 17:08, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:
    > Żaden problem. Tylko jaki z tego pożytek, skoro i tak wszystkie zasilacze
    > będą z jednej sieci? :)

    Jak jeden sąsiad sfajczy bezpieczniki a drugi potknie się
    o przewód i wyrwie zasilacz z gniazdka, to trzeci zasilacz
    utrzyma sieć ;)

    Pzdr.
    L.