  • 11. Data: 2010-01-03 11:09:05
    Temat: Re: zima jednak jest straszna
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
    news:hhpou5$aef$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Z dalszego badania: UG7+ czy TS830 ?

    Cóż, nie miałem żadnej z tych, ale lancerniki zastanawiają się tylko czy
    UG7+ czy też Pirelli SottoZero lub Nokiany WR G2, inne podobno w grę nie
    wchodzą (nokiany źle wypadły w jakimś teście).
    (źródło: mitsumaniaki.pl)

    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2010-01-03 11:30:39
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Yogi(n) wrote:
> [...]
    > UG7+ czy też Pirelli SottoZero lub Nokiany WR G2, inne podobno w grę nie
    > wchodzą (nokiany źle wypadły w jakimś teście).

    Ciekawe.... niby według tego testu:

    http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/2
    05_55_R16H_2009/default.asp?ComponentID=268441&Sourc
    ePageID=8979#

    te dwie pozostale wypadly znacząco słabiej - a TS830 pobiło UG7+.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 13. Data: 2010-01-03 12:23:01
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Ciekawe.... niby według tego testu:
    >
    > http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/2
    05_55_R16H_2009/default.asp?ComponentID=268441&Sourc
    ePageID=8979#

    No, rzeczywiście ciekawe ;-)
    Pamiętam jakiś test z zeszłego roku, w którym najlepiej wypadły dunlopy,
    potem nokiany a reszta słabiej...
    Byc może na forum mitsubishi pod uwagę brany jest także stosunek do ceny i
    dostepność rozmiaru R16 205/60, bo w niektórych modelach może być z nią
    problem (lub kosmiczna cena rzędu 600 z/szt.).

    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2010-01-03 13:47:34
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Nauczyłem się kiedyś w czasie bliższego spotkania z rowem (niedaleko
    > Limanowej), że na oponach nie ma sensu oszczędzać - na szczescie skończyło
    > się tylko na wymianie felgi i fotela, bo tak mną zakręciło, że go złamałem
    > (no i opon oczywiście).

    A nie nauczyłeś się dostosowywać prędkości do warunków i możliwości pojazdu?

    Miałeś wypadek i w ogóle nie czujesz się winny. Winą obarczasz pojazd...

  • 15. Data: 2010-01-03 14:09:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > A nie nauczyłeś się dostosowywać prędkości do warunków i możliwości
    > pojazdu?

    Czy Ty sie dobrze czujesz? Wpadłem do rowu z powodu łysych opon - czy ja
    twierdzę, że to jest wina pojazdu? To wina kierowcy, czyli mnie, bo
    zwlekałem ze zmianą, az trafiłem na deszcz, podczas którego pośliznąłem się
    przy 60 km/h. Było to w lipcu, cała trase przejchałem nawet szybciej, a
    przed zakrętem (poza zabudowanym) zredukowałem do 60-ciu, zresztą jechałem
    za innych samochodem i za mną jechał inny samochód - na szczęście z
    naprzeciwka nie jechało nic, bo miałbym czołówkę. O niedostosowaniu
    prędkości nie może być mowy, poza tym kontekstem, że moej opony były zbyt
    łyse na warstewke wody na jezdni.

    > Miałeś wypadek i w ogóle nie czujesz się winny. Winą obarczasz pojazd...

    Wiesz co, albo powinieneś się wyspać, zalbo zacząć leczyć....
    Winą obarczam siebie, to znaczy głupie oszczędzanie na oponach. Czegoś
    jeszcze nie zrozumiałeś z mojego postu?

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2010-01-03 14:43:01
    Od: "Przemek" <s...@s...pl>

    Yogi(n) wrote:

> [...]
    > czołówkę. O niedostosowaniu prędkości nie może być mowy, poza tym
    > kontekstem, że moej opony były zbyt łyse na warstewke wody na jezdni.

    Ręce opadają :-)

    Dostosowanie prędkości w zakręcie polega właśnie do ustalenia jej na takim
    poziomie, jaki pozwoli na bezpieczne pokonanie go przy obecnym stanie
    jezdni, Twojego samochodu (w tym opon), poziomie umiejętności jazdy itp.
    Jeden zestaw pojazd + kierowca przejedzie dany zakręt z prędkością 57 km/h,
    inny będzie w stanie zrobić to z prędkością 64 km/h. Skoro przy 60 km/h
    wyleciałeś z zakrętu, to pewnie trzeba było jechać 50 km/h, albo i mniej. A
    po prostu nie uwzględniłeś przyczepności swoich opon i to jest Twój
    ewidentny błąd jako kierowcy.

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 17. Data: 2010-01-03 15:02:42
    Od: "Karol" <l...@w...pl>

    > http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/2
    05_55_R16H_2009/default.asp?ComponentID=268441&Sourc
    ePageID=8979#

    > te dwie pozostale wypadly znacząco słabiej - a TS830 pobiło UG7+.

    Mam TS 830 i są rewelacyjne, bardzo dobra trakcja na śniegu i na mokrym, ABS
    praktycznie bezużyteczny :-), mogę je spokojnie polecić, fakt są trochę
    drogie ale myśle że warto je kupić...

    --
    Pozd. Karol
    LII PhI 1.9 dCi

  • 18. Data: 2010-01-03 15:07:38
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ręce opadają :-)
    To może podeprzyj? Najlepiej mądrym argumentem...

> [...]
    > km/h wyleciałeś z zakrętu, to pewnie trzeba było jechać 50 km/h, albo i
    > mniej. A po prostu nie uwzględniłeś przyczepności swoich opon i to jest

    Nie uwzględniłem wilgotności powietrza i trasy przelotu kondorów? Przecież
    prędkośc można dostosować w oparciu o dostępne i możliwe do przeanalizowania
    czynniki, a przy jeździe z prędkością 60 km/h, w miejscu gdzie dozwolone
    jest 90, co jeszcze można było zrobić? Jeździłęm tą trasą od półtora roku, w
    zimie, przy deszczu, we mgle itd. - tym razem okaząło się, ze moje opony
    były za słabe na ten zakręt. Może mądralo, zamiast wygłąszać kolejne
    idiotyzmy i truizmy powiesz mi JAK miałem dostosować prędkość, nie wiedząc,
    że będzie w tym miejscu aż tak ślisko? Po fakcie, to znaczy po wylotce z
    jezdni zmieniłem opony, choć wystarczyłoby jeździć na tym zakręcie 50 km/h,
    prawda?

    A co do tego miejsca - to błąd wykonawcy drogi (jej projektanta), który
    wyprofilował w ten sposób zakręt, że prędkość odśrodkowa obniża przyczepność
    na zakręcie "zewnętrznie wypukłym". Widziałem w tym miejscu trzykrotnie
    samochody w rowie, nie przypuszczałem tylko że wystarczy 60-tka, zeby tam
    wylecieć... Teraz już wiem.

    --
    Yogi(n)

  • 19. Data: 2010-01-03 16:03:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Yogi(n) wrote:

    > Nie uwzględniłem wilgotności powietrza i trasy przelotu kondorów?

    Nie pogrążaj się.

    > powiesz mi JAK miałem dostosować prędkość, nie wiedząc, że będzie w
    > tym miejscu aż tak ślisko?

    Niewiedza Cię nie tłumaczy. Trzeba było użyć
    wyobraźni, której Ci zabrakło. Jak ktoś wypada
    z drogi na zakręcie (nie zepchnięty przez innych użytkowników ruchu czy
    wiewiórkę) to znaczy, że jechał za szybko jak na te warunki.
    Nie ma tu juz o czym dyskutować.

  • 20. Data: 2010-01-03 19:16:24
    Od: "smichu" <s...@i...pl>

    >Jak ktoś wypada
    > z drogi na zakręcie (nie zepchnięty przez innych użytkowników ruchu czy
    > wiewiórkę) to znaczy, że jechał za szybko jak na te warunki.
    > Nie ma tu juz o czym dyskutować.

    Tia... :
    http://tinyurl.com/niedostosowanie

    pozdr