  • 1. Data: 2010-01-02 22:39:22
    Temat: zima jednak jest straszna
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Witam,

    Wracając pięknym zaśnieżonymi serpentynami między Kamienicą a Limanową
    (przełęcz pod Ostrą?) zauważyłem delikatnie większy hałas w samochodzie
    - myślę zmrożony śnieg, przyczepność raczej słaba - hamuleć powoduje
    jedynie uaktywnienie abs ale hamowanie silnikiem sprawdza się
    znakomicie. Zakręty można łatwo lekką nadwyżką mocy pokonywać bokiem
    (RWD). Ale czuje, że coś jest nie tak... zatrzymuje się... szybki rzut
    oka i okazuje się z tylne prawe koło to kompletny kapeć i brakuje
    kołpaka. Czas na szybką zmianę... po zdjęciu jednak dramat - opona
    wzdłużnie przecięta całkowicie na całym obwodzie - dwa luźne kawałki
    plus wór gumowych wiórów.... totalny zonk. Wniosek taki, że musiałem
    jechać na niej jakiś znaczący odcinek... co jest największym
    zaskoczeniem, że było to w tych warunkach pogodowych praktycznie
    nieodczuwalne. I w ten sposób pożegnałem się z piękną Conti TS810...
    Zima jednak jest straszna.

    No i dylemat.. nowa COnti TS810 do kompletu ? (reszta opon w stanie jak
    nowym - rocznik 2007, >7mm bieżnika)
    Czy dwie nowe TS830 ?

    PS: Może ktoś chętny na Conti TS810 205/55R16 w idelanym stanie ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 2. Data: 2010-01-02 23:00:07
    Temat: Re: zima jednak jest straszna
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > No i dylemat.. nowa COnti TS810 do kompletu ? (reszta opon w stanie jak
    > nowym - rocznik 2007, >7mm bieżnika)
    > Czy dwie nowe TS830 ?

    Kup dwie, a tę co została wrzuć na zapas. Nauczyłem się kiedyś w czasie
    bliższego spotkania z rowem (niedaleko Limanowej), że na oponach nie ma
    sensu oszczędzać - na szczescie skończyło się tylko na wymianie felgi i
    fotela, bo tak mną zakręciło, że go złamałem (no i opon oczywiście).
    Zima jest piękna, a do Limanowej to ja mam 30 km ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2010-01-02 23:11:15
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Yogi(n) wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Kup dwie, a tę co została wrzuć na zapas.

    Wkład bagażnika mam w tym momencie przystosowany pod dojazdówkę i raczej
    nie chciałbym tego zmieniać - strata wolnego miejsca.

> [...]
    > sensu oszczędzać - na szczescie skończyło się tylko na wymianie felgi i
    > fotela, bo tak mną zakręciło, że go złamałem (no i opon oczywiście).

    Pełna zgoda co do uwagi jaką należy poświęcić wyborowi opon. Nieco boli
    teoretycznie zbędny wydatek, ale również raczej skłaniam się ku temu
    rozwiązaniu. TS830 do dostania jest za 390 w tym rozmiarze - niezła cena.

    > Zima jest piękna, a do Limanowej to ja mam 30 km ;-)

    Dzisiaj szczególnie :-) A przez Limanową to wracałem z Murzasichle do
    Krakowa :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 4. Data: 2010-01-02 23:13:50
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Yans van Horn wrote:

    > Wkład bagażnika mam w tym momencie przystosowany pod dojazdówkę i raczej
    > nie chciałbym tego zmieniać - strata wolnego miejsca.

    Zapomniałem dodać: Jazda po śniegu na dojazdówce dostarcza wielu
    wrażeń... praktycznie co ostrzejszy zakręt to jazda kontrolowanym bokiem :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 5. Data: 2010-01-03 00:06:47
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Chyba gdzieś koło 18-tej pokazywali,
    > że już po korku.
    > Wszyscy, którzy mieli pojechać jutro,
    > pojechali dzisiaj ;-)

    Mam nadzieje, ze bedzie lepiej, bo jutro (a wlasciwie juz dzis) musze na
    godzine skoczyc do Zakopanego z Krakowa cos zalatwic :/

  • 6. Data: 2010-01-03 00:10:49
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    > PS: Może ktoś chętny na Conti TS810 205/55R16 w idelanym stanie ?

    Miałem chyba takie same w staym safrane, tylko rozwaliły się na dziurach...
    (drgało 130..190 powyżej i poniżej nie) one nie sa moncne, ale były
    strasznie strasznie ciche :)

  • 7. Data: 2010-01-03 00:24:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Jan 2010 00:06:47 +0100, bartekkr wrote:

    >Mam nadzieje, ze bedzie lepiej, bo jutro (a wlasciwie juz dzis) musze na
    >godzine skoczyc do Zakopanego z Krakowa cos zalatwic :/

    ustaw budzik na 4:00
    Cos mi sie wydaje ze im wczesniej wyjedziesz z zakopca tym predzej
    wrocisz :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-01-03 00:26:18
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > ustaw budzik na 4:00
    > Cos mi sie wydaje ze im wczesniej wyjedziesz z zakopca tym predzej
    > wrocisz :-)

    Musze tam byc o 15 i to jest najgorsze ;)

  • 9. Data: 2010-01-03 10:28:35
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    bartekkr wrote:
    > U?ytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Musze tam byc o 15 i to jest najgorsze ;)

    Z dojazdem nie powinieneś mieć problemu. Problemem będzie powrót.
    Zdecydowanie lepiej nadłożyć km i pojechać drogami 3-ciej lub większej
    kategorii. W ten sposób wczoraj w okolicach 17-18-tej poruszaliśmy się z
    prędkościami 80-90km/h (Powró Zakopane-Kraków)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 10. Data: 2010-01-03 10:33:31
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Michał wrote:

    > Miałem chyba takie same w staym safrane, tylko rozwaliły się na dziurach...
    > (drgało 130..190 powyżej i poniżej nie) one nie sa moncne, ale były
    > strasznie strasznie ciche :)

    Poza kapciem, nie miałem z nimi narazie żadnego innego problemu.

    Z dalszego badania: UG7+ czy TS830 ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik