  • 1. Data: 2011-04-14 10:40:31
    Temat: zmiana nazw plikow ze zdjeciami
    Od: "Gregory Moron" <g...@w...pl>

    mam zdjecia z 2 aparatow w jednym katalogu i chcialbym pozmieniac nazwy
    plikow tak aby ich porzadek sortowania odpowiadal czasowi zrobienia zdjecia.
    A wiec mam:
    image1,........, image100, IMG_1, ........., IMG_100
    a chce miec np.:
    zdjecie1, .........., zdjecie200

    Rozumiem, ze potrzebny bedzie program czytajacy tagi EXIF i jakis skrypt,
    ktory pozmienia nazwy plikow wg. szablonu.
    A moze wtyczka do jakiegos programu?

    pozdr
    GM

  • 2. Data: 2011-04-14 10:46:22
    Temat: Re: zmiana nazw plikow ze zdjeciami
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 14, 6:40 am, "Gregory Moron" <g...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Rozumiem, ze potrzebny bedzie program czytajacy tagi EXIF i jakis skrypt,
    > ktory pozmienia nazwy plikow wg. szablonu.

    Ja uzywam do tego Breeze Browser Pro, ale IrfanView tez chyba to
    potrafi.

  • 3. Data: 2011-04-14 11:22:29
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 12:40:31 +0200, Gregory Moron napisał(a):

    > Rozumiem, ze potrzebny bedzie program czytajacy tagi EXIF i jakis skrypt,
    > ktory pozmienia nazwy plikow wg. szablonu.
    > A moze wtyczka do jakiegos programu?

    Windowsowy explorator plików - sortujesz po dacie wykonania, zaznaczasz
    wszystkie, a potem na pierwszym dajesz "zmien nazwe" i wpisujesz "zdjecie".
    Explorator powinien ponadawac kolejno nazwy "zdjecie(1).jpg",
    "zdjecie(2).jpg"

    Pozdrawiam,
    henry

  • 4. Data: 2011-04-14 14:14:57
    Od: "PB" <p...@f...pl>

    > mam zdjecia z 2 aparatow w jednym katalogu i chcialbym pozmieniac nazwy
    > plikow tak aby ich porzadek sortowania odpowiadal czasowi zrobienia
    > zdjecia.

    Total Commander - Narzedzie Wielokrotnej Zamiany (bodajze Ctrl+M)
    Tym mozesz zmienic nazwe wszystkich plikow w katalogu np. na data_godzina
    ( maska [YMD]_[hms] ).

    Jesli daty tworzenia pliku nie pokrywaja sie z data z EXIFa to najpierw
    trzeba
    je ustawic. Mozna to zrobic w ACDSee przez Ctrl+T (change time stamp).

    Pozdrowienia
    P.B.

  • 5. Data: 2011-04-14 16:16:11
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    >
    > Rozumiem, ze potrzebny bedzie program czytajacy tagi EXIF i jakis skrypt,
    > ktory pozmienia nazwy plikow wg. szablonu.

    http://www.1-4a.com/rename/rename-examples.htm - ja używam między innymi
    tego. Freeware, dużo zaawansowanych opcji, na bieżąco "symuluje" nazwy
    plików jakie wyjdą przy danej zamianie, więc zanim klikniesz, widzisz co
    będzie.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2011-04-14 20:24:55
    Od: "Gregory Moron" <g...@w...pl>

    wielkie dzieki wszystkim za podpowiedzi

    pozdr
    GM

  • 7. Data: 2011-04-15 07:29:15
    Od: "artek" <b...@k...chip.pl>

    PB wrote:

> [...]
    > najpierw trzeba
    > je ustawic. Mozna to zrobic w ACDSee przez Ctrl+T (change time stamp).

    nie ma potrzeby - do TC instalujesz Exif plugin, ponizej link do wersji 2.1,
    i możesz tworzyc nazwy wprost z danymi z Exif'a

    http://www.ghisler.com/plugins.htm#content

    --

    artek