eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › zmiana oleju
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 114

  • 31. Data: 2012-09-30 10:46:22
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 20:10, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
    >> wiek 13 lat
    >> przebieg 43kkm
    >> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    >> niezmieniany)
    >> czy mogę wlać 10w40?
    >
    > Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
    > Nie ma co więcej kombinować.
    >
    15W40 syntetyczny
    http://innochem.pl/sklep/oleje-samochodowe/23-rp-mot
    or-oil-15w40.html


  • 32. Data: 2012-09-30 10:52:08
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 20:10, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
    >> wiek 13 lat
    >> przebieg 43kkm
    >> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    >> niezmieniany)
    >> czy mogę wlać 10w40?
    >
    > Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
    > Nie ma co więcej kombinować.
    >
    Całe zdanie czytaj!

    "Tak więc na tym prostym przykładzie wiemy już że im niższa jest
    pierwsza liczba i im wyższa jest ta druga (za literką W) tym olej jest
    lepszy. Jednak nie należy zapominać o tym że należy przestrzegać zaleceń
    producenta i nie zalewać silnika do którego jest zalecany olej mineralny
    (15 W40) olejem syntetycznym (5 W40) ponieważ zniszczymy silnik"
    http://autousluga.pl/component/content/article/2-cie
    kawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzi
    eli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html


  • 33. Data: 2012-09-30 10:54:22
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze:
    >> A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli
    >> po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z
    >> filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki
    >> producent.
    >
    > No właśnie poszukałem, ale nic nie widać ciekawego. Może od spodu, ale
    > kanału nie mam. 2003/4 rocznik D5 jeśli to coś pomoże.
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    To na pewno masz tylko wkład filtra oleju, nic nie zobaczysz.


  • 34. Data: 2012-09-30 10:58:51
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 10:52, ojciecc pisze:
    > W dniu 2012-09-29 20:10, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
    >>> wiek 13 lat
    >>> przebieg 43kkm
    >>> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    >>> niezmieniany)
    >>> czy mogę wlać 10w40?
    >>
    >> Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
    >> Nie ma co więcej kombinować.
    >>
    > Całe zdanie czytaj!
    >
    > "Tak więc na tym prostym przykładzie wiemy już że im niższa jest
    > pierwsza liczba i im wyższa jest ta druga (za literką W) tym olej jest
    > lepszy. Jednak nie należy zapominać o tym że należy przestrzegać zaleceń
    > producenta i nie zalewać silnika do którego jest zalecany olej mineralny
    > (15 W40) olejem syntetycznym (5 W40) ponieważ zniszczymy silnik"
    > http://autousluga.pl/component/content/article/2-cie
    kawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzi
    eli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html
    >
    "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są
    przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to
    uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gęstszy niż syntetyk więc
    dojdzie do rozszczelnienia silnika. Poza tym film olejowy nie będzie
    dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do szybszego zużycia
    pierścieni tłokowych. To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma
    właściwości myjące silnika natomiast mineralny nie. W silniku który jest
    przez dłuższy czas zalany olejem mineralnym zbiera się czarny osad na
    tłokach i w górnej części cylindrów (tzw. nagar). Jeśli silnik będzie
    pracował cały czas na oleju mineralnym to nic się nie stanie - osad
    który tam jest będzie się utrzymywał. Natomiast jeśli taki silnik
    zostanie zalany olejem syntetycznym to ten osad zacznie pękać i wpadnie
    prosto na tłoki oraz do oleju. Jest to twardy osad więc w efekcie
    dojdzie to porysowania gładzi cylindrów a tym samym ich zniszczenia,
    uszkodzenia pierścieni tłokowych, tłoków panewek wału a więc silnik
    nadaję sie do kapitalnego remontu lub do wyrzucenia."

    Tyle w temacie. Moim zdaniem zalewanie czego innego niż w instrukcji to
    proszenie się o kłopoty.


  • 35. Data: 2012-09-30 14:27:21
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-30 10:44, ojciecc pisze:
    > W dniu 2012-09-29 20:10, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
    >>> wiek 13 lat
    >>> przebieg 43kkm
    >>> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    >>> niezmieniany)
    >>> czy mogę wlać 10w40?
    >>
    >> Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
    >> Nie ma co więcej kombinować.
    >>
    > Ja Ci mówie doczytaj. 10W może być olejem mineralnym!15W może być olejem
    > full syntetic.

    A co ja mam doczytywać? Mowa była o 15W40, typowym mineralnym
    wielosezonowym oleju w 13 letnim samochodzie (syntetyka to ona na
    oczy nie widział). Bez najmniejszego problemu można go zastąpić
    półsyntetycznym 10W40 - jeżeli tylko spełnia normy producenta to
    z całą pewnością będzie lepiej w zimie i nie tylko.

    > http://amerykany.pl/view/2415
    > http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i
    -normy-olejowe.html
    >
    > Skoro producent napisał że ma być 15w40 a ty będziesz zalewał 10W to
    > chcesz być mądrzejszy od niego, w zależności jak Ci się uda(bo rozumiem
    > powinieneś stosować się do intstrukcji) to Ci się cos rozleci albo nie.

    Widziałeś kiedykolwiek instrukcję producenta do samochodu? Nie
    spotkałem jeszcze takiej, w której byłby podany tylko olej 15W40
    i nie było niczego niżej czy wyżej.

    > Raczej nie sądze żeby jaka kolwiek kara pojawiła się w ciągu 5000km od
    > zalania.

    Jaka kara? No, ale googlaj sobie dalej :)


  • 36. Data: 2012-09-30 14:34:42
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze:
    >
    >> 10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
    >> Lepiej będzie zimą.
    >
    >
    > a nie prawda, doczytaj!

    Proponuję jednak, byś sam to zrobił. Jeśli łaska to ze zrozumieniem.

    > Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być
    > pełnym syntetykiem.

    Co z tego, że może być, skoro nie o takich była dyskusja?



  • 37. Data: 2012-09-30 14:59:09
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 14:34, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze:
    >>
    >>> 10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
    >>> Lepiej będzie zimą.
    >>
    >>
    >> a nie prawda, doczytaj!
    >
    > Proponuję jednak, byś sam to zrobił. Jeśli łaska to ze zrozumieniem.
    >
    >> Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być
    >> pełnym syntetykiem.
    >
    > Co z tego, że może być, skoro nie o takich była dyskusja?
    >
    >

    Skąd wiesz jakich?Ja widzę

    "wiek 13 lat
    przebieg 43kkm
    olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    niezmieniany)
    czy mogę wlać 10w40?
    "

    Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową.


  • 38. Data: 2012-09-30 15:06:53
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: tÎż

    ojciecc wrote:

    > Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową.

    Zwróciłeś uwagę na to, że dyskutujesz z trollem?

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 39. Data: 2012-09-30 15:13:31
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>


    > A co ja mam doczytywać? Mowa była o 15W40, typowym mineralnym
    > wielosezonowym oleju w 13 letnim samochodzie (syntetyka to ona na
    > oczy nie widział). Bez najmniejszego problemu można go zastąpić
    > półsyntetycznym 10W40 - jeżeli tylko spełnia normy producenta to
    > z całą pewnością będzie lepiej w zimie i nie tylko.
    >
    Skąd wiesz jaki chłop ma olej 15w40 zalany, skąd wiesz że typowy, jaki
    to jest typowy? Czy typowy to jest mobil o oznaczeniu 15w40 czy castrol
    z tesco z napisem 15w40 poza klasyfikacją, nawet na stronie producenta
    go nie ma ale w Tesco jest.Szklana kula powiedziała?
    W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraźnie żeby starego grata
    tym nie częstować bo 1.został zaprojektowany do mineralnego
    2.syntetyczny olej ma często dodatki czyszczące który odkleją nagar, ty
    wiesz jednak lepiej. Lej śmiało do swojego.
    >> http://amerykany.pl/view/2415
    >> http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i
    -normy-olejowe.html
    >>
    >> Skoro producent napisał że ma być 15w40 a ty będziesz zalewał 10W to
    >> chcesz być mądrzejszy od niego, w zależności jak Ci się uda(bo rozumiem
    >> powinieneś stosować się do intstrukcji) to Ci się cos rozleci albo nie.
    >
    > Widziałeś kiedykolwiek instrukcję producenta do samochodu? Nie
    > spotkałem jeszcze takiej, w której byłby podany tylko olej 15W40
    > i nie było niczego niżej czy wyżej.

    W instrukcji Peugota jest napisane wyraźnie rodzaje oleju z producentem
    i modelem włącznie 10W40 (więc nie same oznaczenie lepkości i
    temperatury). Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
    do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.

    >
    >> Raczej nie sądze żeby jaka kolwiek kara pojawiła się w ciągu 5000km od
    >> zalania.
    >
    > Jaka kara? No, ale googlaj sobie dalej :)
    >
    Masz napisane wyraźnie przecież:
    "
    To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma właściwości myjące silnika
    natomiast mineralny nie. W silniku który jest przez dłuższy czas zalany
    olejem mineralnym zbiera się czarny osad na tłokach i w górnej części
    cylindrów (tzw. nagar). Jeśli silnik będzie pracował cały czas na oleju
    mineralnym to nic się nie stanie - osad który tam jest będzie się
    utrzymywał. Natomiast jeśli taki silnik zostanie zalany olejem
    syntetycznym to ten osad zacznie pękać i wpadnie prosto na tłoki oraz do
    oleju. Jest to twardy osad więc w efekcie dojdzie to porysowania gładzi
    cylindrów a tym samym ich zniszczenia, uszkodzenia pierścieni tłokowych,
    tłoków panewek wału a więc silnik nadaję sie do kapitalnego remontu lub
    do wyrzucenia.
    "
    http://autousluga.pl/component/content/article/2-cie
    kawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzi
    eli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html


  • 40. Data: 2012-09-30 15:14:49
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 15:06, t? pisze:
    > ojciecc wrote:
    >
    >> Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową.
    >
    > Zwróciłeś uwagę na to, że dyskutujesz z trollem?
    >

    Kto jest trolem według Ciebie, ja czy on?;] może oboje?

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: