  • 1. Data: 2013-02-05 21:30:53
    Temat: zrywanie połączenia GPRS przez modem GSM OEM
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Jest sobie pewne urządzenie (a dokładniej większa ich ilość), które
    pracuje na jakimś mocno okrojonym linuxie poganianym na ARMie, a którego
    to głównym zadaniem jest wysyłanie poprzez GPRS pewnych danych na
    serwery FTP bądź na adres email. Posiada ono moduł GSM OEM Siemens MC75.
    Od pewnego czasu zachowuje się dosyć dziwnie - choć nic nie zmieniło się
    w ustawienia urządzenia dotyczących połączenia internetowego (GPRS/APN)
    to przy jakiejkolwiek próbie dostania się do niego (ping, próba wejścia
    na wbudowany serwer www bądź ftp czy też nawet próba nawiązania
    połączenia przez firmowy program do zdalnej konfiguracji) następuje
    momentalne zerwanie połączenia GPRS, co sygnalizują odpowiednie diody na
    panelu. Czy za takie zachowanie można winić sam moduł GSM czy raczej
    jest to gdzieś wyżej na poziomie linuxa zarządzającego urządzeniem? Nie
    jest to na pewno jakaś typowa usterka bo po około 2 miesiącach takiej
    niesprawności kilka urządzeń ożyło i przez około dwa tygodnie można było
    do nich normalnie się dostać, po czym znowu "zdechły".
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2013-02-05 23:31:53
    Temat: Re: zrywanie połączenia GPRS przez modem GSM OEM
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Feb 2013 21:30:53 +0100, badworm <n...@p...pl> wrote:
    > Od pewnego czasu zachowuje się dosyć dziwnie - choć nic nie
    zmieniło się
    > w ustawienia urządzenia dotyczących połączenia internetowego
    (GPRS/APN)

    Ta urządzenia używają dedykowanego APNa czy publicznego? Ta sa
    urządzenia przenosne czy zawsze sa w tym samym miejscu? Moze problem
    jest po stronie sieci/operatora?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2013-02-06 22:01:10
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 05 Feb 2013 23:31:53 +0100, Marek napisał(a):

    > Ta urządzenia używają dedykowanego APNa czy publicznego? Ta sa
    > urządzenia przenosne czy zawsze sa w tym samym miejscu? Moze problem
    > jest po stronie sieci/operatora?

    Jest dedykowany, własny APN. Urządzenia pracują w stałych lokalizacjach.
    Problem na pewno nie jest po stronie operatora. Był co prawda jeden
    przypadek, że przy takich samych objawach winny okazał się BTS ale wtedy
    urządzenie przeniesione w inne miejsce działało prawidłowo. Teraz
    sytuacja jest taka, że przenoszenie nie pomaga a usterka dotyczy
    urządzeń oddalonych od siebie nawet o kilkaset km.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 4. Data: 2013-02-06 23:48:26
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-02-05 21:30, badworm pisze:> Jest sobie pewne urządzenie (a
> [...]
    > niesprawności kilka urządzeń ożyło i przez około dwa tygodnie można było
    > do nich normalnie się dostać, po czym znowu "zdechły".

    Czy da się stwierdzić z logów, czy ten linux się restartuje?
    Modem GSM przy pierwszych pakietach potrafi zassać 2-3A.
    Miałem tak, że po takim impulsie ARM się zawieszał, albo przynajmniej
    głupiał.
    Przejrzenie sieci zasilającej procesor i GSM może sporo wyjaśnić,
    szczególnie jeśli masz tam jakieś elektrolity.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2013-02-07 20:25:48
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 06 Feb 2013 23:48:26 +0100, Andrzej W. napisał(a):

    > Czy da się stwierdzić z logów, czy ten linux się restartuje?

    Urządzenie raczej się nie restartuje a przynajmniej nie wskazują na to
    diody na panelu - przy restarcie zaświecają się na moment wszystkie
    (choinka).
> [...]
    > Przejrzenie sieci zasilającej procesor i GSM może sporo wyjaśnić,
    > szczególnie jeśli masz tam jakieś elektrolity.

    I by się te urządzenia po jakimś czasie same naprawiły a potem znowu
    zepsuły? Do tej hipotezy nie pasuje też jedna rzecz - były egzemplarze,
    do których nie można było się dostać ale mimo to jeszcze przez jakiś
    czas prawidłowo wysyłały dane na FTP/@.
    GG#2400455 ICQ#320399066