  • 1. Data: 2014-11-14 11:53:43
    Temat: zupa z trupa
    Od: firr <p...@g...com>

    wlasciwie z kulek

    https://www.dropbox.com/s/lagt88uivonqxr6/zuk.zip?dl
    =0

    https://www.dropbox.com/s/kz4ko3qvx4o1qim/zupa.jpg?d
    l=0

    proponuje tez wcisnac klawisze d (wylacza potencjal) i f (przestwaia losowa kulke do
    punktu 0,0,0)

    nie jest to zbyt spektakularny prototyp, ale sluzy mi do badan nad zagadnieniem

    tutaj zagadnienie obejmuje zrobienie czegos ciekawego na zbiorze kulek w 3d ktore
    mozna zwiazac w 3d jakimis odzialywaniami czy innymi kwestiami

    widze dwa problemy

    1. wizualizacja - nie wiem czemu ale zwizualizowanie kulek w 3d wychodzi gorzej niz w
    2d jest to cholernie nieczytelne (gubi sie 3ci wymiar - tj dokladniej statyczny oklad
    kulek mozna wizualizowac jezdzac kamerą ale dynamiczny ruch kulek przy stalej kamerze
    wyglada mega nieczytelnie

    jak to poprawic _tanim kosztem_
    (odcinam sie od tegoze moje procedury do rasteryzacji kulek dzialaja
    najprawdopodobnbiej zle, ale na razie nie mialem sily poprawic bo chodzi mi o inne
    strony zagadnienia )

    2. co mozna dorobic w sensie fizycznym by uzyskac cos ciekawego z takiej zupy?

    3. pomocnicze pytanie, szukam jakiegos info o tym co ciekawego mozna wygenerowac
    proceduralnie z takich prostych prymitywów
    (tutaj do dyspozycji mam w zasadzie linie proste, trojkaty i lite nieoswietlone kulki
    (wlasciwie doty) ?

  • 2. Data: 2014-11-15 11:13:41
    Temat: Re: zupa z trupa
    Od: firr <p...@g...com>

    > 2. co mozna dorobic w sensie fizycznym by uzyskac cos ciekawego z takiej zupy?

    juz sie troche tym zmeczylem (choc temat jest dobry bo bardzo lubie takie proste
    symulacje fizyczne)
    wyglada mi na to ze aby czastki tworzyly fajne grupy i dawaly tez dobre potencjal na
    widowskowe odzialywania trzebaby je chyab powiazac dwojakimi rodzajami odzalywania,
    tj koniecznie musi byc silne odpychajace (rosnace do inf w punkcie zderzenia)jak i
    slabe przyciagajace (potrzebne do klejenia sie czastek) - to
    przyciagajace powinno byc chyba krotkozesięgowe by z wszystkiego nie robila sie po
    prostu kula

    w kodzie najlatwiej wyrazac odzialywania w postaci sil (v+=f/m) nie potencjalow,
    czyli w postaci sil rozumiem te sily chyba
    maja byc po prostu liniowe do odleglosi miedzy czastkami? (pytam bo sie lekko
    pogubilem w szkole pamietam mowi sie ze porzadne sily sa kwadratem promienia)

  • 3. Data: 2014-11-19 00:22:07
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 15 listopada 2014 11:13:43 UTC+1 użytkownik firr napisał:

> [...]
    pogubilem w szkole pamietam mowi sie ze porzadne sily sa kwadratem promienia)

    z tym ze wlasnie te sily ciezko jest dobrac
    jak na razie z tego co testowalem to
    jakby wyszlo mi z grubsza chyab ze byc moze jedyną opcja jest zrobienie sily
    odpychajacej 1/(r*r) i przyciagajacej 1/r
    (inne opcje chyba odpadaja)
    - ten uklad ma ta zalete zedla bardzo bliskich polozen kulki sie sie silnie
    odpychaja, silniej niz przyciaganie 1/r a przyciaganie 1/r musi takie byc bo
    przyciaganie nie moze byc stale musi byc po prostu weksze blizej by bylo lokalne
    - drugą pozytywna cecha tego jest to ze w dali z kolei chyba na odwrót odpychanie
    robi sie slabsze niz przyciaganie, wiec czastka z tluminiem predkosci nie ucieknie
    (ta bez tlumienia chyba moze uciec - nie jestem pewien bo niby ciagle niezaleznie jak
    daleko jest czastka to dziala na nia sila przyciagajaca ale z drugiej strony mimo ze
    ta czastka jest przyciagana to jest ona coraz dalej, tak ze pewnie moze byc tak zeto
    zwalnianie zbiega sie w granicy do i tak dodatnej predkosci - nie mam pojecia --
    tak czy owak takie dwie sily wydaja mi sie
    chyba jedynymi mozliwymi robiacymi jakies
    stale czastki (w osrodku z tlumieniem bo ja mam wlaczone tlumienie predkosci bo
    inaczej wszystkoz a bardzo drga)