  • 1. Data: 2019-06-03 09:21:51
    Temat: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    Mam na oku kupno S-MAX z silnikem diesel 1.8 TDCI przebieg 208k.
    Jak twierdzi właściciel (niby znajomy ojca, ale nie wiem czy mogę tak
    100% mu zaufać) w aucie tym wywaliło płyn chłodniczy przez korek, z
    zeznań wynika, że przyczyną był niesprawny korek i że wymienił
    termostat, cały płyn w układzie i korek i problemu nie ma.
    Możliwe że to faktycznie korek był przyczyną? Czy może być jednak coś
    poważniejszego z autem, jak np uszczelka pod głowicą?

  • 2. Data: 2019-06-03 15:26:14
    Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2019 02:21:54 UTC-5 użytkownik spider napisał:
> [...]
    > Możliwe że to faktycznie korek był przyczyną? Czy może być jednak coś
    > poważniejszego z autem, jak np uszczelka pod głowicą?

    Moze byc wszystko.

    Jak taki pewny to niech da gwarancje na 6msc/10kkm na problemy zwiazane z silnikiem.

  • 3. Data: 2019-06-03 16:19:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Możliwe że to faktycznie korek był przyczyną? Czy może być jednak coś
    >poważniejszego z autem, jak np uszczelka pod głowicą?

    Jakby uszczelka, to by chyba caly czas wywalalo.
    Ale czy smierdzi spalinami spod korka to warto sprawdzic ...

    Przy czym u mnie w oplu to trudno przekroczyc 90C ... plyn chyba
    jeszcze nie powinien wrzec.
    Moze ma niesprawny wiatrak chlodnicy ?

    J.

  • 4. Data: 2019-06-04 01:03:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-06-03 16:19, J.F. wrote:
    [...]
    > Przy czym u mnie w oplu to trudno przekroczyc 90C ... plyn chyba jeszcze
    > nie powinien wrzec.
    > Moze ma niesprawny wiatrak chlodnicy ?
    Przy normalnej jeździe przekroczenie 90 jest wręcz niemożliwe, ale w
    korku, przy takiej pogodzie jak dzisiaj chyba jednak tak. Przecież
    czasami właśnie w takiej sytuacji można spotkać auta, które ,,się
    zagotowały". Poza tym wrzy czy nie, to jednak się rozszerza. A może
    właścicielowi coś się pomyliło zalał zbiornik do pełna, tak jak zbiornik
    płynu do wycieraczek. :-) W moim oplu te dwa zbiorniki są jakieś 25 cm
    od siebie - można się pomylić. :-)

  • 5. Data: 2019-06-04 15:43:01
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jednak zrezygnowałem jak poczytałem o
    tym silniku. Gdyby to było 2.0 z PSA to pewnie bym wziął.
    A w tym niepewne wtryski Siemensa, rozrząd z dwoma paskami gdzie same
    części z 1500 PLN kosztują. Jedyny plus to brak DPF, ale to mi akurat
    nie przeszkadza, bo większość przebiegu tłukę po trasami.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-06-04 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik spider "spajder78[wytnij]"@wp.pl ...

    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jednak zrezygnowałem jak poczytałem o
    > tym silniku. Gdyby to było 2.0 z PSA to pewnie bym wziął.
    > A w tym niepewne wtryski Siemensa

    A co w nich niepewnego? I tak trzeba bedzie w koncu wymienic.

    >, rozrząd z dwoma paskami gdzie same
    > części z 1500 PLN kosztują.

    Jak czesto sie wymienia? W moim dieslu co 150kkm - to troche dziwne zeby
    to czy rozrzad bedzie kosztował 1000 czy 1500 miało jakiekolwiek
    znaczenie przy wyborze auta.

    > Jedyny plus to brak DPF, ale to mi akurat
    > nie przeszkadza, bo większość przebiegu tłukę po trasami.

    No to co? I tak padnie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 7. Data: 2019-06-04 22:35:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-06-03 o 16:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "spider"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Jakby uszczelka, to by chyba caly czas wywalalo.
    > Ale czy smierdzi spalinami spod korka to warto sprawdzic ...

    Niekoniecznie. Kupiłem kiedyś auto. Auto jeździło normalnie. Na pierwszy
    rzut oka nic się nie działo niedobrego, ale jak latem zaczęło dostawać w
    piz.... na  dłuższych trasach w upale lub w miejskich korkach to
    zaczynało wywalać płyn chłodniczy korkiem. Korki wymieniłem 2 razy, ale
    wszystko się powtarzało. Jak auto było niedogrzane to nic się nie
    działo. Dopiero jak robiłem dłuższą trasę lub dużo jeździłem w korkach w
    upalne lato to wywalało płyn. A to jakiś wąż pękł, a to chłodnica, a to
    nagrzewnica. Trudno było dojść do tego co jest. Mechanicy wymieniali to
    co akurat uległo uszkodzeniu bez większego dociekania dlaczego tak się
    stało.

    Dopiero jak na wyraźną moją prośbę głowica została zdjęta i wysłana do
    firmy specjalistycznej to się okazało, że są mikropęknięcia w głowicy i
    nie da się tego naprawić.

  • 8. Data: 2019-06-04 23:01:42
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 08:43:05 UTC-5 użytkownik spider napisał:
> [...]
    > części z 1500 PLN kosztują. Jedyny plus to brak DPF, ale to mi akurat
    > nie przeszkadza, bo większość przebiegu tłukę po trasami.

    Ten silnik to nie taki zly jest.
    Ja na takim zrobilem 400kkm i w sumie poza swiecami i rozrusznikiem nic nie
    wymienialem.
    Auto nie kopcilo, jechalo dobrze, silnik nie wibrowal i palilo 5/100.

    Tez wtryski byly z siemensa.

    Silnik nie bral oleju. Mechanik kiedys mi sie rozmazyl bo stwierdzil ze tez taka foke
    mial i ze dobre sa bo powyzej 500kkm robia.

    Ale jak masz watpliwosci to lepiej odpusc. Szczegolnie ze sie szczypiesz o 1500pln
    kiedy to jest w praktyce normalna cena za naprawe czegokolwiek.

    Ja ta foke kupilem za 18kpln, pojezdzilem 6 lat (200kkm), sprzedalem za 8. Na samym
    paliwie w porownaniu do benzyny zaoszczedzilem na drugie takie auto (5l/100- 2000L
    przy roznicy litra - 10kpln minumum).

    To dosyc dobry silnik. O ile nie dobity.

  • 9. Data: 2019-06-05 21:45:17
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-06-04 o 23:01, s...@g...com pisze:

    > Ale jak masz watpliwosci to lepiej odpusc. Szczegolnie ze sie szczypiesz o 1500pln
    kiedy to jest w praktyce normalna cena za naprawe czegokolwiek.

    Zdaję sobie z tego sprawę, po prostu jak dodałem sobie do ceny
    wyjściowej konieczność zainwestowania w samą wymianę rozrządu 2k, to się
    już zrobiła średnia oferta. A ten wywalony korek mi jeszcze narobił
    wątpliwości. Może trochę spanikowałem, ale nie mam dużego ciśnienia na
    zmianę auta, po prostu trafiła się okazja niby pewnego auta, ale z tą
    pewnością to różnie bywa, bo niby auto sprowadzone indywidualnie 3 lata
    temu przez jakiegoś znajomego handlarza, ale czy nie był cofnięty
    licznik to na 100% taki pewny bym nie był.
    Inna sprawa że mój obecny kombi 1,9 TDI trochę mnie rozpieścił jeśli
    chodzi o awaryjność, czy koszty części i napraw.
    Kupiłem od Niemca jak miał 165k (przebieg zgadzał się z danymi w ASO),
    obecnie ma 245k, silnik suchy i chodzi dalej jak zegarek, odpala
    dosłownie na dotyk, odczyty z wtrysków na komputerze ok, turbo nadal
    oryginalne i śmiga. Wymieniłem tylko świece, czujnik temperatury G62 i
    rozrząd, wszystko kosztowało "grosze". Na naprawach nie oszczędzam, coś
    świruje to wymieniam/naprawiam. Aż żal by mi było go się teraz pozbywać
    za jakieś śmieszne pewnie pieniądze.

  • 10. Data: 2019-06-05 22:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik spider "spajder78[wytnij]"@wp.pl ...

    > Zdaję sobie z tego sprawę, po prostu jak dodałem sobie do ceny
    > wyjściowej konieczność zainwestowania w samą wymianę rozrządu 2k, to
    > się już zrobiła średnia oferta.

    Wszystko jasne tylko własciwie jak kupujesz auto to rozrzad praktycznie
    zawsze warto wymienic (no moze poza zakupem od absolutnie zaufanej osoby
    która ci powie kiedy wymieniała sama)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.