  • 1. Data: 2017-10-20 12:14:42
    Temat: 1)hak bez wpisu w DR 2)pożyczona przyczepka bez tablic
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    Mam dość ciekawe pytania:
    1) jestem za granicą, chcę zamontować do auta hak. Nie dostanę pieczątki
    że hak jest ok, więc mam zamiar zza granicy ciągnąć przyczepkę do Polski
    bez wpisu w DR. Ma to jakieś znaczenie? pewnie za granicą na to nie
    zwrócą uwagi, w PL nie mam dużo do przejechania, wracam już samochodem z
    wbitym hakiem ;)
    2) Nadal jestem za granicą. Chciałbym pożyczyć przyczepę od Polaka
    mieszkającego w UK. Przyczepka została kupiona w markecie w Polsce, była
    zarejestrowana w PL, po czym została sprzedana, nowy właściciel nigdzie
    tego w PL nie zgłaszał, zdjął tablicę, założył taką jak ma w aucie i
    jeździ. Tak to wygląda w UK - przyczepka jest częścią samochodu. Ale co
    zrobić żeby przyciągnąć tą przyczepkę polskim samochodem do PL i z
    powrotem? da się w ogóle sensownie przejść tą procedurę?

    Łukasz

  • 2. Data: 2017-10-20 12:27:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-10-20 o 12:14, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    > bez wpisu w DR. Ma to jakieś znaczenie? pewnie za granicą na to nie
    > zwrócą uwagi, w PL nie mam dużo do przejechania, wracam już samochodem z

    A samochód na polskich numerach?

> [...]
    > zrobić żeby przyciągnąć tą przyczepkę polskim samochodem do PL i z
    > powrotem? da się w ogóle sensownie przejść tą procedurę?

    Przyczepka jeśli lekka (do 750kg) nie podlega badaniom technicznym.
    Ale OC musi mieć płacone. (kilkadziesiąt zł. rocznie)
    Więc nawet po założeniu starej tablicy i posiadaniu dowodu
    rejestracyjnego, być może brak jej ciągłości ubezpieczenia.

  • 3. Data: 2017-10-20 12:31:42
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > bez wpisu w DR. Ma to jakieś znaczenie? pewnie za granicą na to nie
    > zwrócą uwagi, w PL nie mam dużo do przejechania, wracam już samochodem z

    Jak nie wydarzy się żadna kolizja, to nikt nie zauważy braku wpisu. W
    przypadku kolizji, to na pewno zauważą, że formalnie ciągnąłeś
    przyczepkę samochodem nieprzystosowanym do tego. Ubezpieczyciel może
    wystąpić o regres.

> [...]
    > zrobić żeby przyciągnąć tą przyczepkę polskim samochodem do PL i z
    > powrotem? da się w ogóle sensownie przejść tą procedurę?

    Możesz próbować przyjechać z angielskimi tablicami, ale musisz mieć do
    nich jakiś kwit rejestracyjny i wykupione OC, bo Twoje samochodowe nie
    będzie obejmować przyczepki.
    Jak założysz polskie tablice, to musisz opłacić OC. W czasie kontroli
    może wyjść, że była przerwa w OC i UFG zacznie ścigać właściciela.

    yabba

  • 4. Data: 2017-10-20 14:27:57
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.10.2017 o 11:31, yabba pisze:

    > Możesz próbować przyjechać z angielskimi tablicami,

    nie ma angielskich tablic ;)

    ale musisz mieć do
    > nich jakiś kwit rejestracyjny i wykupione OC

    w UK przyczepki się nie rejestruje, tak jak u nas bagażników na hak na
    rowery

    , bo Twoje samochodowe nie
    > będzie obejmować przyczepki.
    > Jak założysz polskie tablice, to musisz opłacić OC.

    a da się opłacić oc idąc do dowolnego ubezpieczyciela i podając numer
    rejestracyjny jakiś stary, a później z tego zrezygnować? w sumie to
    chyba łatwiej pożyczyć tablice z innej polskiej przyczepki ;)

    W czasie kontroli
    > może wyjść, że była przerwa w OC i UFG zacznie ścigać właściciela.

    w czasie kontroli to raczej nie, nie kojarzę żeby policjant robił coś
    oprócz patrzenia na świstek czy jest ważny

    --
    Pozdraiwam
    Łukasz

  • 5. Data: 2017-10-20 14:29:35
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.10.2017 o 11:27, t-1 pisze:

    > A samochód na polskich numerach?

    tak

> [...]
    > Więc nawet po założeniu starej tablicy i posiadaniu dowodu
    > rejestracyjnego, być może brak jej ciągłości ubezpieczenia.

    na pewno nie ma ciągłości ubezpieczenia, przyczepka była zarejestrowana
    tylko dlatego, że przez kilka miesięcy użytkowałem ją w Polsce, zanim
    zgłosił się po nią właściciel :)

    Łukasz

  • 6. Data: 2017-10-20 14:40:03
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-10-20 o 14:27, ddddddddddddd pisze:

    > nie ma angielskich tablic ;)
    >
    > ale musisz mieć do
    >
    > w UK przyczepki się nie rejestruje, tak jak u nas bagażników na hak na
    > rowery

    To fajnie tam jest. Czy przyczepka musi być fabryczna czy może być SAM?
    U nas kilka lat temu zabronili rejestrowania przyczepek zbudowanych
    samodzielnie.

> [...]
    > rejestracyjny jakiś stary, a później z tego zrezygnować? w sumie to
    > chyba łatwiej pożyczyć tablice z innej polskiej przyczepki ;)

    Każdy ubezpieczyciel chętnie przyjmie pieniądze, które mu przyniesiesz.
    Można zamienić tablice, ale czy przyczepki teraz nie mają wpisanego w
    dowód VIN czy chociaż numeru seryjnego?

    > W czasie kontroli
    >

    > w czasie kontroli to raczej nie, nie kojarzę żeby policjant robił coś
    > oprócz patrzenia na świstek czy jest ważny

    Masz rację, w czasie kontroli, to nie sprawdzą historii. Ale jak dojdzie
    do jakiegokolwiek zdarzenia, to problem dziury w ubezpieczeniu może
    wypłynąć. Będą jednak ścigać właściciela, a nie Ciebie.

    yabba

  • 7. Data: 2017-10-20 14:50:41
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 20.10.2017 o 14:27, ddddddddddddd pisze:

    > a da się opłacić oc idąc do dowolnego ubezpieczyciela i podając numer
    > rejestracyjny jakiś stary, a później z tego zrezygnować? w sumie to
    > chyba łatwiej pożyczyć tablice z innej polskiej przyczepki ;)

    Żeby ubezpieczyć musisz mieć dowód rejestracyjny przyczepki.
    Prosisz się o kłopoty.

    --
    Hinek

  • 8. Data: 2017-10-20 15:35:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.10.2017 o 13:50, Hinek pisze:

    > Żeby ubezpieczyć musisz mieć dowód rejestracyjny przyczepki.
    > Prosisz się o kłopoty.

    Wiem, szukam po prostu rozwiązań.
    Na czarną godzinę mam jeszcze dwa:
    1) nie brać przyczepki w ogóle
    2) kupić przyczepkę w Polsce i ją sprzedać w UK (bo potrzebna do
    przewozu rzeczy z PL do UK)
    3) wynająć busa który przewiezie nadwyżkę, ale może to być droższe niż
    kupno nowej przyczepki (bo samochód i tak będzie jechał)

    Łukasz

  • 9. Data: 2017-10-20 16:22:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >3) wynająć busa który przewiezie nadwyżkę, ale może to być droższe
    >niż kupno nowej przyczepki (bo samochód i tak będzie jechał)

    przyczepka tez ma swoje koszty - bo to chyba prom/pociag kosztuje
    wiecej, pali wiecej, wolniej sie jedzie po autostradach ... autostrady
    chyba jeszcze bezplatne ?

    J.

  • 10. Data: 2017-10-20 20:06:45
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.10.2017 o 15:22, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > przyczepka tez ma swoje koszty - bo to chyba prom/pociag kosztuje
    > wiecej, pali wiecej, wolniej sie jedzie po autostradach ... autostrady

    prom droższy o 100zł, czasem nawet mniej (sprawdzałem), spalić może
    więcej- ale to będzie pewnie kolejne 100 czy 200zł (a może nie - ciągana
    za busem to i oporów większych specjalnie nie ma)
    Chyba jednak najtaniej będzie kupić przyczepkę w Polsce i sprzedać ją w UK

    Łukasz