  • 1. Data: 2024-05-10 19:10:45
    Temat: IZERA CD.
    Od: _Master_ <...@...pl>

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-przel
    om-w-sprawie-izery-jest-pozwolenie-na-budowe-fabryki
    ,nId,7502254#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_c
    ampaign=chrome

    Jako ekosceptyk chciałem tylko zaznaczyć że chciałbym mieć samochód
    elektryczny. Chciałbym mieć gdzie go naładować i móc nim przejechać 500
    km na ładowaniu.

    Za to NIE CHCIAŁBYM aby mnie zmuszano podatkami i innymi utrudnieniami
    do pozbywania się spaliniaka.

    Ciekawe jak teraz przeciwnicy Izery będą psioczyć na Tuska że jednak NIE
    UCZYNIŁ WSZYSTKIEGO aby go ZAORAĆ ;-)

    Idę po chipsy ;-)

  • 2. Data: 2024-05-10 23:43:19
    Temat: Re: IZERA CD.
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 19:10, _Master_ pisze:
> [...]
    > do pozbywania się spaliniaka.
    >

    > Ciekawe jak teraz przeciwnicy Izery będą psioczyć na Tuska że jednak NIE

    Po co budować fabrykę aut na które popyt spada w całej europie?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2024-05-11 09:51:56
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 23:43, RadosławF pisze:
    > Po co budować fabrykę aut na które popyt spada w całej europie?

    Bo elektryki europejskie są DROGIE i BADZIEWNE ;-)

    Przecież to jest zalążek tego magicznego spadku cen elektryków w wyniku
    masowej produkcji ;-)

    Nie tak miało być? ;-)

  • 4. Data: 2024-05-11 12:03:24
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 11.05.2024 o 09:51, _Master_ pisze:

    > Bo elektryki europejskie są DROGIE i BADZIEWNE ;-)
    >
    > Przecież to jest zalążek tego magicznego spadku cen elektryków w wyniku
    > masowej produkcji ;-)
    >
    > Nie tak miało być? ;-)

    Chińskie są równie badziewne a w europie równie drogie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2024-05-11 12:55:45
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 11.05.2024 o 12:03, RadosławF pisze:
    > Chińskie są równie badziewne a w europie równie drogie.

    Zabobony

    Chiński gigant sprzeda platformę Europejczykom.

    https://autokult.pl/chinski-gigant-sprzeda-platforme
    -europejczykom-ma-to-byc-gruba-ryba,7017224649141056

  • 6. Data: 2024-05-11 20:24:03
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 11.05.2024 o 12:55, _Master_ pisze:

    > Zabobony
    >
    > Chiński gigant sprzeda platformę Europejczykom.
    >
    > https://autokult.pl/chinski-gigant-sprzeda-platforme
    -europejczykom-ma-to-byc-gruba-ryba,7017224649141056

    I na jej bazie europejczycy zrobią kolejne drogie auta.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2024-05-11 20:34:45
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 11.05.2024 o 20:24, RadosławF pisze:
    > I na jej bazie europejczycy zrobią kolejne drogie auta.

    Czego nie zrozumiałeś?

    Gdzie byłeś zahibernowany przez te kilka lat?

  • 8. Data: 2024-05-12 09:39:41
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 11.05.2024 o 20:34, _Master_ pisze:

    > Czego nie zrozumiałeś?
    >
    > Gdzie byłeś zahibernowany przez te kilka lat?

    Chyba jednak ty.
    Tania baza auta robionego w europie nie oznacza taniego auta.
    No chyba że ktoś przespał ostatnie kilkadziesiąt lat.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2024-05-12 14:48:50
    Od: _Master_ <...@...pl>

    "Europejczyków - głęboko uzależnionych od produkcji z Chin - po prostu
    nie stać na takie ryzyko. W najłagodniejszym przypadku sankcje na
    chińskie samochody elektryczne spotkałyby się z równomierną odpowiedzią
    na eksporty aut z UE. Tymczasem Chiny to atrakcyjny rynek zbytu dla
    europejskich firm motoryzacyjnych. Dlatego też podnoszenie temperatury
    wojny handlowej byłoby niekorzystne dla obu stron"

    https://energetyka24.com/elektromobilnosc/analizy-i-
    komentarze/fabryka-izery-musi-powstac-to-nasza-bron-
    w-wielkiej-walce-unii-europejskiej

    Ale ubaw. Tusk musi zbudować pisowską fabrykę i ją DOTOWAĆ ;0-)

  • 10. Data: 2024-05-12 14:51:07
    Od: _Master_ <...@...pl>

    "W co zatem gra Bruksela? W zachowanie możliwie jak największych mocy
    produkcyjnych w Unii Europejskiej. Nie chodzi tylko o moce marek
    europejskich, ale także o to, by chińskie samochody były produkowane w
    UE. To właśnie temu służy cała gra w sprawie elektryków, ale także takie
    mechanizmy jak CBAM, czyli cło węglowe, które ma obniżać opłacalność
    produkcji poza niskoemisyjnymi gospodarkami Unii."