  • 1. Data: 2014-01-29 17:34:15
    Temat: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Rozglądam się ostatnio za nowym laptopem dla kobiety i wszystko jest
    pięknie - procesory wypasy, Win 8. Natomiast co tylko jakiś laptop
    bardziej mnie zainteresuje, zaczynam się wczytywać w specyfikację i co
    widzę: karta sieciowa LAN 100 Mbit.

    Czy to są pomyłki w opisach? Może w formularzu do wpisywania danych ktoś
    zapomniał dodać kategorię 1 Gbit, czy też to jest jakaś nowa moda, żeby
    w ładować przedpotopowe karty LAN do laptopów po 3 tys. zł?

  • 2. Data: 2014-01-29 18:04:59
    Temat: Re: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > zapomniał dodać kategorię 1 Gbit, czy też to jest jakaś nowa moda, żeby
    > w ładować przedpotopowe karty LAN do laptopów po 3 tys. zł?

    No jak ja kupowalem taniolapka niecaly rok temu to myslalem, ze to tylko
    tak w taniolapkach, bo niby mam iCore numer trzy i ogolnie full wypas,
    ale karte odkrylem, ze jest setka.

    Zaoszczedzili na chipie /centy/ jak i na klawiaturze /trzeci raz
    sprowadzam od chinczyka za pare USD to samo co oficjalnie sprzedaja po
    dwie stowy w Polsce/

    Aha, klawa padla po miesiecu uzytkowania, ta oryginalna, co kolejny
    chinczyk identyczny dziala dluzej. Juz sze pol tysiaka zaoszczedzilem
    nie kupujac klaw w polsce :]

    Ogolnie zenada - wpychaja do srodka tak zaawansowana i wydajna
    elektronike, a laptopy sie sypia, bo ktos przyoszczedzil pare centow na
    plastiku lub wetknal setkowa karte...

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 3. Data: 2014-01-29 18:43:08
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No jak ja kupowalem taniolapka niecaly rok temu to myslalem, ze to tylko
    > tak w taniolapkach, bo niby mam iCore numer trzy i ogolnie full wypas, ale
    > karte odkrylem, ze jest setka.

    Popatrz z innej strony: w ubiegłym roku kupowałem laptop samsunga, netbook
    acera i używanego T60 - nie wiem jakie mają karty sieciowe (na drut) bo
    nigdy nie były używane - korzystają tylko z wifi :)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2014-01-29 19:29:10
    Od: Wilk <h...@1...pl>

    W dniu 2014-01-29 17:34, Poldek pisze:

> [...]
    > zapomniał dodać kategorię 1 Gbit, czy też to jest jakaś nowa moda, żeby
    > w ładować przedpotopowe karty LAN do laptopów po 3 tys. zł?

    Tak, producenci przycinają i dają FAST ETHERNET (może chcą się pozbyć
    stanów magazynowych ze starymi chipami 100Mb hehe), ale do 3 tys zł
    spokojnie znajdziesz laptopa z 1Gbps (jakiś HP ProBook lub coś od
    Toshiby). Najśmieszniejsze w tym jest to, że dają jeszcze przedpotopową
    rozdzielczość (1366x768 lepiej by było jakby dali chociażby 1440x900, bo
    teraz są aplikacje, które wymagają większej wysokości ekranu niż 768px)
    to jeszcze przycinać zaczęli na kartach LAN, ale wrzucają karty WiFi w
    standardzie N i proszę masz na WiFi np. 150Mbps (chociaż żeby szybko
    przerzucić przez sieć większa ilość danych nic nie zastąpi 1Gbps).

    Z matrycami to taka sprawa, ze póki im ten syf z 1366x768 nie skończy to
    pewnie nie wypuszczą w normalnej cenie laptopów wyższą rozdzielczością.

    mwwilk

  • 5. Data: 2014-01-29 20:04:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    > Czy to są pomyłki w opisach? Może w formularzu do wpisywania danych ktoś
    > zapomniał dodać kategorię 1 Gbit, czy też to jest jakaś nowa moda, żeby w
    > ładować przedpotopowe karty LAN do laptopów po 3 tys. zł?

    Za taką cenę 3 lata temu kupowałem laptopa z core i7 i kartą 1Gbit.

  • 6. Data: 2014-01-29 20:30:48
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    marfi wrote:
> [...]
    > netbook acera i używanego T60 - nie wiem jakie mają karty sieciowe (na
    > drut) bo nigdy nie były używane - korzystają tylko z wifi :)

    Ja rozumiem, że WiFi jest modne i wygodne, ale ta moda się wiąże również
    z tym, że w blokach obecnie jest po 20 - 30 sieci WiFi widocznych.
    Zarazem łącza internetowe w domach coraz szybsze i potem a. jest lament,
    że "internet działa mi z prędkością 12 Mbit, a płacę za 120 Mbit,
    dostawca mnie okrada", b. coraz popularniejsze są domowe biura, a w tych
    biurach różny sprzęt popodłączany do sieci, NASy nie NASy i znów okazuje
    się, że mamy wypas NASa, niezgorszy router reklamowany "300 Mbit", tylko
    że po WiFi kapie 2 MB/sek, bo wkoło jest 20 sieci WiFi z tego połowa ma
    ustawiony kanał o szerokości 40 MHz i gdyby nie Pani Krysia, to...

  • 7. Data: 2014-01-29 20:32:54
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    marfi wrote:
> [...]

    że po WiFi kapie 2 MB/sek, bo wkoło jest 20 sieci WiFi z tego połowa ma
    ustawiony kanał o szerokości 40 MHz i gdyby nie Pani Krysia, to...
    Więc jestem zdania, że połączenie kablowe LAN wcale nie odchodzi do
    lamusa i jego popularność będzie się odradzać. Już teraz widać, że w
    nowych domach, albo przy okazji większych remontów sporo osób robi sobie
    podtynkowe kable i na ścianach montuje gniazdka LAN.

  • 8. Data: 2014-01-29 20:43:19
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Wilk wrote:

    > Tak, producenci przycinają i dają FAST ETHERNET (może chcą się pozbyć
    > stanów magazynowych ze starymi chipami 100Mb hehe), ale do 3 tys zł
    > spokojnie znajdziesz laptopa z 1Gbps (jakiś HP ProBook lub coś od

    Spokojnie, ja znajduję laptopy po 1300 zł, które mają - normalną uważam
    na dzisiejsze czasy - kartę LAN 1 Gbit. Paradoks polega właśnie na tym,
    że te za 3 tys. często mają 100 Mbit i tego kompletnie nie rozumiem. Ale
    producent zaoszczędził na tym? Myślę, że w hurcie różnica w cenie między
    kartą 100 Mbit, a 1Gbit to pewnie ze 3 dolary.

  • 9. Data: 2014-01-29 20:54:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-29 20:32, Poldek pisze:

> [...]
    > nowych domach, albo przy okazji większych remontów sporo osób robi
    > sobie podtynkowe kable i na ścianach montuje gniazdka LAN.

    Zgadza się. Remontowałem i gdzie się da ciągnąłem LAN. Do PC'ta,
    drukarki, TV jednego i drugiego, n'ki, BD i do micro-systemu Yamahy.
    WiFi sobie zostawiłem pod laptopa jak na balkon wyjdę czy z tableta w
    kuchni przepis ściągnąć na pączki.

  • 10. Data: 2014-01-30 08:24:54
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Popatrz z innej strony: w ubiegłym roku kupowałem laptop samsunga,
    > netbook acera i używanego T60 - nie wiem jakie mają karty sieciowe (na
    > drut) bo nigdy nie były używane - korzystają tylko z wifi :)

    Mam T60 - LAN użyty tylko wtedy, gdy musiałem przesłać na inny komputer
    parę GB - przy wifi "g" prędkości są bardzo nietentego, a tak
    bezpośrednio po kabelku idzie tyle, ile maksymalnie może. Nawet nie
    przez router, bo ten ogranicza do 100Mb.