  • 1. Data: 2013-04-07 14:10:42
    Temat: 195/65 R15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jako że jakiś debil w vw wpadł na pomysł, że w passacie
    przy 3k rpm jest 105km/h chciałbym zwiększyć średnicę kół
    o 2.5cm przez założenie opon 195/75 R15.

    Any zasadzkas? Czy np auto nie będzie zbytnio pływać w zakretach na
    wyższym profilu?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 2. Data: 2013-04-07 14:22:06
    Temat: Re: 195/65 R15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > przez założenie opon 195/75 R15.

    ups takich to chyba ne sprzedają, miało być 195/70 R15

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2013-04-07 14:34:27
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
> [...]
    > o 2.5cm przez założenie opon 195/75 R15.
    > Any zasadzkas? Czy np auto nie będzie zbytnio pływać w zakretach na

    a koła 16" nie wejdą ? BTW ja w Octavii I przy 3krpm to mam chyba 133km/h i też
    uważam że to mało te 145 to byłoby optimum

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2013-04-07 15:03:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** X-Man pisze tak:

    > a koła 16" nie wejdą ?

    co mi to da?

    wg http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmi
    aru,opon,204.html

    195 65 R15 --> 195 70 R15 = +2cm do średnicy

    wpadam jednak chyba w cargo i wyższe ceny :/

    np takie
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainexpert-
    195-65-r15-91-h
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rain-max-2-
    195-70-r15-104-102-r-c

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2013-04-07 15:10:24
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-07 15:03, PiteR pisze:

> [...]
    aru,opon,204.html

    > 195 65 R15 --> 195 70 R15 = +2cm do średnicy
    >
    > wpadam jednak chyba w cargo i wyższe ceny :/

    Zmień skrzynię na dłuższą, paradoksalnie wyjdzie taniej i lepiej.

    Lewis

  • 6. Data: 2013-04-07 15:19:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 07 Apr 2013 14:10:42 +0200 osobnik zwany PiteR napisał:

    > Jako że jakiś debil w vw wpadł na pomysł, że w passacie przy 3k rpm jest
    > 105km/h chciałbym zwiększyć średnicę kół o 2.5cm przez założenie opon
    > 195/75 R15.
    >
    > Any zasadzkas?

    jeszcze gorsze przyspieszenie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2013-04-07 21:46:34
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    > co mi to da?

    większe koła i opony o wyższym profilu wtedy łatwiej dobrac i nie będzie to
    wyglądać jak na balonach a najlepiej jak juz ktoś wspomniał skrzynia z dłuższymi
    przełożeniami

    Pzdr
    Piotrek

  • 8. Data: 2014-03-13 11:50:36
    Od: PepedB <a...@s...le>

    W dniu 2013-04-07 14:10, PiteR pisze:
    > Jako że jakiś debil w vw wpadł na pomysł, że w passacie
    > przy 3k rpm jest 105km/h chciałbym zwiększyć średnicę kół
    > o 2.5cm przez założenie opon 195/75 R15.

    W sumie wolałbym, żeby moje auto przy 100km/h bulgotało spod maski
    spokojnym 1200rpm. Ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się
    ma. W życiu nie przyszłoby mi do głowy wyzywaniem od debili sztabu ludzi
    opracowujących przełożenia skrzynii biegów, przekładni głównej,
    dobierających średnicę kół w poszukiwaniu kompromisu ekonomii,
    przyjemnej jazdy, dobrych osiągów i dobrej trakcji. Bardziej
    zastanawiające jest domorosłe ich poprawianie

    --
    Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 9. Data: 2014-03-13 12:17:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 11:50:36 +0100, PepedB napisał(a):

    > W sumie wolałbym, żeby moje auto przy 100km/h bulgotało spod maski
    > spokojnym 1200rpm.

    Nawet duze "amerykany" maja wiecej przy 100 km/h. U mnie automat jest tak
    zestopniowany, ze da sie jechac z 1500 obr./min, ale kazde musniecie gazu
    powoduje redukcje, bo przy tych obrotach silnik ma bardzo niewiele mocy.
    Przypuszczam, ze w jakichs 5-6 litrowkach moze byc troche mniej niz 1500,
    ale niewiele.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 10. Data: 2014-03-13 21:06:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 13.03.2014 o 12:17 Maciek <d...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Przypuszczam, ze w jakichs 5-6 litrowkach moze byc troche mniej niz 1500,

    Ja przy 100km/h mam 1800obr/min (2k obr/min mam przy 120-125) w 2l dieslu
    (163KM HDI). Zdziwiłbyś się jak to auto przyspiesza mając te 1,5k obr/min
    (też automat).
    Muszę naprawdę panicznie nacisnąć na gaz, aby mi zredukował przy 120km/h.
    "Szóstkę" podczas normalnej jazdy wbija przy 67 km/h, co wypada przy jakiś
    1100-1200 obr/min.

    TG